Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:39:01 GMT

رمان «قدری آسیب‌دیده‌تر» نقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۹۹۸۹۴

رمان «قدری آسیب‌دیده‌تر» نقد می‌شود

رمان «قدری آسیب‌دیده‌تر» نوشته ناهید کهنه‌چیان نقد می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۸، نشست نقد و بررسی کتاب «قدری آسیب‌دیده‌تر» با حضور نویسنده کتاب، شهلا آبنوس و قباد آذرآیین - کارشناسان برنامه - روز پنجشنبه، ۲۳ دی‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبر برگزاری این  نشست آمده است: ناهید کهنه‌چیان متولد تهران، از سال ۱۳۸۶ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه ادبیات آغاز کرده است. از او داستان‌های متعددی در نشریات مختلف از جمله فرهیختگان، اعتماد، ماهنامه تجربه، ماهنامه ادبی و هنری عصر جمعه، مجله ادبی پیاده‌رو و سایت ادبی حضور به چاپ رسیده است.

اولین کتاب او با نام «تهمینه در راه» شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با محوریت زن در سال ۱۳۹۳ در انتشارات قطره  به چاپ رسید. از دیگر آثار او می‌توان به  رمان‌ «زیر یک سقف» و  مجموعه داستان «منهای یک نفر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب «قدری آسیب‌دیده‌تر» می‌خوانیم: حالا آن دختر شاد، کمتر می‌خندید، چون کسی که دوستش داشت بلافاصله سگرمه‌هاش تو هم می‌رفت و انگار دارد یک بیانیه هشدارآمیز را از رو می‌خواند، لفظ قلم می‌گفت: «آن‌که می‌خندد، هنوز خبر هولناک را نشنیده است.»

حالا آن آموزگار کلاس پنجم ابتدائی پاورقی‌خوان و غرق در عوالم دخترانه‌اش، به جای کتاب‌های «پَر» و «برباد رفته» و دیدن سریال‌های محبوبش از تلویزیون سیاه سفیدشان، شب‌ها تا نزدیکی‌های صبح «پاشنه آهنی» می‌خواند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک ، مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۴۱۳۷۶ تماس بگیرند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقد و بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۹۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • پل آستر درگذشت
  • بحران ادبیات داریم
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد