Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به راه اندازی سیستم محاسبه بهای تمام شده خدمات فعالیت ها و پروژهای عمرانی شهر تهران در سطح مناطق، محمد آخوندی گفت: با اصل موضوع مخالفتی وجود ندارد و در اسناد بالادستی هم به آن تاکید شده و نهایتا با توجه به اینکه در تبصره 8 بودجه 1400 به طو رمفصل به آن توجه شده و شهرداری مکلف به پیاده کردن آن شده و در مجموع با توجه گزارش معاونت اقتصاد شهری و با توجه به اینکه وظیفه ذاتی معاونت اقتصادی است و برای اینکه ساختار جدید تشکیل شود نظر کمیسیون بر این است که در بودجه سالیانه شهرداری مجدد بر این امر تاکید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری باید گزارش دهد که چه کاری انجام داده و نظر کمیسیون بر رد نظر ایجاد ساختار جدید است.

قائمی گفت: شهرداری برای جلب مشارکت همکاران راهکارهای تشویقی در نظر بگیرید.

اقراریان در مخالفت با این طرح گفت: پروژه هایی  در تهران انجام می شود که برای شهرداری گران تمام می شود. 

وی افزود:  شهرداری باید بتواند ادعا کند که چرا این طرح را باید رد بکنیم. من مخالف رد این موضوع هستم.  

تشکری هاشمی د ر موافقت با رد این طرح گفت: اصل اینکه بهای تمام شده مشخص شود امر ضروری و جواب ده است و نمی توانیم بگوییم خزانه ای داریم همه از آن برداشت کنند و باید بهای تمام شده هر خدمت و کالایی در شهرداری تهران مشخص شود.

وی ادامه داد: ما در بحث نظارت این  نقص را داریم که بهای خدمات را نداریم و این مساله در کارهای شورا اولی است.

علوی سیستم فاینس شهرداری را کامل دانست و گفت: ما در اجرا مشکل داریم.

اقراریان گفت: در بند دوم می گوید شهردای بعد از تصویب طرح ظرف  2 ماه باید کارگروه تشکیل دهند و فهرست بهای تمام شده خدمات را منتشر کند و من می گویم این مصوبه در مسیر شفافیت است و نشان می دهد با چه قیمتی خدمات به شهروندان ارائه می دهیم.

وی رد این طرح را ضد شفافیت دانست و گفت:  شهروندان تهرانی حق دارند بدانند کارهایی که شهردای انجام می دهد چقدر پایشان حساب شده است.

محمدرضا زارعلی، مدیرکل مالی و اموال شهرداری تهران گفت: در سال 90 با تاکید چمران این الزام در  شورای سوم با کمک مدیران وقت مثل آقای امانی این طرح پیاده شد و برای سازمان ها و شرکت ها از سال گذشته در حال پیاده سازی آن هستیم.

وی افزود: 3 هزار نوع فعالیت و 328 نوع خدمات شناسایی شده اند و برای پیاده سازی نهایی برای اینکه بتوانیم علاوه بر عددی که در بودجه می نویسیم بودجه بریزیم، اما این کار  2 سال و نیم زمان می برد.

به گفته وی این فعالیت در ذیل مدیرکل مالی و اموال شهرداری تهران از سال گذشته فعالیتش را آغاز کرده است.

چمران خواست عنوان این طرح عوض شود به پیگیری طرح الزام راه اندازی تغییرکند.

آخوندی گفت: اگر دغدغه ما نظارت است، نظارت شهرداری ربطی به شورا ندارد ودغدغه ما نظارت شوراست و ایجاد کارگروه نظارتی آن را حل نمی کند.

وی ادامه اد: ما از نظر بحث تشکیلاتی گفتیم این طرح رد می شود.

پیرهادی گفت: نظارت و پیگیری حق شورا است اما  گزارش اقدامات باید در شورا اعلام شود.

اقراریان با اشاره به اینکه این موضوع در دوره شهرداری قالیباف مطرح شده تا به دوره ما رسیده است،گفت: چرا در  این فهرست بهای تمام شده برای یک خدمت واحد در مناطق قیمت های متفاوتی عنوان می شود.

امانی با اشاره به اینکه در مناطق تشکیلاتی وجود دارد اما قیمت تمام شده و فهرست واحد نرسیده اند افزود: باید بیینیم این سیستم به مرحله ای رسیده که همه نیازهای شهرداری در یک فهرست واحد مطرح شود.

وی افزود: این طرح باید اصلاح شود نه رد.

چمران درباره قیمت مناطق و کارهای عمرانی در مناطق مختلف فرق می کند و وقتی آسفالت از کارخانه آسفالت سازی بردارید و بریزید قیمتش متفاوت است حتی قیمت کارگر در نقاط مختلف فرق میکند و شاید این را نتوانیم در کارهای عمرانی و پروژه های خاص به قیمت واحد برسیم.

این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارسال شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شفافیت اعضای شورای شهر تهران شهرداری تهران بهای تمام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد