Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با اشاره به آمار بالای تزریق واکسن در افراد بالای ۱۲ سال کشور، گفت: دلیلی برای عدم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور وجود ندارد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در سی و یکمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: دستور کار اول نشست مربوط به موضوع محدودیت سفر‌های خارجی از کشور‌هایی که دارای بیشترین درگیری با سویه اومیکرون داشتند و در این خصوص مقرر شد کشور‌هایی که در شرایط نرمال و کنترل شده این بیماری قرار دارند، محدودیت سفر حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور در این خصوص گفت: طبق آخرین گزارش‌های ارائه شده بیماری در هشت کشور آفریقایی که سابقا محدودیت سفر به این کشور‌ها اعلام شده بود در شرایط کنترلی قرار دارد و برای همین محدودیت این کشور‌ها برداشته شد. درخصوص کشور‌های اروپایی توافق شد که محدودیت‌ها برای دو کشور فرانسه و انگلیس با توجه به ابتلای بالای بیماری ادامه یابد.
وی در خصوص کشورهای همسایه هم گفت: برای مسافران کشورهای همسایه به روال سابق تأکید برداشتن دو دوز واکسن به همراه داشتن آزمون پی سی آر منفی است و می‌توانند با رعایت این ۲ اصل وارد کشور شوند.   وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تقویت نظارت‌ها در مرز‌های کشور اشاره کرد و گفت: در موضوع تردد از مرز‌های زمینی تاکید بر رعایت جدی پروتکل‌ها و داشتن کارت واکسن است که باید به صورت جدی از سوی عوامل ناجا پیگیری شود.
وزیر کشور در ادامه به ضرورت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به درصد بالای تزریق واکسن در افراد بالای دوازده سال ضرورت بازگشایی و حضوری شدن آموزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مطرح است.
وی اضافه کرد: در نشست امروز قرارگاه همچنین تاکید شد که دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی هم به خصوص در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در موضوع دفاع از پایان نامه‌ها و رساله‌های تحقیقاتی حضوری برگزار شود.
وحیدی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص اینکه با توجه به عدم واکسینه شدن دانش آموزان مدارس ابتدایی، وضعیت آموزش این بخش چگونه خواهد بود، گفت: مدارس ابتدایی هم مثل سایر دوره‌ها باید حضوری برگزار شود و در زمینه مساله واکسیناسیون هنوز در سازمان جهانی بهداشت توصیه‌ای به تزریق به افراد زیر دوازده سال نشده و همچنین در داخل کشور هم در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیمی راجع به واکسینه شدن این جمعیت اتخاذ نشده است.
وزیر کشور همچنین درخصوص آخرین وضعیت طرح هوشمندسازی محدودیت‌ها هم گفت: این طرح اکنون در فاز چهارم که حوزه حمل و نقل برون شهری است قرار دارد و البته روند اجرایی فاز اول تا سوم که به ترتیب دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری و اصناف است به نحو مطلوبی در حال انجام است.
وی درخصوص برخورد با ناقضین دستورالعمل‌های بهداشتی هم گفت: در دستگاه‌های اجرایی پیش بینی شده که کارمندانی که واکسن نزده‌اند برای آن‌ها مرخصی بدون حقوق لحاظ شود و همچنین در بخش حمل و نقل درون شهری هم به رانندگان پیامک تزریق واکسن ارسال شده که در صورت اجتناب از این امر برابر مقررات نمی‌توانند ادامه فعالیت داشته باشند.   بیشتر بخوانید:  وزیر کشور خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مردم استان‌های سیل‌زده شد   انتهای پیام/  برچسب ها: وزیر کشور دانشگاه ها و مدارس واکسن کرونا طرح هوشمندسازی محدودیت ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر کشور دانشگاه ها و مدارس واکسن کرونا طرح هوشمندسازی محدودیت ها دانشگاه ها وزیر کشور کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ