Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به درخواست معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای خروج نیروهای روسی از نزدیکی مرز اوکراین تاکید کرد، مسکو حق دارد برای خودش تصمیم بگیرد که نیروهایش را در کدام نقطه در داخل روسیه مستقر کند و به انجام مانورهای نظامی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن در توییتی تاکید کرد: ما منطق وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا را که می گوید روسیه باید نیروهایش را به پادگان‌ها بازگرداند یا اینکه به آمریکا بگوید چه مانورهایی را قرار است انجام دهد و اهداف آنها چیست را درک نمی‌کینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که آمریکا هیچ تمایلی به صحبت با ما درباره سطح نیروهایش در اروپا ندارد. این انتخاب ماست که کجا و چه زمانی مانورهای نظامی را در قلمرو ملی‌مان انجام دهیم. ما به انجام این مانورها ادامه خواهیم داد چرا که این اقدام به منافع امنیتی روسیه مربوط می‌شود.

سفارت روسیه در آمریکا همچنین اظهارات مطرح شده دال بر اینکه مسکو احتمالا درباره روند مذاکراتش در ژنو دروغ می گوید را رد کرد و تاکید داشت که چنین رویکردی نشان دهنده زوال فرهنگ گفت‌وگو است.

سفارت روسیه در واشنگتن در پستی در فیس بوک نوشت: ما به بیانیه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در جریان کنفرانس خبری ۱۰ ژانویه درباره آمادگی آمریکا برای پخش احتمالی اطلاعات غلط توسط روسیه در رابطه با روند مذاکرات آمریکا-روسیه در ژنو اشاره کردیم. ما قویا چنین اظهاراتی را رد می‌کنیم. بیانیه‌های رسمی روسیه کاملا مطابق با واقعیت هستند. از همان ابتدا کشور ما حداکثر شفاف‌سازی را در رابطه با این گفت‌وگوها نشان داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه آمريكا سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت سوئیس زمان برگزاری کنفرانس صلح اوکراین را ۱۵ و ۱۶ ژوئن(۲۶ و ۲۷ خرداد) اعلام کرد.

در بیانیه دولت سوئیس اشاره شده است که بیش از ۱۶۰ هیات از کشورهای جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند. البته در این فهرست نام روسیه به عنوان یک طرف جنگ اوکراین دیده نمی‌شود.

سوئیس در ماه فوریه از برنامه این کشور برای میزبانی از اجلاسی بزرگ تا تابستان خبر داد اما در آن برهه جزئیاتی درباره این برنامه اعلام نکرد. بِرن در تازه‌تریم بیانیه‌ دولت سوئیس درباره این اجلاس اعلام کرد که مسکو «در این مقطع»، به کنفرانس دعوت نشده است.

مسکو پیشتر این اجلاس پیشنهادی را «بیهوده» توصیف و اعلام کرد که در آن شرکت نخواهد کرد حتی اگر دعوت بشود. اوکراین اعلام کرده است که اگر مسکو با فهرستی از پیش‌شرط‌های کی‌یف موافقت کند، دعوت خواهد شد. روسیه این پیش‌شرط‌ها را «بی‎‌معنی» خوانده است.

دولت سوئیس مدعی است که هدف این اجلاس «صلح در اوکراین» و رسیدن به ادراکی مشترک از مسیر نیل به «صلح عادلانه و پایدار» است. ویولا امهرد، رئیس جمهور سوئیس در پیامی در ایکس نوشت که «همکاری و مشارکت جهانی، کلید شکل دادن آینده‌ای صلح‌آمیز است.»

از جمله هیات‌های مدعو این اجلاس می‌توان به اعضای جی۷، جی۲۰، بریکس، اتحادیه اروپا، سازمان‌های بین‌المللی و دو نماینده مذهبی اشاره کرد.

کد خبر 6095304

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • پایان پوتین؟!
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه