Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، جلال آفاقی روز سه‌شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خلخال افزود: جرایم مرتبط با خشونت از جمله ضرب و شتم ، توهین و نزاع جمعی در صدر ۱۰ جرم کیفری اولویت‌دار استان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سرقت و مواد مخدر نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جرایم کیفری استان جای گرفته‌اند و از رده چهار تا دهم جرایم کیفری نیز متناسب با موقعیت جرم متغیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفاقی با بیان اینکه پیش‌تر افزایش شدت مجازات‌های جرایم کیفری و فرستادن مجرمان به زندان راهکار اول کاهش آسیب اجتماعی بود، گفت: امسال این نوع رفتار تغییر یافته و راهکارهای ارائه شده جدید در قالب سند تحول قوه قضائیه جایگزین راهکارهای قبلی ناموفق در کاهش جرایم خواهد شد.

او بیان کرد: دستگاه قضایی بر حمایت از خانواده زندانیان در مقابل تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی و بازگرداندن مجرم به زندگی دوباره و عاری از جرم تاکید دارد.

وی از فراوانی پرونده‌های طلاق در استان اردبیل به عنوان آسیب اجتماعی یاد کرد و افزود: هر چند طرح دعوی طلاق پرونده حقوقی است ولی در بسیاری از جهات از جمله درخواست مطالبه می‌تواند منجر به پرونده کیفری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بر لزوم اهتمام ویژه در امر مشاوره خانواده تاکید کرد و گفت: نتیجه جلسات و کارگاه‌های آموزشی باید منجر به کاهش اختلافات خانوادگی از جمله طلاق شود.

وی بیان کرد: بسیاری از راهکارهای گذشته از جمله برگزاری دوره‌های آموزش قبل ،حین و پس از ازدواج برای زوجین جوان ناقص و فاقد محتوای مهارت‌آموزی زندگی بوده و منجر به نتیجه لازم نشده است.

وی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای افزایش آگاهی‌های حقوقی و استفاده از ظرفیت ائمه و روحانیون را از عوامل موثر در کمک به مقوله پیشگیری دانست.

او اظهارکرد: برنامه‌های ارائه شده از سوی رسانه ملی و رسانه‌های دولتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی وکاهش جرایم کیفری موثر نبوده و در صورت داشتن آزادی عمل از سوی خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توان در مسیر کاهش جرایم کیفری و آسیب‌های اجتماعی قدم برداشت.

وی استفاده از ظرفیت سامانه ثنا ، فعال‌سازی کمیته پیشگیری از تخلفات شهری ، آگاه‌سازی عموم از قانون پیش‌فروش ساختمان، افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص مشاوره قبل از ازدواج و نیز تقویت حکمیت و داوری را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در کاهش آسیب‌های اجتماعی ذکرکرد.

برچسب‌ها دادگستری خلخال استان اردبیل رسانه خشونت خانگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خلخال استان اردبیل دادگستری خلخال استان اردبیل رسانه خشونت خانگی آسیب های اجتماعی استان اردبیل جرایم کیفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است