Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:36:20 GMT

نوش دارو قبل مرگ سهراب در جرایم مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۱۴۷۴

نوش دارو قبل مرگ سهراب در جرایم مالیاتی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که می‌دانیم بخش قابل توجه‌ای از درآمد هر دولتی از مالیات های مستقیم و غیر مستقیم است. دولت ها همواره قوانین جدیدی برای بهبود یافتن اوضاع مالیاتی خود وضع می کنند. در کشور ما هم قوانین مالیاتی در این چند سال اخیر بهبود وضعیت یافته است. یکی از این قوانین مالیاتی قوانین مربوط به معافیت مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که مودیانی که در پرداخت مالیات خود دیرکرد داشته باشند مشمول جریمه می شوند، کسانی که مشارکت حداکثری در پرداخت مالیات خود داشته باشند نیز مشمول معافیت هایی می شوند. همین جاست که بحث خوداظهاری مالیاتی به میان می آید! با آگاهی یافتن حتی با مشاوره مالیاتی آنلاین وتلفنی از قوانین مربوط به خوداظهاری مالیاتی می توان مشمول معافیت هایی شد. در این مطلب قصد داریم تا به خوداظهاری مالیاتی بپردازیم.

خوداظهاری مالیاتی چیست؟

هنگامی که یک فرد با اظهارات خود به پرسش هایی پاسخ می دهد آن را خوداظهاری می گویند. پس می توان نتیجه گرفت مودی ای که به سوالات سازمان امور مالیاتی در فرم های خود اظهاری مالیاتی پاسخ می دهد تا مالیات او حساب شود، خوداظهاری مالیاتی انجام داده است. بدون شک صاحب یک شرکت بیش تر از همه به وضعیت مالی شرکت آگاه می باشد و محق ترین فردی است که می تواند سود و زیان شرکت را محاسبه کند. به همین دلیل است که خوداظهاری مالیاتی را به عهده صاحبان شرکت ها می گذارند. جالب است بدانید که از سال ۱۳۸۱ که در ایران برای اولین بار خوداظهاری مالیاتی باب شد تا سال ۱۳۹۱ به صورت کتبی توسط مودیان انجام می گرفت. پس از سال ۱۳۹۱ این فرآیند به طور الکترونیکی انجام می شود.

فرم خوداظهاری مالیاتی چگونه تنظیم می‌شود؟

مودیان مالیاتی برای ارائه ی خوداظهاری مالیاتی باید به سامانه امور مالیاتی کشور مراجعه کنند و فرم های ارائه شده در این سامانه را پر کنند و به ثبت برسانند. این روش به مراتب بهتر از روش های پیشین است چرا که در وقت صرفه جویی می شود.

اما مراحل ثبت خوداظهاری مالیاتی چگونه است؟

۱- ابتدا وارد سامانه سازمان امور مالیاتی کشور شوید و به بخش اظهارنامه الکترونیکی بروید

۲-باید یکی از گزینه ها را همچون اظهارنامه اجاره املاک، اظهارنامه ارزش افزوده، اظهارنامه شخص حقیقی، اظهارنامه اجاره املاک و یا اظهارنامه شخص حقوقی را انتخاب کنید.

۳-سپس کدملی و شماره ی تلفن همراه خود را وارد کنید

۴-جدول های اطلاعات مودیان حقیقی و جدول های مالی برای مودیان حقوقی را تکمیل کنید

۵- پس از آن قبل از تمام شدن مهلت برای خوداظهاری مالیاتی ثبت نام الکترونیکی کنید و مدارک مورد نیاز در سامانه را ارسال کنید

۶-پس از این مراحل ماموران مالیاتی فرم خوداظهاری شما را مورد بررسی قرار می دهند تا صحت و سقمش مورد تایید قرار گیرد.

۷- در مرحله آخر قبض الکترونیکی برای شما صادر می شود و می توانید آنلاین وجه مورد نظر را پرداخت کنید.

چه کسانی مشمول ارائه‌ی فرم خود اظهاری مالیاتی هستند؟

بر اساس قانون مالیات های مستقیم کشور،هر کسی که ساکن در کشور باشد و فعالیت اقتصادی داشته باشد، در شرایطی که مشمول معافیت مالیاتی نباشد ملزم به پر کردن فرم خود اظهاری مالیاتی می باشد. پس می توان نتیجه گرفت که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ساکن ایران که دارای کسب و کار اقتصادی فعال می باشند مشمول این قانون هستند. همه ی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای تابعیت ایرانی که خارج از ایران ساکن هستند اما دارای کسب و کار اقتصادی فعال در ایران هستند و همچنین تمام اشخاص حقیقی و حقوقی با تابعیت غیر ایرانی که در ایران درآمد کسب می کنند، مشمول خود اظهاری مالیاتی می شوند.

برای ارائه ی دقیق خود اظهاری مالیاتی چه کنیم؟

ارائه دقیق فرم خوداظهاری مالیاتی مستلزم بررسی دقیق حساب ها و سود و زیان های شرکت شما است. پس باید از مشاورین مجرب و متخصص در این حوزه استفاده کنید یا درباره مالیات آموزش ببینید. این امکان فراهم شده است تا از مشاورین و متخصصین در خصوص مباحث مالیاتی استفاده کنید و شرکت ما دارای یک دپارتمان تخصصی برای مسائل مالیاتی است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5397224

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات جرایم مالیاتی بخشودگی جرایم مالیاتی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا تعمیر لوازم خانگی تعمیرات موبایل کسب و کارهای اینترنتی محیط کسب و کار ایران گروه صنعتی ایران خودرو دکوراسیون منزل واحد صنعتی قیمت خودرو تعمیرات برقی ماشین آلات راهسازی تولید داخلی اسنپ خود اظهاری مالیاتی خوداظهاری مالیاتی فرم خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد

خلیل قاسملو معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بودجه استان شامل بودجه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای (عمرانی) و بودجه هزینه ای بوده و تعداد دستگاههای مشمول بودجه عمرانی استان بالای ۷۰ دستگاه اجرایی و شمار دستگاههای اجرایی مشمول بودجه جاری نیز ۲۴ دستگاه استانی است.

وی ادامه داد: ۲۴ دستگاه مشمول بودجه استانی سه هزار و ۲۵۰ کارمند دارند در حالی که شمار کل کارمندان بخش دولتی در زنجان ۳۵ هزار و ۶۰۰ نفر است یعنی پرداخت حقوق کمتر از ۱۰ درصد کارمندان استان به صورت استانی است و مابقی مثل معلمان و کارکنان دانشگاهها و مراکز درمانی و شرکتهای دولتی به صورت ملی انجام می شود.

قاسملو به وضعیت درآمدهای استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته سهم مصوب استان از درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها ۹۶ هزار میلیارد ریال تعیین شده بود ولی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافت که ۴.۵ درصد آن یعنی معادل چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مازاد درآمد استان بود.

وی همچنین به وضعیت مصارف استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه اعتبارات عمرانی و هزینه ای مصوب استان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت؛ ‌از این مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم اعتبارات هزینه ای عمومی و حدود ۸۰۰ میلیارد ریال درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و بهزیستی بود.

معاون هماهنگی برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: علاوه بر این موارد ذکر شده در خصوص منابع و مصارف استان، سال گذشته ۱۵هزار و ۵۰ میلیارد ریال نیز از محل حقوق دولتی معادن در استان وصول شد و در سمت دیگر هم بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ‌به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: اخیرا در مطالبی عددهایی پیرامون ضریب برگشت درآمد استان ذکر شده بود که بر تحلیل دقیقی استوار نیست چرا که در این نوع تحلیل ها باید همه منابع استانی و ملی و همین طور همه مصارف استانی و ملی مدنظر نظر قرار داده شود که با نظر گرفتن این مهم، ضریب برگشت درآمدهای استان بالای ۱۰۰ درصد می شود یعنی میزان برداشت استان زنجان از بودجه کشور بیشتر از میزان درآمدهای آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد