Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار علی‌محمدی، سرپرست دانشگاه ایلام و مازن حسن جاسم الحسنی، رئیس دانشگاه واسط، با بهرام‌نیا استاندار ایلام، در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بهرام نیا استاندار ایلام در این دیدار، اظهار داشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیراً در جلسه‌ای که داشتیم اعلام کرد، که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده است و این موضوع به زودی محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام یکی از ویژگی‌های مهم دو استان ایلام و استان واسط عراق را شیعه بودن مردمان آنان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا دارای رتبه ۱۶ ست و این فرصت بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های علمی هر دو کشور محسوب می‌شود.

بهرام نیا، دو کشور دوست و مسلمان ایران و عراق را دارای دشمنان مشترک دانست و بیان داشت: از مصادیق این موضوع را می‌توان در ترور و کشته شدن بیش از ۵۰۰ دانشجو و استاد عراقی در سال‌های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته‌ای و علمی ایران دید.

استاندار ایلام با دعوت از سرمایه‌گذاران عراقی برای سرمایه‌گذاری در استان ایلام، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان عراقی، سرمایه‌گذاران را به سمت ایلام هدایت کنند.

استاندار ایلام، یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دو استان را، توسعه بازارچه‌های مرزی چنگوله، چیلات و شهابی عنوان کرد و گفت: اگر مسئولان دو کشور در زمینه توسعه از ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده نکنند، کسی به فکر توسعه این دو کشور نخواهد بود.

بهرام‌نیا، یکی از بسترهای مهم برای توسعه دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را جایگاه علمی دو کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه‌های علمی، معماری، طراحی و مهندسی تجربه بسیاری دارد، آمادگی خود را برای اعزام نیروهای فنی و مهندسی به کشور عراق اعلام می‌کنیم.

در این نشست، علی محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه اولین تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط در سال ۱۳۹۲ و در دوره اول ریاست اینجانب منعقد شد، اظهار داشت: بعد از دو سال رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در دیداری که رئیس وقت دانشگاه واسط از دانشگاه ایلام داشت، تفاهم‌نامه همکاری در اسفندماه ۱۳۹۲ به امضا رسید، که زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه ایلام گردید.

 علی‌محمدی، افزود: هم اکنون ۶۳۰ دانشجوی عراقی، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و نیز ۳۰ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه ایلام مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵۰ دانشجوی خارجی از دانشگاه ایلام فارغ‌التحصیل شده‌اند.

سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در آینده برای دانشجویان خارجی انجام خواهد گرفت، اظهار داشت: اهتمام ما بر این است که دانشجویان خارجی قبل از آغاز تحصیل؛ بر زبان فارسی مسلط شوند، تا زمینه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی جهت آشنایی آنان با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مهیا گردد.

در ادامه مازن حسن جاسم الحسنی رئیس دانشگاه واسط، با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو استان واسط و ایلام، گفت: این اشتراکات زمینه توسعه روابط مابین دو استان و از جمله در حوزه علمی را فراهم کرده است.

 مازن الحسنی با اشاره به جایگاه خوب آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایلام بیان داشت: علیرعم اینکه با ۱۰ دانشگاه ایرانی همکاری دوجانبه داریم، اما نظر به علائق دوجانبه و حضور دکتر علی‌محمدی بعنوان شخصیتی فهیم و علمی، دوست داریم دانشگاه ایلام پل ارتباطی ما با دانشگاه‌های ایرانی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایلام استاندار دانشگاه عراق استاندار ایلام دانشگاه ایلام دانشگاه واسط رئیس دانشگاه بهرام نیا علی محمدی دو استان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است