Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

در این نشست که به مدت سه روز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد، معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: هر چه سخن در خصوص اهمیت دفاع مقدس بگوئیم، نمی‌توانیم شأن و جایگاه ویژه و مهم دفاع مقدس در تاریخ انقلاب و تاریخ اسلام را بیان کنیم.

وی ادامه داد: ملت ما توانست با دست خالی اما با ایمان و مقاومت این حماسه‌های بزرگ را رقم بزند. اما گذر زمان و تغییر نسل‌ها و همچنین تحریف واقعیت‌ها می‌تواند دفاع مقدس را به فراموشی بکشد، اما باید سعی کنیم غبارها و زنگارها را با زبان هنر از چهره گرانقدر دفاع مقدس برداریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آنچه ملت‌ها را رشد و تعالی می‌دهد فرهنگ است؛ ملت ما تاریخ پرشکوه و گرانقدری دارد که اگر به خوبی به آن بپردازیم می‌تواند آینده کشور را با اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس بسازد.

سرلشکر باقری گفت: ملت ایران پس از سال‌ها دهه‌ها و قرن‌ها حقارت توانستند با لطف خدا و رهبری حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را شکل دهند و بعد از آن با توطئه‌های متعدد و جنگ تحمیلی ۸ ساله مواجه شدند؛ که در آن دوران ملت بزرگ ایران  توانست با دست خالی در برابر دشمن بایستد و چنین افتخار بزرگی را رقم بزند.

وی با تاکید بر اهمیت تثبیت و تبیین حقایق دوران دفاع مقدس گفت: طبیعتا با گذر زمان و شکل گیری نسل های بعدی می تواند بستر فراموشی، غبار گرفتگی و زرنگار زدگی را نسبت به اتفاق بزرگ دفاع مقدس ایجاد شود و از طرفی توطئه ها و دروغ پراکنی دشمنان نیز می تواند  واقعیت درخشان دفاع مقدس را به شکل دیگری برای نسل‌های بعدی به نمایش بگذارد.

سرلشکر باقری گفت: حقیقتا آنچه که می تواند از این خطرات و تهدیدات جلوگیری کند این است که بتوانیم واقعیات دفاع مقدس را بدون تحریف اغراق و دروغ با زبان های متعدد و متنوع هنری و با جذابیت های هنری برای نسل‌ های آتی بیان کنیم که این موجب کنار رفتن زرنگارها و غبارها و نقش برآب شدن توطئه های دشمنان می شود

وی با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت فوق العاده سنگینی است، افزود: درست پرداختن به این موضوع می تواند در تربیت نسل های آینده موثر واقع شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه روحیه و فرهنگ و تاریخ قابلیت ملت سازی دارند، افزود:  اگر بنیان فرهنگی کشوری قوی نباشد، اقتصاد و فناوری به تنهایی عمقی در درون یک ملت ایجاد نمی کند و حتی منجر به فساد و تباهی ملت‌ها خواهد شد.

وی افزود: ملت ما از تاریخ درخشان دفاع مقدس برخوردار است که اگر درست به آن پرداخته شود می تواند در ساختن کشور بزرگ ایران نقش اساسی ایفا کند از این جهت مسئولیتی که کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عهده دارند فوق العاده سنگین و با اهمیت است و باید این اقدامات در عرصه ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس از سوی این عزیزان روز به روز به جهت کمی و کیفی توسعه بیشتری پیدا کند./ مهر

ادامه دارد...

منبع: فردا

کلیدواژه: دفاع مقدس سرلشکر باقری جذابیت های هنری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح دفاع مقدس نسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد

فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر توسط بنیاد آیه‌های ایثار وتلاش، با هدف تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی مبتنی بر تبیین مولفه‌های فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت زنان در تاریخ انقلاب اسلامی الگوسازی از زنان فرهیخته ایثارگر تشویق و ترغیب هنرمندان ایران اسلامی به فعالیت موثر در زمینه‌ی ترویج این مولفه‌ها درمسیر فرهنگ ایرانی اسلامی، و با موضوع نقش زنان ایثارگر وجایگاه حماسی آنان در انقلاب و جبهه مقاومت منتشر شد.

 پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر و بر اساس اعلام دبیرخانه این رخداد فرهنگی هنری، هدف گذاری در ۷ زمینه:

۱-پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابیگری زنان و پرچمداری آنها در نهضت اسلامی ایران
۲-شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعداد‌ها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های فرهنگی و هنری به منظور اثر بخشی مضاعف آنان در پیشبرد فرهنگ ایثار و مقاومت
۳- توجه به نقش ارزنده زنان و معرفی ظرفیت‌های موجود جامعه هنری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه مقابله با تهاجم نرم دشمن و آندلسی کردن ایران
۴-الگوسازی شخصیت‌های موفق علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان ایثارگر ایران و جبهه مقاومت برای نسل‌های آینده و جهان اسلام بعنوان الگوی سوم زنان در جهان 
۵- تقویت فعالیت‌های جهادی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه زنان
۶- تبیین و تحکیم بنیان خانواده و لزوم افزایش جمعیت در پیشرفت و تعالی کشور 
۷-ایجاد بانک اطلاعاتی و مطرح کردن چهره‌های شاخص زنان نخبه کشور برای دسترسی جوانان در دستور کار جشنواره قرار گرفته است.

جشنواره پنجم فیلم کوثر در چهار بخش سینمای ایران (شامل: فیلم‌های سینمایی، داستانی بلند (تله فیلم) مستند کوتاه و نیمه بلند، مستند بلند و آثار کوتاه داستانی، پویا نمایی و نماهنگ است. همچنین در بخش مسابقه سینمای ایران، عنوانی با نام مسابقه ویزه گنجانده شده که عبارتست از:

الف - نقش زنان و کودکان در مقاومت: این بخش ویژه آثار تولیده شده پیرامون موضوعات مرتبط با ایثارگری و نقش زنان و کودکان در کشور‌های حوزه مقاومت و مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی و مظالمی که بر آنها رفته است 

ب- حجاب، عفاف: این بخش اختصاص دارد به آثار مرتبط با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و افشای ماهیت توطئه‌های دشمنان برای آندلسی کردن ایران.

بر پایه این گزارش، بخش طرح‌ها و ایده ها، بخش بین الملل و بخش غیر رقابتی نیز سایر بخش‌های چهارگانه جشنواره را تشکیل می‌دهند؛ نمایش‌های ویژه، نشست‌های تخصصی، نکوداشت‌ها و بزرگداشت ها، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری همزمان جشنواره در استان‌ها و سایر مراکز فرهنگی هنری کشور، از دیگر بخش‌های پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر هستند.

بر پایه اعلام دبیرخانه جشنواره، متقاضایان شرکت در این رویداد می‌توانند با مطالعه فراخوان در هر بخش، لینک قابل دانلود فایل آثار خود را در فرمت‌های مشخص شده در فراخوان به صندوق الکترونیکی دبیرخانه ارسال کنند و در صورتیکه حجم فایل اثر بیشتر از ۱۰ گیگ است و یا امکان ارسال ایمیل وجود ندارد صاحبان آثار می‌توانند اثر خود را بصورت پستی و یا حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ضمن اینکه پایان وقت اداری روز شنبه پنجم خرداد ماه سالجاری، آرخین مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده است. 

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر، تیرماه ۱۴۰۳ در تهران با دبیری ناصر باکیده وبا همکاری شهرداری تهران، سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد