Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان محمدی کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره عملکرد صدا و سیما طی چند سال گذشته اظهار کرد: من بر این باور هستم که هیچ رسانه‌ای در ایران به اندازه تلویزیون بُرد ندارد که البته در مورد ضریب نفوذ آن می‌توان انتقاداتی را مطرح کرد.

وی افزود: بُرد تلویزیون به خاطر رایگان بودن، در دسترس بودن و تنوعی که در برنامه‌ها و شبکه ها دارد قابل قیاس با شبکه‌های اجتماعی نبوده و می‌توانیم آن را یک رسانه برتر بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اظهار کرد: مسئله‌ای که در این بین وجود دارد این است که ما تلویزیون را یک رسانه ملی در نظر می‌گیریم اما آیا این عنوان، یک عنوان خودخوانده است یا یک عنوان واقعی. از آنجایی که تلویزیون از بیت‌المال تغذیه می کند و بودجه خوبی نیز در اختیار دارد و حتی پرسنل آن از بسیاری از وزارتخانه ها بیشتر است انتظارات آن هم نسبت به آن زیاد است.

وی با بیان اینکه تلویزیون نتوانسته در بعد اجتماعی و سیاسی انتظارات را برآورده کند، گفت: استعداد و اراده کافی برای تنوع در برنامه‌های تلویزیونی داریم ولی تصمیم‌گیری‌های شخصی در این بین وجود دارد که در لحظه آخر مانع از این کار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جامعه به دلیل فشارهای اقتصادی، سیاسی و تحریم‌ها نیاز به شادی دارد، گفت: تلویزیون وظیف دارد که در این زمینه درست عمل کند ولی فراموش نکنیم شادی‌نمایی یا تزریق شادی غیر واقعی به جامعه منفی است و ریشه بسیاری از مسائل را باید در جاهای دیگری جست و انتظار اینکه تعدادی برنامه‌ساز، مجری و کارگردان در تلویزیون بخواهند بار همه این مسائل را به دوش بکشند اشتباه است چرا که این گونه مسائل بنیادین بوده و بیشتر در اختیار سایر نهادهاست.

وی با اشاره به اینکه مدیران ارشد سازمان از سوی نهادهای پر قدرتی عزل و نصب می شوند، گفت: تلویزیون نهادی است که اراده بسیار قوی در مورد اینکه چه کسی در راس باشد، دارد و متاسفانه نظر کارشناسان و مخاطبان در این زمینه هیچ اهمیتی ندارد.

وی افزود: چنین به نظر می‌رسد که مشکلات تلویزیون بیش از آنکه ناشی از اراده فردی مدیران باشد از مسائل بیرون از سازمان نشات می‌گیرد به عنوان مثال، کوچک‌ترین برنامه شادی که در تلویزیون پخش می‌شود نهادهای و تریبون‌های مختلف علیه آن موضع می‌گیرند و تلویزیون نیز عقب‌نشینی می‌کند.

وی در مورد اینکه ضعف کلی عملکرد سازمان در چیست، گفت: اعتقادم بر این است که گسست بین سازمان صداو سیما و بدنه جامعه مهم‌ترین عاملی است که باعث ضعف این سازمان شده است، وقتی احساس می‌کنید که سازمان صدا و سیما، صدا و سیمای شما را بازتاب نمی دهد و یک جزیره کوچک خودساخته را مدام نشان می دهد شما طرف آن نمی‌روید چون بازتاب دهنده نظرات شما نیست.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مردم احساس کنند که یک رسانه حرف‌ها و گلایه‌های واقعی آنها را منعکس می‌کند نسبت به آن وفادار می‌مانند و کمتر به شبکه‌های ماهواره‌ای خارج‌نشین رجوع می‌کنند.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1125286 برچسب‌ها سازمان صدا وسیما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان صدا وسیما صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری و عملکرد بدِ ۳۲ سازمان مسؤل در زمینه حجاب و عفاف

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: ۳۲ سازمانی که برای ساماندهی حجاب و عفاف مسؤل هستند نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند، بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار "احمدرضا رادان" در جمع اساتید و طلاب مدرسه عالی فقهی امام علی بن موسی الرضا (ع) قم و خانواده های شهدای حریم و حرم، گفت: قصه پرغصه امروزهای ما در آمیختگی شبهه، شک، تردید با یقینی حاصل از فقه و علم و عمل است، یعنی شبهه بین حجاب با دلایل و برهان قانون مسائل فقهی و عقلی با شبهاتی که حریف و دشمن و خودی نادان در برابرش قرار می‌دهند.

وی افزود: این قصه‌ای که شروع شده و برنامه دشمن است و همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند دشمن با برنامه کامل، با هدف گزاری کامل و دقیق و البته پا به کار و مصمم است چون اگر به هدف برسد به همه چیز رسیده است، اگر از این مسیر عبور کند از همه جا می‌گذرد.

سردار رادان گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریزها تعیین کننده است، چه حفظ آن و چه از دست دادنش. وقتی به شهید "علم الهدی" گفتند خرمشهر سقوط کرد گفت دعا کنید دل را از دست ندهیم، خرمشهر را می‌توان پس گرفت، اما اگر دل سقوط کند خرمشهرها پس از خرمشهر سقوط می‌کنند و آن وقت است که در شهرهای سقوط کرده زندگی خواهیم کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: دشمن دست روی موضوع مهمی برای شکستن ما قرار داده است، اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: 32 سازمانی که برای ساماندهی حجاب و عفاف مسؤل هستند نه تنها کار خودشان را نمی‌کنند، بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می‌اندازند، دل کسانی که در آن ایجاد شبهه و شک و تردید شده، تسخیر دشمن شده است.

سردار رادان با اشاره به داستان "اندلس" و اینکه چگونه خانواده‌ها از هم پاشیدند، گفت: این یعنی سقوط و شکست، مسئله حجاب یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است و ما به این مسئله معتقد هستیم، همچنین اعتقاد داریم خیلی از آسیب های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: بی‌حجابی دل‌ها را به سقوط می‌کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت، در این صورت دیگر کسی برای ارزش‌های اسلامی سینه سپر نمی‌کند و به افرادی بی‌تفاوت بدل خواهند شد.

وی افزود: الحمدلله خداوند مردم را پشت سر ما قرار داد و این را به دل مردم انداخت که به میدان آمده و حمایت و پشتیانی کنند.

سردار رادان تصریح کرد: امروز ما افتخار داریم در محضر خانواده شهدا، اساتید علم و عمل سوگند یاد کنیم که در مسیر اجرای طرح نور به لطف خدا و نظر ائمه اطهار (ع) و حمایت و پشتیبانی شما، هیچ تردیدی به خود راه نخواهیم داد، تیرهایی که به سمت ما رها می‌شود مبارک می‌دانیم و اگر زخمی به ما برسد آن را ذخیره آخرت خود می‌دانیم.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف دشمن سنگ‌افکنی به پیشانی ماست، از همه شما عزیزان و از مسئولان این مدرسه فقهی و از خانواده شهدا و از قلم و بیان شما قدردانی می‌کنم و از همکارانم نیز تشکر می‌کنم که زخم می‌بینند، ولی کم‌کاری نمی‌کنند و محکم پای کار ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • کم‌کاری و عملکرد بدِ ۳۲ سازمان مسؤل در زمینه حجاب و عفاف
  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود