Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود سیجانی روز سه‌شنبه در کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع استان قم، اظهار کرد: ۱.۶۳ درصد از جمعیت کشور در قم ساکن هستند و نرخ بیکاری این استان در تابستان سالجاری به ۸.۵ درصد رسیده‌است.

وی با بیان اینکه ۷۵ هزار واحد صنعتی در سطح کشور وجود دارد، گفت: قم با داشتن دو هزار و ۳۳۹ واحد صنعتی سه درصد از صنایع کشور را دارا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: استان قم با ایجاد ۶۱ هزار و ۶۶۸ شغل، ۲.۵ درصد از اشتغال صنعتی کشور را از آن خود کرده‌است.

وی اظهار کرد: لاستیک و پلاستیک، چسب و کفش، چوب و مبلمان، قطعه‌سازی صنعتی، صنایع غذایی، نساجی، چاپ و نشر، فرش دستباف، موتورسیکلت، لوازم خانگی، معدن، شکلات، سوهان و غیره از مهمترین ظرفیت‌های صنعتی استان قم است.

سیجانی، گریزی به ظرفیت بالای قم در صنعت چوب و مبلمان زد و افزود: تاکنون ارزش افزوده این صنعت به حساب صنایع تکمیلی در تهران واریز شده اما با تقویت شهرک چوب و مبلمان قم به دنبال حفظ ارزش افزوده این محصول اصیل در قم هستیم.

وی گفت:  قم یکی از قطب‌های اصلی تولید موتورسیکلت است و هم اکنون این استان از مرحله مونتاژ صرف این محصول عبور کرده و وارد فاز قطعه‌سازی و تولید موتورسیکلت‌های برقی شده‌است.

سیجانی وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی استان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه هرسال ۲۰۰ واحد صنعتی به ظرفیت تولیدی استان افزوده می شود، یادآور شد: از مجموع ۲ هزار و ۳۳۹ واحد صنعتی قم ۷۹۲ واحد در وضعیت نیمه فعال، ۲۷۵ واحد راکد و یکهزار و ۲۷۲ واحد نیز در وضعیت فعال قرار دارند.

وی بیان کرد: در ۹ ماه گذشته ۲۸۷ مصوبه حاصل جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بوده که ۸۵ درصد از آنها اجرایی شده و در این مدت از ۷۲ واحد صنعتی بازدید میدانی بعمل آمده‌است.

سیجانی عنوان کرد: یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهم امسال قم از تسهیلات ستاد رونق تولید است که تاکنون ۷۷۹ میلیارد تومان در بخش صنعت و حدود ۸۵۰ میلیارد تومان نیز در دوبخش گردشگری و کشاورزی جذب و به متقاضیان پرداخت شده‌است.

وی تصریح کرد: کمبود مواد اولیه و نوسانات ارز، نقص در زیرساخت‌های مورد نیاز، پرداخت ناچیز بانک‌ها در بخش سرمایه ثابت و عدم پرداخت به موقع مطالبات واحدهای تولیدی از شرکت های دولتی از چالش های بخش صنعت قم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی قم گفت: معدن ونارچ بزرگترین معدن منگنز خاورمیانه در این استان واقع شده و تاکنون ۱۹۰ پروانه معدن در قم صادر شده که ۱۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارند، همچنین در ۵۴ پروانه نیز سلب صلاحیت صورت گرفته‌است.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنان موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.  

برچسب‌ها سلفچگان توسعه صادرات قم اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلفچگان توسعه صادرات قم سلفچگان توسعه صادرات قم اشتغال زایی واحد صنعتی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج