Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت همراه اول به ظرفیت‌های این دانشگاه برای پوشش دادن نیازهای پژوهشی بخش‌های اجرایی و خدمت‌رسان در کشور، بر کارآمدسازی ساختار پژوهش و فناوری در دانشگاه تاکید کرد و افزود: در ساختار جدید دانشگاه تهران بنا داریم که یک رابطه مشخص بین بخش‌های دانشگاه با حوزه پژوهش و پارک علم و فناوری دانشگاه ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال این هستیم که مباحث پارک علم و فناوری را در دانشکده‌های دانشگاه تهران به جریان بیندازیم و حتی گروه‌های تخصصی نیز با جریان پارک علم و فناوری درگیر شوند.

رییس دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری را به عنوان یکی از مهم ترین بسترها برای کاربردی کردن خروجی‌های دانشگاه دانست و یادآور شد: شعبه‌های پارک علم و فناوری در همه دانشکده‌های دانشگاه تهران ایجاد می شود و شرایط ساختاری این اقدام نیز در حال پیگیری است.

مقیمی همچنین به راه‌اندازی دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری موضوعات مربوط به حکمرانی فناوری اطلاعات از جمله شاخه‌های مورد پیگیری در این دانشکده است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های موجود در کشور برای انتخاب مدیران این بوده که مهارت فنی و مهارت استراتژیک را به صورت همزمان داشته باشند.   برنامه تربیت نیروی متخصص در دانشکده حکمرانی این است که فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی حوزه‌های مختلف بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته حکمرانی مرتبط با رشته کارشناسی خود تحصیل کنند و در ضمن تحصیلات تکمیلی، با بحث‌های مدیریتی نیز آشنا شوند.

رییس دانشگاه تهران افزود: به این ترتیب می‌توانیم مدیران استراتژیک در حوزه‌های مختلف اعم از آب، انرژی، کشاورزی، گمرک، تجارت، امور مالیاتی، فناوری اطلاعات و … تربیت کنیم.

مقیمی، راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌هایی نظیر «حکمرانی فناوری اطلاعات» و «حکمرانی داده» را از حوزه‌های مورد نظر در دانشکده حکمرانی عنوان کرد و افزود: دانشکده حکمرانی آمادگی دارد تا برای پرورش نیروهای مورد نیاز صنعت، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های پیشران و … اقدام کند.

وی، به طرح مفهوم «اجتماعی کردن علم» پرداخت و گفت: نیاز است تا مردم حس کنند که علم در پیشرفت جامعه و وضعیت معیشتی‌شان تأثیر دارد. بنابراین لازم است ارتباط دانشگاه و جامعه از این منظر برقرار شود و مسایل روز جامعه را از منظر دانشگاه، تحلیل و نظرات خبرگان دانشگاه را منعکس کنیم. برای تحقق این موضوع، شبکه اینترنتی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد.

براساس این گزارش، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول نیز در این نشست با ابراز تمایل برای انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه تهران به منظور همکاری در حوزه‌های فنی، پژوهشی، نوآوری و … گفت: برای راه‌اندازی یک مرکز نوآوری در دانشگاه تهران در حوزه موضوعات مورد نظر همراه اول آمادگی داریم.

وی همچنین از راه‌اندازی شعبه‌هایی از پارک علم و فناوری در دانشکده‌های دانشگاه تهران در حوزه‌های مرتبط با آی سی تی استقبال کرد.

احمد نوحه‌گر معاون اداری و مالی، مهدی فکور معاون پژوهشی و سرپرست پارک علم و فناوری، مهدی شهبازی مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست، مهدی شریفی مشاور رییس دانشگاه و پورفتح مدیرکل پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران در نشست مشترک رییس دانشگاه با مدیرعامل همراه اول حضور داشتند.

برچسب‌ها مهدی اخوان بهابادی مهدی شریفی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سید ‌محمد مقیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهدی اخوان بهابادی مهدی شریفی پارک علم و فناوری مهدی اخوان بهابادی مهدی شریفی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سید محمد مقیمی دانشکده های دانشگاه تهران پارک علم و فناوری دانشکده حکمرانی راه اندازی همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

سجاد دادفر نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری نوبت اول کنکور در روز‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ماه (پنجشنبه و جمعه) هفته جاری در استان خبر داد و گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در ۱۴ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند که از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.

به گفته وی داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، ۷ درصد در رشته ریاضی، ۵ درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.

وی زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۸ صبح و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.

دادفر زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور عنوان کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، چهار حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد و افزود: آزمون امتحان رشته‌های هنر و زبان خارجی صرفاً در ۷ حوزه دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

وی آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴ حوزه در دانشگاه پیام نور، و ۸ حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.

دادفر یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد