Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی از راه‌اندازی سالن ویژه تئاتر کودک و نوجوان در کانون‌های فرهنگی تربیتی در هر استان خبر داد. خبرگزاری میزان-به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: متولی فرهنگ وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در دولت جمهوری اسلامی است و ما باید در کنار یکدیگر با توجه به توانی که داریم هم افزایی برای رشد و اعتلای فرهنگ داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اگر قرار است که علاقه مندی در دانش آموزان شکل بگیرد این شکل گیری باید از دوره ابتدایی آغاز شود و ما می‌توانیم از ظرفیت وزارت ارشاد برای این افزایش علاقمندی کمک بگیریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: ایرانیان با حوزه نمایش عجین هستند فرهنگ انقلاب و همچنین دفاع مقدس با نمایش و سرود توسعه پیدا کرد و ما شاهد این موضوع بوده ایم.

مدیر کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی ادامه داد: با هم افزایی توان خود را در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار خواهیم داد تا بتوانیم کار بهتری را به پیش ببریم.

رمضانی با اشاره به هویت بخشی حوزه نمایش گفت: در فعالیت‌ها باید دانش آموزان دیده شوند، زیرا هممه فعالیت‌های برای این قشر است و در نمایش به دانش آموزان هویت داده می‌شود.

وی گفت: برای هنر‌های نمایشی در بخش آموزشی مربیان، باید سرمایه‌گذاری شود و ما در هفته گذشته ۱۱ استان کم برخوردار کشور را در تهران برای یک دوره توانمندسازی دعوت کرده بودیم که استقبال بسیار خوبی از این دوره صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در هر استان یک سالن مخصوص تئاتر کودک و نوجوان در کانون‌های فرهنگی تربیتی راه‌اندازی خواهد شد، زیرا این مسئله دغدغه‌ای برای آموزش و پرورش است.

در ادامه امیر مشهدی عباس، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: ما همه سرباز فرهنگ و هنر هستیم و خودم را محصول و خروجی آموزش و پرورش می‌دانم با شرکت در جشنواره‌های مختلف آموزش و پرورش بسیار در این زمینه تشویق شدم و آینده من شکل گرفت.

وی ادامه داد: در ۱۷ دوره از ۲۶ دوره برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور داشتم و برایم بسیار مهم است کیفیت این جشنواره در حد قابل قبولی باشد.

مشهدی عباس ادامه داد: مخاطب اصلی این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند و ان شاالله بتوانیم یک اتفاق خوب برای این قشر رقم بزنیم.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان افزود: این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد نمایشی کشور است که حتی از جشنواره تئاتر فجر نیز بزرگتر محسوب می‌شود.

وی گفت: تئاتر تنها هنری است که بسیار شبیه زندگی و انرژی که به مخاطب می‌رسد مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بخش دانش‌آموزی جشنواره انتظار ما این است که آموزش و پرورش و به ویژه اداره کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی منتخبان جشنواره فرهنگی هنری فردا را به این جشنواره اعزام کنند.

همچنین در این نشست هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در انتها نمایشنامه‌های دانش اموزی به مهمانان اهدا شد.   بیشتر بخوانید:
آیا بودجه رتبه بندی افزایش می‌یابد؟ برچسب ها: سند راهنمایی و مشاوره آموزش و پرورش استان ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان ها تئاتر کودک و نوجوان جشنواره تئاتر آموزش و پرورش فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند