Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فضلی در مراسم سالگرد و یادبود شهدای عملیات کربلای ۵ که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با درود و سلام به شهدای اسلام به ویژه شهدای عملیات کربلای ۵، اظهار کرد: نمی دانم روایت دفاع مقدس با جان‌ها چه کرده است، شاید این روایت‌ها اندکی دِین نسبت به این نور چشم‌های امامین، انقلابی شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۵ سال پیش، ما قبل از عملیات کربلای ۵، رزمندگان اسلام عملیات کربلای ۴ انجام داده بودند، تصریح کرد: در این عملیات حدود ۶ ماه برای آماده شدن در آن نبرد فرزندان ما همت گماردند و تلاش کردند و دشمن شناسی و ایجاد آمادگی کردند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به اینکه یکی از بالاترین سطح از آمادگی رزمی در دوره عملیات کربلای ۴ رخ داد، بیان کرد: براین اساس در این عملیات رزمندگان ما فشارهای زیادی را تحمل کردند، زیرا عملیات تعیین کننده محسوب می‌شد.

وی با اشاره به شاخصه‌های عملیات کربلای ۴، خاطرنشان کرد: هرکسی از این میزان آمادگی ورود می‌کرد، نمره اِذن ورود به جنگ در این عملیات به او داده می‌شد.

سردار فضلی گفت: پس از عبور از عملیات کربلای ۴، عملیات کربلای ۵ به فرماندهی شهید غلامرضا کیانپور که قهرمان شناسایی عملیات کربلای ۵ بودند، شکل گرفت، چرا که ۱۰ شب شناسایی به منظور آماده سازی عملیات توسط رزمندگان اسلام انجام شد.

وی اظهار کرد: در این عملیات به رزمندگان مطرح کردم که جبهه ما جبهه عشق و داوطلبی است و هر کسی آمادگی ندارد می‌تواند از جبهه ترخیص و پشت جبهه باشد، اما یک نفر هم داوطلب برگشت به پشت جبهه نبود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه بر این اساس رزمندگان ما بر عهد و پیمانی که با امام راحل بسته بودند، ثابت قدم ایستادند، تصریح کرد: در شب عملیات کربلای ۵ گردان‌های مختلفی همچون گردان حضرت زهرا (س)، گردان حضرت علی اکبر (ع) و قریب به ۲۰۰ هزار نفر از آنها غواص بودند و گردان و لشکرها شرکت کردند.


سردار فضلی متذکر شد: در عملیات کربلای ۵ شهدای بسیاری از استان البرز همچون شهید حاج یدالله کلهر، شهید غلامرضا کیانپور، شهید داود آجرلو، شهید غلامرضا آملی، جعفر محمدی حضور داشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، اما تمام دفاع مقدس برای احیای نماز است و باید نسبت به این فریضه دینی توجه ویژه داشت.

کد خبر 5397340

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار علی فضلی عملیات کربلای ۵ ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه قاسم سلیمانی عکس استانها آمار کرونا شهید گمنام گرگان آلودگی هوا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام سانحه تصادف ایلام واکسن کرونا عملیات کربلای ۵ عملیات کربلای ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور همزمان با اردیبهشت مقاومت، ایام شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در حماسه کربلای خان طومان در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا حضور یافت و گفت: لشکر ۲۵ کربلا منشأ بسیاری از موفقیت‌ها در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی بوده است، مانند مناطق شمال غرب کشور که با تروریست‌ها و عناصر ضد انقلاب درگیر بوده‌ایم و بسیاری از پیروزی‌ها را در این منطقه مدیون این لشکر هستیم و در این راه برادران عزیزی هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درخشش لشکر ۲۵ کربلا را در جبهه مقاومت هم شاهد بوده ایم و یکی از آن مناطق مهمی که همیشه برای این لشکر می‌درخشد و آن واقعه و عملیات در ذهن مردم شمال کشور باقی می‌ماند منطقه خان طومان است که در شرف سالگرد شهادت آن بزرگ مردان بنده در اینجا حضور دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره‌ی همه شهدا، شهدای امنیت کشور و شهدای لشکر ۲۵ کربلا که جان خودشان را در جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ناامنی در مرزهای کشور فدا کردند، بیان داشت: کمال احترام و قدردانی را نسبت به خانواده معظم شهدای لشکر ۲۵ کربلا مخصوصاً شهدای خان طومان که بعد از مدت‌ها پیکر مطهرشان به آغوش وطن بازگشته بود را به جا می آورم.

مازندران در اردیبهشت خان طومان ۱۶ شهید والامقام مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 6091466

دیگر خبرها

  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند