Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:38:00 GMT

انواع نرده شیشه ای

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۳۲۶۰

 خبرگزاری آریا- آیا با تمام انواع  نرده شیشه ای آشنا هستید؟ و حتی می‌ دانید آن‌ ها چگونه متصل می ‌شوند؟ اگر اطلاعاتی راجع به آن ‌ها ندارید کافی است که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. در واقع نرده‌ های شیشه ‌ای، جزو دسته  مدل های مدرن و به ‌روز هستند که اخیراً می ‌توانیم زیاد آن‌ ها را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً نرده‌ های شیشه ‌ای در فضاهای عمومی مثل فروشگاه‌ های بزرگ، پاساژها و مرکز خریدهای گسترده استفاده می ‌شوند. شاید سوالی برای شما به وجود آید که چرا از نرده‌ های شیشه‌ ای استفاده می ‌کنند؟

باید بیان کنیم که استفاده کردن از نرده ‌های شیشه‌ ای نسبت‌ به نرده‌ های فلزی و یا حتی چوبی می ‌تواند خیلی به ‌صرفه تر باشد؛ زیرا نرده ‌های آهنی باید به ‌صورت تک ‌تک نصب شوند، اما نرده ‌های شیشه این‌ گونه نیستند. حال برای مطلع شدن از دیگر اطلاعات نرده های شیشه ای حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

نصب نرده شیشه ای

در جواب سوال این که نرده‌ های شیشه ‌ای چگونه نصب می ‌شوند؟ باید ذکر کرد که نرده ‌های شیشه‌ ای نسبت ‌به اندازه و ابعاد محل مورد نظر ‌تولید و طراحی شده و به دست مخاطبان می رسد.

به ‌عنوان مثال اگر شما قصد دارید برای بالکن یا تراس منزل خود از نرده‌ های شیشه ‌ای استفاده کنید، افراد متخصص این کار با گرفتن اندازه و ابعاد محل بالکن و تراس شیشه‌ های مورد نظر را اجرا و نصب می ‌نماید.

حال برای این‌ که شیشه‌ ها را به هم متصل کنند با استفاده از آهن ‌ها و پروفیل‌ های مخصوصی مثل آلومینیوم و... شیشه‌ ها را به یکدیگر متصل می ‌نمایند. توجه داشته باشید که نرده‌ های شیشه‌ ای انواع مختلفی دارند در ادامه راجع‌ به انواع این نرده‌ها توضیحات بیشتری می‌ دهیم.

مزایا و معایب نرده شیشه ای

در مطالب بالاتر اشاره‌ای به انواع نرده شیشه ‌ای کردیم. در واقع این شیشه‌ ها شاید قیمت نسبتاً زیادی به آهن داشته باشند اما زمانی ‌که بخواهید حجم زیادی از آن‌ ها را استفاده کنید، می‌ توان گفت مدل های شیشه ‌ای نسبت ‌به بقیه نرده ‌ها به صرفه ‌تر و ارزان تر هستند. حال برخی از مزایای نرده شیشه ای عبارت است از:

زیبایی و طراحی مدرن

یکی از بارزترین مزایای استفاده از نرده‌ های شیشه ‌ای، زیبایی و طراحی بی‌ نظیر آن می ‌باشد. در واقع نرده‌ های شیشه ‌ای یکی از مدرن‌ ترین مدل‌ های نرده هستند که امروزه می‌ توان انواع آن ‌ها را مشاهده کرد.

در مطالب بالاتر ذکر شد که نرده‌ های شیشه ‌ای معمولاً در فضاهای بزرگ مثل مرکز خریدها و ... کاربرد دارد، اما اگر شما جزو دسته افرادی هستید که مطابق مد روز پیش می‌ روید بهتر است نرده‌ های شیشه‌ ای را جایگزین نرده‌ های دیگر برای منزل خود کنید. زیرا این مدل ها جزو بروزترین و زیباترین مدل‌ های نرده تا کنون می‌ باشند که طرفداران بسیار زیادی نیز دارند.

نصب سریع

یکی دیگر از مزایای نرده شیشه ‌ای نصب سریع و سهولت کار کردن با آن می ‌باشد. درواقع نرده‌ های شیشه‌ ای مدت‌ زمان خیلی کمی را نسبت‌ به نرده ‌های فلزی و حتی چوبی برای نصب صرف می کنند.

جالب است بدانید نرده ‌های شیشه ‌ای فقط شیشه ‌های متصل به یکدیگر هستند که با کمک پروفیل و آلومینیوم به یکدیگر متصل می ‌شوند. ازهمین ‌رو نیازی نیست که نرده ‌ها را به ‌صورت تک ‌تک به میله‌ اصلی متصل کرد که این کار به روند نصب آن‌ ها سرعت بیشتری می ‌بخشد.

معایب نرده شیشه ای

در مطالب بالا برخی از مزایا انواع نرده شیشه ‌ای را برای شما شرح دادیم. حال در این بخش قصد داریم شما را با معایب و ضررهای این مدل نرده‌ ها آشنا سازیم.

شکستن و آسیب دیدن سریع

ازآنجایی ‌که نرده‌های شیشه ‌ای جنس متفاوتی با دیگر نرده‌ ها دارند، سریعاً خراب می‌شوند و حتی شکستن آن‌ ها بسیار بالاست. توجه داشته باشید اگر می ‌خواهید از نرده‌ های شیشه ‌ای استفاده کنید باید ضخامت او به‌ قدری باشد که با یک ضربه یا یک حرکت از بین نرود و نشکند.

همچنین نرده ‌های شیشه‌ ای اگر در معرض تعداد زیادی از افراد و استفاده مکرر قرار گیرند ممکن است به‌ مرور زمان نسبت به نرده‌ های آهنی و چوبی زودتر خراب شوند. زیرا جنس آن‌ ها شیشه است و زود خط و خش را به خود جذب می‌ کند.

به‌ عنوان مثال نرده‌ های شیشه ‌ای که در مکان‌ های عمومی به کار می ‌روند زودتر از بقیه نرده‌ها خراب می ‌شوند و آسیب می ‌بیند. البته ممکن است که برخی از افراد از نرده‌ های ضد خش و حتی نشکن استفاده نمایند که در ادامه توضیح بیشتری می ‌دهیم.

قیمت

در مطالب بالا به این ‌موضوع اشاره کردیم که نرده‌ های شیشه ‌ای نسبت ‌به نرده ‌های آهنی و مدل ‌های دیگر با صرفه ‌تر هستند؛ بله این‌ موضوع  درست است البته اگر بخواهید از آن ‌ها در مراکز بسیار بزرگ و به تعداد زیاد استفاده کنید.

اما اگر از نرده شیشه‌ ای برای بالکن یا حتی منزل خود استفاده نمایید خب قطعا به دلیل شیشه های به‌ کار رفته و پروفیل‌ های موجود در آن قیمت بیشتری نسبت ‌به نرده های معمولی دارند. ازهمین‌ رو می ‌توان قیمت آن ‌ها را یک معایب نسبتاً بزرگ و چشمگیر حساب کرد که خیلی از افراد به ‌همین دلیل از استفاده کردن این مدل نرده ‌ها اجتناب می‌ کنند.

البته این موضوع در خصوص برند تتراگلس صدق نمی کند. این شرکت بهترین نرده های شیشه ای را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد که شما می توانید خریدهای خود را از او انجام دهید.

نرده شیشه ای دور استخر و پله پاگرد چه تفاوت هایی با هم دارند؟ 

حال همان ‌طور که ذکر شد نرده‌ های شیشه ‌ای انواع مختلفی دارند  که هر یک از آن ها برای مکان و محیطی مختلف کاربرد دارند. به‌ عنوان مثال شما هم می ‌توانید دور استخرها و هم‌ دور پاگردها این مدل نرده‌ ها را مشاهده کنید.

حال تاکنون با خود فکر کرده ‌اید که این نرده‌ ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اگر راجع ‌به این تفاوت ‌ها با هم کنجکاو هستید پیشنهاد می ‌کنیم این بخش را با دقت مطالعه نمایید.

معمولاً نرده شیشه‌ ای دور استخر قرار می ‌گیرند ضخامت کمتری نسبت ‌به پاگردها دارند. نرده هایی که برای پله و پاگرد استفاده می‌ شوند باید امنیت کافی پله را تامین کنند. زیرا ممکن است فرزندان و کودکان قصد بالا رفتن یا پایین آمدن از پله را داشته باشند یا حتی افراد دیگر بخواهند از او استفاده کنند.

ازهمین‌ رو شیشه‌ هایی که برای پاگرد و پله استفاده می‌ شود ضخیم ‌تر و حتی در برخی از مواقع نشکن می‌ باشد. اما شیشه ‌هایی که برای استخر و دور آن به کار می ‌رود بیشتر جنبه تزئینی و یا برای جلوگیری از ورود کودکان به استخر می ‌باشد.

توجه داشته باشید که قیمت شیشه‌ ها و حتی نرده نسبت نوع شیشه و ضخامت آن متفاوت است. قطعا هرچه شیشه جنس بهتر و نشکنی داشته باشد قیمت آن افزایش می‌ یابد. البته همان طور که ذکر شد این موضوع در خصوص برند تتراگلس نیست. شما با خیال راحت و بدون نگرانی از جنس شیشه ها، تتراگلس را انتخاب نمایید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نرده شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دزد به مهاجم استقلالی زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران با صحنه وحشتناکی رو به رو شد و در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلای او به سرقت رفت.

به نقل از ورزش سه منوچهری گفت: در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.

منوچهری در ادامه گفت: صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود. این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!

او در انتها گفت: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد. بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد. باز خدا را شکر که به خودم آسیبی وارد نشد!

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901106

دیگر خبرها

  • عکس| دزد به مهاجم استقلالی زد
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!