Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور در تاریخ ۶ شهریورماه ۱۴۰۰، دبیرخانه «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور» تشکیل شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور» که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌منظور ارائه طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه تشکیل شده، با بهره‌گیری از سازوکار مشارکتی و تجمیع نظرات طیف وسیعی از نخبگان و صاحب‌نظران را خط‌مشی اصلی خود قرار داد؛ لذا از مسیر‌های مختلف اقدام به تأمین محتوا از میان نظرات مردمی، نخبگان استانی، دستگاه‌های رسمی کشور، متخصصان و اهالی فرهنگ و رسانه، کتاب‌ها، مقالات و پژوهش‌ها و سرانجام رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گام بعدی، محتوای تأمین‌شده مورد تحلیل و نظام‌مندسازی قرار گرفت. تاکنون با اخذ نظر حدود 900 نفر از اهالی فرهنگ و رسانه، بیش از هزار و 900 گزاره راهبردی استخراج شده است.

بررسی گزاره‌های راهبردی اهالی فرهنگ و رسانه نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از نظرات، بر ضرورت هماهنگی برنامه‌ها و راهبری امور فرهنگی ذیل یک مرجع واحد تأکید دارند.

ازآنجایی‌که پیش‌نیاز بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان رأس هرم حکمرانی حوزه فرهنگ است و بدون این مهم، حتی با فرض امکان‌پذیری بازسازی سایر اجزای ساختار، مهم‌ترین آسیب کنونی یعنی فقدان هماهنگی، هم‌افزایی و هوشمندی، همچنان پابرجا است؛ بنابراین ارائه طرح تحول و بازسازی ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولویت قرار گرفت تا با اجرای آن، اولاً مقدمه و پیش‌نیاز بازسازی سایر ساختار‌ها محقق شود و ثانیاً شورای عالی بتواند با به‌دست آوردن الزامات فرماندهی ازجمله بازو‌های رصدی و راهبری، بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور را عالمانه‌تر، متقن‌تر و دقیق‌تر محقق کند.

متن پیوست پیش‌نویس اولیه این طرح است که برای بهره بردن از نظر‌های ارزشمند صاحب‌نظران و نقد و بررسی منتشر می‌گردد. مستدعی است ضمن مطالعه آن به ارائه نظرات خود در لینک ارائه شده، اقدام فرمایید. مقتضی است جهت امکان ارتباطات آتی و برگزاری جلسات احتمالی حضوری در دبیرخانه، اطلاعات ارتباطی خود را نیز تکمیل فرمایید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای ساختار فرهنگ و رسانه کشور بازسازی ساختار شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد