Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:47:14 GMT

افزایش ۱۰ درصدی تولید آب شرب در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۹۴۷۴

افزایش ۱۰ درصدی تولید آب شرب در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از افزایش ۱۰ درصدی استحصال آب شرب در این استان خبر داد.

غلامحسین ساقی گفت: در ۹ ماهه امسال، شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۶۴ میلیون و ۳۵۰ متر مکعب آب شرب استحصال و بین مشترکان توزیع کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تامین آب سالم و بهداشتی با رعایت تمامی استانداردها از مهترین وظایف شرکت های آب و فاضلاب است که پس از استحصال، تصفیه، گند زدایی و کلر زنی، بین مشترکان توزیع می شود.

ساقی ادامه داد: در راستای اجرای همین وظیفه در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۶ میلیون و ۳۵۰ مترمکعب آب شرب از منابع تامین آب استان شامل، سدها، چاه‌ها،  چشمه ها و قنات ها استحصال و در اختیار هم استانی ها قرار گرفته است.

وی گفت: از این میزان آب استحصال شده بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب مربوط به آب های سطحی است که از سه سد شیرین دره در بجنورد، بارزو در شیروان و سد بیدواز در اسفراین و بیش از ۴۸ میلیون متر مکعب دیگر آن از منابع آبهای زیر زمین تامین شده است.

ساقی در ادامه با اشاره به افزایش بیش از ۱۰ درصدی تولید آب در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ بیان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ میزان استحصال آب ۵۸ میلیون و ۱۳۲ متر مکعب بوده که این رقم طی امسال به ۶۴ میلیون و ۳۵۷ متر مکعب رسیده و نشان دهنده افزایش بیش از ۱۰ درصدی این موضوع است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این شرکت، وی خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و افت آبدهی منابع آب شرب استان، انتظار می رود هم استانی ها ضمن پرهیز از اسراف، با بکار گیری راهکارها، تجهیزات و شیرآلات کاهنده، یاریگر شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در راستای ارائه خدمات مستمر و پایدار به مشترکان در تمامی نقاط استان باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي آب خراسان شمالی آب و فاضلاب ۱۰ درصدی متر مکعب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در این استان خبر داد.

مهدی شکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجا که نوغانداری بیشتر به‌عنوان یک شغل خانگی محسوب می‌شود، در سال‌های گذشته، تعدادی از تلمبارها با تسهیلات ارائه‌شده به‌روزرسانی شدند.

وی اظهار کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۷ نیز ۳۳۰ تلمبار به مساحت ۱۳ هزار و ۸۶۰ مترمربع در استان بهسازی شدند که اعتبار هزینه‌شده برای آن‌ها ۳۵ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه نوغانداری، نبود سردخانه برای نگهداری تخم‌های نوغان بود که این زیرساخت ایجاد و امسال بهره‌برداری شد.

شکاری اظهار کرد: این استان در ارتباط با زنجیره نوغانداری با مشکلات دیگری مانند نبود صنایع نخ‌ریسی و ابریشم‌کشی صنعتی مواجه است. این کار اکنون به‌شکل نیمه‌صنعتی و سنتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغولند، افزود: بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های راز جرگلان، مانه و سمقان و بجنورد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران استان، گفت: ۸۰۰۰ جعبه تخم نوغان میان نوغانداران این استان توزیع می‌شود. در سال گذشته ۷۳۳۲ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن پیله ابریشم در این استان تولید شود. میزان پیله ابریشم توزیع‌شده در سال گذشته ۲۸۷ تن بوده است.

شکاری با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی پیله ابریشم مشخص شده است، گفت: یک شرکت برای خرید توافقی محصول تولیدی اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی