Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، احمد حاج امینی در نشست خبری با خبرنگاران برنامه‌ریزی در خصوص کسب درآمد پایدار را از لازمه‌های مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: زمانی عادت به اعتبارات از محل ارزش‌افزوده داشتیم اما یک‌باره با استانی شدن آن مشکلات سال‌های قبل در حوزه مدیریت شهری بوجود آمد که الزام فراهم کردن درآمد پایدار را یادآور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف کمک‌حال مدیریت شهری است افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ بسته سرمایه‌گذاری در شهرداری ساوه داریم که در دست تدوین است که از این میزان ۸ بسته در مرحله قرارداد و انجام مراحل است.

رئیس شورای شهر ساوه بیان کرد: واگذاری ۱۵۰ هکتاری زیتون‌های شهرداری ساوه، ایجاد پارکینگ طبقاتی در محله خلیل جهان بیک، مجتمع تجاری شهید آوینی در غرب علوی، پردیس سینمایی و مجتمع طبقاتی قاسم‌آباد و همچنین اتمام پروژه شهرک صنوف مزاحم از مهمترین آن‌هاست.

حاج امینی خروج اصناف مزاحم از داخل شهر را یکی از خواسته‌های مهم و به حق شهروندان دانست و ادامه داد: برای جلوگیری از مضراتی همچون آلودگی‌های صوتی و محیطی زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در روبروی شهر صنعتی کاوه در نظر گرفته شد که قرارداد ۲۲۶ میلیارد تومانی آن منعقد شده و پیمانکار تعهد داده که ظرف ۱۲ ماه پس از آغاز پروژه آن را تحویل دهد که در این میان با هماهنگی اتاق اصناف نحوه انتقال صنوف مزاحم به آنجا را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تدوین بودجه از مهمترین اقدامات شوراست اضافه کرد: در حال حاضر برنامه برای نگهداری شهر است و تصمیمی برای ایجاد پروژه‌های جدید اتخاذ نشده لذا اهتمام مجموعه مدیریت شهری بر اتمام پروژه‌های بر زمین‌مانده از دوره‌های قبل است.

رئیس شورای شهر ساوه با بیان اینکه در ساختمان شیشه‌ای نیمه‌کاره شهرداری هدررفت بیت‌المال عیناً دیده می‌شود ادامه داد: گلایه‌های مردم در این خصوص را می‌شنویم اما اگر می‌خواستیم روی اتمام آن متمرکز شویم باید سایر نقاط شهر را رها می‌کردیم لذا برای فروش و تهاتر اقدامات مختلفی انجام دادیم که تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

حاج امینی با بیان اینکه شورا و شهرداری در بحث ورزش بیشتر از متولی اصلی در هر حال هزینه است خاطرنشان کرد: شورای شهر متولی اصلی ورزش و فرهنگ نیست اما در این زمینه کوتاهی نمی‌کند لذا باید با هماهنگی بین دستگاهی ضمن جلوگیری از موازی‌کاری برای نشاط شهر قدم‌های بزرگ برداشت.

وی تکمیل کمربندی شمال شهر ساوه را گام بزرگی در کاهش ترافیک شمال شهر و رضایت اهالی منطقه دانست و تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌های عمرانی نیز اقداماتی خوبی در حال انجام است که مهمترین آنها اتمام کمربندی جنوب و شرق است که بخش اعظمی از گره ترافیکی شهر را باز خواهد کرد.

رئیس شورای شهر ساوه با تأکید بر اینکه چیز پنهانی از مردم و رسانه‌ها نداریم، از بروز رسانی سایت شورا خبر داد و گفت: مردم حق دارند از مصوباتی که جنبه عام دارد اطلاع داشته باشند لذا با به‌روزرسانی وب‌سایت شورا طی دو ماه آینده کلیه مصوبات عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حاج امینی یکی از خواسته‌های اعضای شورای شهر از شهردار جدید را بحث چابک‌سازی نیروها دانست و اظهار داشت: نیروی انسانی مهمترین بخش در هر دستگاه است لذا باید با شناسایی توانایی افراد و به‌کارگیری آنان در پست‌های مناسب در این خصوص اهتمام ویژه به خرج داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضعیت حاشیه‌نشینی بیان داشت: در این خصوص ابتدا باید به عوامل پدیدآورنده آن پرداخت که مهمترین آن ضعف دولت در ساماندهی و ساخت مسکن در شهر ساوه بوده که افزایش جمعیت به‌واسطه شهر صنعتی نیز مزید بر علت شده است.

رئیس شورای شهر اضافه کرد: مشکل حاشیه‌نشینی فراتر از این مسائل است و باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند تا موضوع را قابل کنترل کرد چراکه اگر اوضاع به همین منوال پیش برود و دولت فکری به حال مسکن ساوه نکند نقاط حاشیه‌نشینی به ۲۸ منطقه هم خواهد رسید.

حاج امینی با بیان اینکه در گذشته زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد حاشیه‌های شهر دیده نشده است گفت: متأسفانه برخی سودجویان با تفکیک‌های غیرمجاز باغات نقش پررنگی در این موضوع دارند که خواستار برخورد دستگاه قضایی با این افراد هستیم.

وی افزود: با این حال حاشیه شهر را به حال خود رها نکرده‌ایم و در دوره قبلی بالغ بر ۸۰ درصد معابر این مناطق را آسفالت کردیم و ساماندهی بخش‌هایی از زیرساخت‌های این مناطق نیز در دستور کار شورای ششم قرار دارد.

رئیس شورای شهر ساوه از کمبود اتوبوس در زمینه حمل و نقل شهری نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸ اتوبوس در حال جابجایی شهروندان هستند که تا دهه فجر این تعداد به ۵۲ عدد می‌رسد در صورتی که با باز شدن مدارس و جهت خدمت‌رسانی به جمعیت شهر ساوه به بیش از ۱۰۰ اتوبوس نیاز است.

حاج امینی با بیان اینکه از شهردار ساوه تا زمانی که خدمات شایسته به شهروندان ارائه کند حمایت می‌کنیم تأکید کرد: با کسی عهد اخوت نبسته و در اجرای امور تعارف نداریم چراکه باید در محضر مردم پاسخگو باشیم اما شهردار تا زمان اجرای صحیح امور شهر و مردم قاطعانه از سوی اعضای شورا حمایت می‌شود.

وی از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر خبر داد و بیان کرد: قرار است در این مرکز با بهره‌مندی از نظرات، تجربیات و برنامه‌های نخبگان و کارشناسان جهت مدیریت حوزه شهری بهره‌مند شویم.

رئیس شورای شهر ساوه از در نظر گرفتن ۱۰ مهرماه به‌عنوان روز ساوه خبر داد و گفت: از سال آینده ۱۰ مهرماه همزمان با سالروز ولادت شهید دکتر چمران جشن روز ساوه انجام خواهد شد که در کنار آن برنامه‌هایی همچون جشنواره انار و... نیز انجام می‌شود.

به گفته حاج امینی درب شورا همواره به روی مردم باز است و شهروندان علاوه بر گفت‌وگو با اعضای شورای شهر در بازدید از محلات مختلف می‌توانند مسائل و مشکلات خود را در شورا مطرح کنند.

وی تأمین زیرساخت‌های تفریحی را از برنامه‌های شورای شهر دانست و افزود: ساخت پارک‌های محله‌ای، اتمام استخر بانوان، ساخت دریاچه مصنوعی در پارک فدک، ساخت سالن آمفی‌تئاتر و ... از برنامه‌های پیش رو برای اجراست.

به گزارش فارس در این جلسه رسانه‌ها به بیان مسائل و مشکلات پرداخته و سایر اعضای شورای شهر نیز پاسخگوی مطالبات مردمی بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روز ساوه رئیس شورای شهر ساوه مدیریت شهری اعضای شورا حاج امینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با بیان اینکه راننده پایه یکم در اتوبوسرانی های کشور تبدیل به دغدغه شده است، گفت: پس از سال ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور اتوبوس های نو را به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کنیم، شهرداری ها با تمام گرفتاری ها پول تهیه کرده و اتوبوس خریدند که تعدادی از این اتوبوس ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ ها بدون راننده هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در نشست معاونان حمل و نقل شهرداری های کلان شهرها و پلیس راهور که در اصفهان برگزار شد، گفت: در حوزه حمل ونقل شهری با چالش های جدی مواجه هستیم که یکی از این چالش ها بحث تبلیغات ناوگان حمل ونقل عمومی است که هم مصوبه شورای ترافیک را دارد و هم پلیس راهور تاکید کرده است و در تمام کشورها اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه نرخ کرایه ها باید کنترل شود، افزود: درحالی که قیمت همه کالاها در کشور تغییر می کند زمانی که نرخ حمل ونقل عمومی تغییر پیدا می کند اعتراض مردم را به همراه دارد درحالی که مبلغی که رانندگان حوزه حمل ونقل کشورمان دریافت می کنند با هزینه ها همخوانی ندارد و با افزایش آن است که کمک هزینه رانندگان تامین می شود.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به اینکه راننده پایه یکم در اتوبوسرانی های کشور تبدیل به دغدغه شده است، خاطرنشان کرد: پس از سال ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور اتوبوس های نو را به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کنیم، شهرداری ها با تمام گرفتاری ها پول تهیه کرده و اتوبوس خریدند که تعدادی از این اتوبوس ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ ها بدون راننده هستند.

ضامنی تاکید کرد: فرآیند اخذ پایه یک برای رانندگان اتوبوس را تسهیل می کنیم، اما رانندگان با دریافت پایه یکم با وجود اینکه حقوق دریافتی آن ها از حوزه حمل ونقل شهری بالاتر است یا مهاجرت می کنند یا مشغول کار دیگری می شوند، یکسری مهاجرت از شهرستان ها به شهرهای بزرگ داریم چراکه این شهرها حقوق خوبی به رانندگان پرداخت می کند.

وی ادامه داد: با یک چالش جدی مواجه هستیم که تنها راه حل آن صدور کارت شهری است و طی سال های گذشته نیز اجرا شده بود، تنها تخصص راننده اتوبوس، رانندگی در حوزه اتوبوسرانی شهری باشد که در این راستا نیاز به یکسری الزاماتی داریم که با همکاری پلیس راهور حل شدنی است تا این معضل اجتماعی از حوزه حمل ونقل شهری رفع شود.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: در حوزه وزارت کشور می توان سامانه هایی همچون سرویس مدرسه و مسافربرهای اینترنتی ایجاد کرد، اگر این تبادل اطلاعات به صورت استعلام با پلیس شکل بگیرد به حوزه حمل ونقل کمک می کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، ضامنی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه سرویس مدارس حساس هستیم، راننده نباید تخلفاتش بالا و پرخطر باشد که رسماً به پلیس اعلام کردیم، می خواهیم بدانیم که تخلفات راننده در چه وضعیتی است و آیا گواهینامه راننده اصالت دارد یا خیر.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد