Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، نمایشگاه "رفسنجان در یک نگاه" از برنامه‌های هفته رفسنجان‌شناسی امروز سومین روز خود را پشت سر گذاشت، این نمایشگاه در بیش از ۲۰ غرفه به معرفی ظرفیت‌های مختلف شهرستان در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، ورزش و جوانان، صنعت و معدن، خیریه‌ها و خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها پرداخته‌ و معلولان هم هنرهای خود را به نمایش گذاشتند و هنر این عزیزان مانند نگینی در دل نمایشگاه می‌درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوانان و جوانان ورزشکار به اجرای حرکات نمایشی و ورزشی می‌پردازند و جذابیت خاصی ایجاد می‌کنند.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم مانند همیشه با دست پر برای بچه‌ها حاضر شده و نبض میانی سالن را در دست گرفته و البته علاوه بر کودکان و نوجوانان بزرگسالانی هم از برنامه این کانون استقبال می‌کنند.

نشست‌های ادبی هم در بخش دیگری از سالن شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار و مخاطبان خاص خود را دارد و این نمایشگاه هر روز بازدیدکنندگانی از اقشار مختلف مردم از سراسر شهرستان و مسئولان را به‌ خود می‌بیند.

علاقه در کودکی به گیاهان دارویی قهرمان ملی تولید ساخت

اما در گوشه‌ای از نمایشگاه یک ظرف شیشه‌ای شبیه به گلدان توجه مرا به خود جلب کرد. داخل آن پر از گیاه بود و بوی خاصی داشت، سبزی و طراوتی که در روی میز این غرفه به چشم می‌خود خودبه خود مردم را جذب می‌کرد.

کمی جلوتر که رفتم، بانوی کارآفرین و مشهور رفسنجان، استان و کشور را دیدم، مژده سرچشمه‌پور، بانویی که همه‌ساله به‌دلیل فعالیت‌هایی که دارد از دست مسئولان شهرستان، استان و کشوری جوایزی دریافت می‌کند و امروز هم هنوز جوهر مهر شورای شهر رفسنجان بر لوح تقدیرش خشک نشده بود که با او به گفت‌وگو نشستم.

سرچشمه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص فعالیتش در حوزه گیاهان دارویی اظهار کرد: از کودکی علاقه زیادی به گیاهان دارویی داشتم و همیشه از بزرگترها نام گیاهان را می‌پرسیدیم.

وی ادامه داد: این علاقه به‌گونه‌ای در وجود من رسوخ کرده بود و نمی‌توانستم از آن دست بردارم، در دوران نوجوانی و جوانی همچنان در مورد گیاهان دارویی تحقیقات می‌کردم و با اینکه رشته دانشگاهی‌ام با گیاهان دارویی کاملا متفاوت بود، اما در کنار دروس دانشگاهی، در مورد گیاهان دارویی هم مطالعه داشتم.

این بانوی تولیدکننده افزود: از سال ۹۲ تصمیم به کشت گیاهان دارویی گرفتم و خدا کمک کرد و موفق شدم شرکتی هم در این زمینه ‌راه‌اندازی کنم و در طی دوران هشت سال فعالیتم افراد زیادی هم آموزش دادم و در سراسر استان کرمان این آموزش‌ها ارائه شد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی را در مزرعه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان انجام می‌دهم، به تولید میوه‌های خشک هم اشاره کرد و از اشتغالزایی بیش از صدها نفر در این زمینه خبر داد.

سرچشمه‌پور در سال جاری عنوان بانوی قهرمان ملی تولید سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده است و از سوی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش فارس، نمایشگاه رفسنجان‌شناسی از روز شنبه با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون پارلمانی رئیس جمهور گشایش یافت و تا پنج‌شنبه دایر است و دفتر رویداد رفسنجان‌شناسی برای سال ۱۴۰۰ بسته می‌شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: قهرمان ملی تولید گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود

محمد اله‌بخش در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین سایت پرورش ماهی استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هدف شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان مشگین شهر و رفع موانع سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهای کارشناسی بازدیدهای مستمری را با حضور مسئولان ذیربط از این مزرعه پرورش ماهی انجام می دهیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: نخستین مزرعه پرورش ماهی سردآبی استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ییلاق قجل آسیا بخش مشگین شهر مورد احداث و بهره برداری قرار می گیرد.

اله‌بخش ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تمام تلاش خود را در راستای ایجاد جهش واقعی در امر تولید آبزیان به کار خواهیم بست و در این راستا صدور موافقت نامه اصولی برای پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان مشگین شهر نمونه بارزی از اقدامات عملی و متناسب با تحقق شعار سال است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: با حمایت دولت و سرمایه گذاران شرایط و ظرفیت‌های لازم برای آبزی پروری در استان اردبیل و شهرستان‌های آن فراهم شده است.

اله‌بخش از تامین زیرساخت‌های لازم برای احداث مزارع پرورش ماهی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های مناسبی از محل وجود منابع آبی متعدد در صنعت آبزی‌پروری استان وجود دارد که با حمایت از سرمایه گذاران این صنعت، می‌توان میزان تولید و پرورش آبزیان را در استان ارتقا داد.

کد خبر 6088789

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود