Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@21:25:36 GMT

حال ۲ بازیگر مشهدی خوب نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۳۸۳۹

حال ۲ بازیگر مشهدی خوب نیست

به گزارش اقتصادآنلاین، کریم جشنی، رئیس انجمن تئاتر خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیماری ۲ تن از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر مشهد اظهار کرد: مهدی صباغی این روزها پس از پشت سر گذاشتن سکته قلبی دچار ناتوانی جسمی شده و در بستر بیماری است.

وی ادامه داد: همچنین غلامرضا بایزان‌منش مدتی در بیمارستان بستری بود و این روزها پس از مرخصی از بیمارستان همچنان در بستر بیماری به سر می‌برد و حال خوشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنی تصریح کرد: با این حال پس از اعلام عمومی این موضوع از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان مسئولان شهر مشهد به این مساله توجه کرده و پیگیر حال این هنرمندان شدند.

وی با بیان اینکه هر چه داریم، از پیشکسوتان است، خاطرنشان کرد: این روزها به واسطه شیوع بیماری کرونا معیشت اهالی فرهنگ و هنر وضعیت مناسبی ندارد. در این میان پیشکسوتان این عرصه که توان فعالیت‌های گسترده را ندارند، حال و روز بدتری دارند. در این شرایط وظیفه ما این است به یادشان بوده و آنان را تکریم کنیم چراکه احترام به پیشکسوتان احترام به خودمان است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی بیان کرد: وظیفه همه شهروندان است که از این هنرمندان که جزو میراث زنده شهر بوده، حمایت کنند و پیش از آنکه این سرمایه‌ها از میان بروند، از وجود آنان استفاده کنند، پای صحبت‌هایشان بنشینند و با آنان همراهی کنند چراکه پیشکسوتان جز این چیزی از ما نمی‌خواهند.

وی با بیان اینکه هنرمندان عرصه نمایش صنفی ندارند که از حقوقشان دفاع کرده و پیگیر کارهای‌شان باشد، عنوان کرد: با این حال ما در حد توان از این هنرمندان حمایت و مراقبت خواهیم کرد.

جشنی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان گفت: در سال‌های گذشته با راه‌اندازی صندوق اعتباری هنر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از هنرمندان استان با عضویت در این صندوق از حمایت‌های بیمه‌ای و مالی آن بهره‌مند شده‌اند. هر چند این حمایت‌ها که به صورت سراسری از هنرمندان انجام می‌شود، بسیار ناچیز بوده و دردی از آنان دوا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: هنرمندان و پیشکسوتان زیادی در رسته‌های مختلف هنری در استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند و امیدواریم بیش از پیش از این افراد حمایت شود.

مهدی صباغی از هنرمندان پیشکسوت سینما و تئاتر است. او که متولد ۱۳۳۰ در مشهد است و ۷۰ سال سن دارد، علاوه بر چندین سال فعالیت در تئاتر سابقه بازیگری در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی را در کارنامه دارد. 

غلامرضا بایزان منش نیز هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون اهل مشهد است. او که متولد ۱۳۳۲ است و ۶۸ سال سن دارد، علاوه بر فعالیت در عرصه تئاتر در دوران فعالیتش در فیلم سینمایی و تلویزیونی ماندگاری به ایفای نقش پرداخته است.

 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مهدی صباغی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی

به گزارش قدس خراسان، سید علی اصغر جلالی موسوی اظهار کرد: متخصصان این نیروگاه با اتکا به دانش و تخصص خود، قطعات مورد نیاز واحدهای بخاری و گازی نیروگاه مشهد را برای حفظ پایداری تولید ساخت و یا بازسازی کرده‌اند که مجموع قطعات ساخت و بازسازی شده در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۰۰۰ قطعه رسیده است. 

مدیر امور تعمیرات مکانیک گفت: کارکنان اداره تجهیزات کمکی با ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات به‌ کار رفته در واحدهای بخاری اشکودا و الین، گازی BBC و آلستوم و واحد تصفیه آب نیروگاه، شامل ساخت دو عدد کولر روغن، ساخت قارمونی(اکسپنشن) آب خام، ساخت فیکسچر سنگ زنی روتور ژنراتور، ساخت پیچ پوسته توربین، ساخت انواع ساقه های والو، ساخت انواع سیلندر پیستون، ساخت رینگ های رابط آب خام، ساخت قطعات اکچویترها، اصلاح سایز یاتاقان های ژنراتور، اصلاح محل بوش شافت کلاپ، بازسازی حوضچه روغن ژنراتور، بازسازی انواع والو های سیکل، بازسازی والو های فشار قوی، بازسازی کلاپ ها، از نظر عملکرد مقدار باز شدن کلاپ که باعث افزایش راندمان پمپ های آب خام شد، بازسازی دیافراگم های توربین واحد اشکودا یک، ساخت کراس فایر تیوپ واحد آلستوم یک، بازسازی دفکتور، بازسازی سگمنت های ردیف های واحد آلستوم یک، و...نقشی مهم و حیاتی در تعمیرات و بهره‌برداری از واحدهای نیروگاه و حفظ آمادگی تولید داشته‌اند.
 
وی بیان کرد: نیروگاه مشهد با بیش از ۵۹ سال سابقه تولید برق، در طی سال های اخیر با رویکرد ساخت و بازسازی قطعات مختلف در داخل نیروگاه ، سعی در کاهش هزینه بهره برداری و حفظ پایداری تولید نیروگاه داشته است. 

جلالی موسوی تصریح کرد: صنعت نیروگاهی کشور در سال‌های اخیر با تکیه بر تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان، کارشناسان و مدیران توانمند خود با وجود تحریم‌ها، هزینه‌های بالای تأمین قطعات و قیمت پایین خرید انرژی از نیروگاه‌ها، روندی پایدار و مستمر در تأمین انرژی الکتریکی و خدمت‌رسانی به مردم و تأمین برق مورد نیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور داشته است و در این زمینه به موفقیت‌های بی‌نظیر و ارزشمندی دست یافته، که یکی از مهمترین آن‌ها بهره‌مندی از دانش متخصصان خود در زمینه ساخت قطعات مورد نیاز نیروگاهی بوده است. 

مدیر امور تعمیرات مکانیک افزود: نیروگاه مشهد با ۷ واحد تولیدی و توان نامی ۳۲۸ مگاوات تامین کننده بخش عمده برق‌مورد نیاز شهر مشهد و زائرین و مجاورین حرم ثامن الائمه حضرت رضا(ع) است.

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • تاکسیران امانت‌دار مشهدی ۳ میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد