Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه(۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال «مسعود پزشکیان» و تعدادی از نمایندگان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه علت عدم پایبندی به قانون برنامه و تعهد حین اخذ رای در بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های منتخب چیست؟ 

نماینده مردم تبریز در این باره گفت: افرادی که در بیمارستان‌ها یا کلینیک های خصوصی، فعالیت می‌کنند، ولی نمی‌توانند سکان دار نهادی باشند که خدمت به مردم جز اولویت هایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید این ساختار درست شود و  دغدغه مدیران به جز درمان و کمک به محرومان نباشد. سوال من از شما نمایندگان و وزیر محترم این است آیا فردی که کلینیکی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دارد و خارج از تعرفه بیمارستان در بخش خصوصی عمل جراحی انجام می‌داده است، می تواند یک دانشگاه و بیمارستان علوم پزشکی را اداره کند؟

پزشکیان تاکید کرد: اینکه حرف از شهدا و انقلاب و خون شهید بزنیم ولی بیرون از بیمارستان به افرادی خاص سرویس بدهیم، خلاف آرمان های انقلاب است. ما باید کاری کنیم که وقتی مردم به بیمارستان دولتی می آیند راضی باشند در غیر این صورت فقط شعار داده ایم. باید در پرداخت حقوق به پزشکانی که تمام وقت کار می کنند با افرادی که وقت خود را در بیمارستان های خصوصی و سرویس دهی به افراد خاص وقت می گذارند، تفاوت قائل باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیوه پرداخت حقوق در بخش خصوصی و بخش دولتی باید تغییر کند و   یک پزشک در بخش خصوصی ۳۰ تا ۴۰ میلیون دریافت می کند و پزشکی در روستاهای محروم حقوق ۶ میلیونی دریافت می کند، این روند ژرداختی به ژزشکان تبعیض امیز است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد

فرارو- سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ تفاوتی با پارسال ندارد و میزان یورویی که به زائران خانه خدا اختصاص پیدا می‌کند، معادل ارز تعلق‌گرفته به مسافران ترکیه و بقیه کشور‌های خارجی است. سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ دقیقا معادل ۵۰۰ یورو دولتی یا ارز معادل آن که ریال عربستان باشد، تعیین شده است. به‌این ترتیب خرید سهمیه ارز مسافران حج به خاطر تفاوت فعلی نرخ ارز آزاد و دولتی، تقریبا ۱۰ میلیون به نفع حجاج تمام می‌شود و احتمالا مثل سال گذشته سهمیه ارز حجاج پای پرواز به دست آن‌ها می‌رسد.

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ چقدر است؟

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ مثل زائرانی که پارسال راهی عربستان شدند معادل ۵۰۰ یورو دولتی تعیین شده است که با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران فروخته می‌شود. آنطور که ایمان شمسایی به‌عنوان عاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست خبری اخیرش مطرح کرده، با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانکی دریافت کنند.

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.

سهمیه ارز مسافران حج بیشتر از بقیه است؟

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ با سهمیه ارز مسافرتی متقاضیانی که ترکیه، ارمنستان و ... را برای مسافرت انتخاب می‌کنند، فرقی ندارد.

سهمیه ارز مسافرتی که همزمان با اولین روز‌های سال جدید مورد انتقاد برخی از کارشناسان بازار قرار گرفت، با اتمام تعطیلات نوروزی، از هزار به ۵۰۰ یورو تقلیل پیدا کرد. حالا حجاجی که امسال به خانه خدا مشرف می‌شوند، از سهمیه یکسانی با بقیه مسافران کشور‌های خارجی برخوردار خواهند بود. با این تفاوت که طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، سهمیه ارز مسافران حج در سهمیه سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نمی‌شود و اصطلاحا سهمیه ارز دولتی این افراد محفوظ باقی می‌ماند.

سهمیه ارز حج جزو سهمیه سالانه مسافران محسوب نمی‌شود و بدون محدودیت سنی به هر زائری که راهی خانه خدا می‌شود تعلق می‌گیرد

یورو دولتی چقدر به‌نفع حجاج است؟

سهمیه ارز مسافران حج سال گذشته با نرخ بازار متشکل ارزی محاسبه می‌شد و حالا با کنار گذاشتن این بازار، نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران ملاک قرار می‌گیرد.

سهمیه ارز مسافران حج همانطور که از اسمش پیداست، از محل یورو دولتی اختصاص پیدا می‌کند و طبیعتا نسبت به خرید یورو از بازار آزاد هزینه کمتری برای حجاج خواهد داشت.

قیمت یورو دولتی که هر روز از سوی مرکز مبادله ارز و طلا ایران آپدیت می‌شود، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به حدود ۴۷ هزار و ۳۴۵ تومان رسید. آنطرف در بازار آزاد ارز قیمت یورو از سوی فروشنده‌ها حول‌وحوش ۶۶ هزار تومان اعلام می‌شد. به‌این ترتیب قیمت یورو دولتی چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان به‌نفع حجاج خواهد بود؟ چطوری؟

خرید سهمیه ارز مسافرتی با احتساب سقف ۵۰۰ یورویی، چیزی نزدیک ۲۳ میلیون و ۶۷۲ هزار تمام می‌شود در حالی که خرید همین میزان یورو از بازار آزاد و ارقام مورد علاقه دلال‌ها دقیقا ۳۳ میلیون تومان آب می‌خورد.

قیمت یورو آزاد همزمان با تعیین‌تکلیف سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳، کمی بیش از در مرز ۶۶ هزار تومان قرار داشت و و ضرب این عدد در ۵۰۰، ما را با رقمی نزدیک ۳۳ میلیون روبرو می‌کند.

سهمیه ارز مسافران حج کجا تحویل داده می‌شود؟

شرایط دریافت سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ به شکل رسمی مشخص نشده و آنطور که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست خبری مطرح کرده، سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ از شعب بانک‌های کشور پرداخت می‌شود.

سهمیه ارز مسافران حج با این حال به خاطر سخت‌گیری‌های بانک مرکزی، سال گذشته پای پرواز و بعد طی کردن همه مراحل اداری و مرسوم، به زائران خانه خدا تحویل داده شد و بعید نیست همین روند در سال جدید ادامه داشته باشد.

سهمیه ارز حج ۱۴۰۳ البته درحالی معادل ۵۰۰ یورو دولتی تعیین شده که با درخواست حاجی‌ها امکان عرضه ارز معادل یعنی ریال عربستان هم پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • تصمیم‌گیری برای مردم؛ فیلم یک جلسه دولتی با حضور وزیر را ببینید
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه