Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش یوسف زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شده است، اظهار داشت: هم اکنون ۵۷ طرح در حوزه صنعت، ۱۶ طرح در حوزه کشاورزی و هفت طرح در حوزه گردشگری در این منطقه آزاد در حال اجراست.

وی میزان اشتغال ایجاد شده در فاز نخست از محل اجرای طرح های مذکور را هزار و ۸۷۹ نفر  اعلام کرد و افزود:  بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری داخلی و ۱۳ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی این طرح هاست که تاکنون محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین با اشاره به اینکه با تکمیل و بهره برداری از طرح های در حال اجرا همچنین زمینه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و هزار و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری دیگر نیز محقق می شود،‌ اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورت تحقق این امر برای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد شود.

یوسف زاده ادامه داد: مهمترین پروژه های مهم سرمایه گذاری حوزه کشاورزی در حال اجرا این منطقه "کشت و صنعت کرم آباد "و حضور هلدینگ ها و شرکت های مطرح کشور از جمله شستا، یک و یک، صباح، بانک زمین، یک باب گلخانه ۲۵ هکتاری و یک باب باغ پسته ۲۰۰ هکتاری است.

وی اضافه کرد: طرح های احداث مجتمع پتروشیمی پردیس آذربایجان در پلدشت با پیش بینی سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد دلار ، فاز سوم تولید فروسیلیکو منگنز، تولید ترانسفورماتور و تولید فوم از دیگر طرح های مهم سرمایه گذاری در حوزه صنعت است.

وی گفت: طرح های در حال اجرا در حوزه گردشگری نیز شامل پیست اسکی و هتل سروش سام مهر، هتل های ماکو (۵ ستاره ماوی)، پلدشت و بازرگان و شهرک لجستیک بازرگان را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور محسوب می شود که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است. 

برچسب‌ها آذربایجان غربی ماکو کشاورزی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ماکو کشاورزی آذربایجان غربی ماکو کشاورزی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو سرمایه گذاری سرمایه گذاری منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان افزود:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا درحال اصلاح است.
وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.
رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
استاندار هرمزگان هم در این نشست با اشاره به هزار و ۸۷ کیلومتر مرز مشترک استان هرمزگان با کشور‌های همسایه، گفت: استان در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.
مهدی دوستی همچنین از بهبود ۹ پله‌ای نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سه سال گذشته خبر داد.
عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: مدیریت دوگانه دستگاه‌های دولتی در قشم با تغییر نگاه‌ها در نظام اداری رفع می‌شود.
نمایندگان شرکت‌های تولیدی و برخی کارآفریان به موانع پیش روی تولید از جمله تامین خوراک اولیه پرداختند.

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم