Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:56:28 GMT

شبکه توزیع آب شرب منطقه قوخ سقز شستشو داده شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۴۹۰۷

شبکه توزیع آب شرب منطقه قوخ سقز شستشو داده شد

خالد فتاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وظیفه تهیه، تامین و توزیع آب شرب سالم بر عهده اداره آب و فاضلاب است و وظیفه نظارت و کنترل کیفی آب توزیع شده نیز بر عهده مرکز بهداشت است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ۱۳ دی ماه حدود ۱۵ مورد اسهال و استفراغ از بیمارستان های سقز داشتیم، افزود: طبق پروتکل های شبکه بهداشت و درمان مبتلا شدن ۲ نفر و بیشتر به یک بیماری طغیان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سریعا آب و فاضلاب و بهداشت محیط به محله قوخ مراجعه کردند و از آب شرب این منطقه نمونه گیری های را انجام دادند، اضافه کرد: کارشناسان این ۲ اداره علت بیماری را منبع غذایی و آلودگی آب را احتمال دادند.

دکتر فتاحی افزود: افراد مراجعه کننده با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستانهای سقز در طول این چند روز حدود ۸۰۰ نفر بودند که غیر از بستری پنج نفر، بقیه مراجعه کنندگان بصورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

 این مسوول مرکز بهداشت با بیان اینکه نتایج نمونه های آب شرب، ۴۸ ساعت و ۲۴ ساعت طول می کشد، یادآور شد: نتایج نمونه های روز چهاردهم و پانزدهم آلودگی میکروبی داشت که بلافاصله به اداره آبفای سقز اطلاع دادیم تا منبع آلودگی احتمالی ناشی از پوسیدگی یا شکستگی شبکه توزیع آب شرب این محله را بررسی کنند.

او اضافه کرد: اداره آب و فاضلاب سقز بلافاصله لوله های شبکه توزیع آب شرب محله قوخ را شستشو دادند و پس از شستشو شبکه توزیع، نتایج روز شانزدهم آلودگی را نشان نداد و به مراتب مراجعات مردم هم به بیمارستان ها روند کاهشی داشت.

رییس مرکز بهداشت سقز تاکید کرد: نمونه های مدفوع را هم به آزمایشگاه رفرانس در تهران ارسال کردیم تا از نظر میکروبی و ویروسی بررسی شوند.

دکتر فتاحی با اشاره به اینکه مراجعات مردم طی روزهای گذشته به بیمارستان ها روند کاهشی داشته است، افزود: احتمالا از طرف آبفای سقز منبع آلودگی شناسایی و مشکل رفع شده است و برای اطمینان بیشتر شستشوی سیستم آب شرب محله قوخ باید انجام می شد.

وی افزود: آب آشامیدنی شهرستان سقز هیچ مشکلی ندارد، فقط در سیستم توزیع شبکه آب محله قوخ، مشکل (احتمال شکستگی و پوسیدگی لوله‌ها) وجود دارد که همکاران اداره آب و فاضلاب در صدد رفع و برطرف کردن آن هستند.

در طول یک هفته اخیر، حدود ۸۰۰ نفر از محله قوخ سقز با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان های سقز مراجعه کردند و این افراد در فضای مجازی بر آلودگی آب شرب این محله تاکید کردند و از مسوولان محلی انتظار برطرف کردن مشکل را دارند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان آب و فاضلاب سقز بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان آب و فاضلاب سقز کردستان آب و فاضلاب سقز بهداشت و سلامت بیمارستان ها توزیع آب شرب آب و فاضلاب شبکه توزیع محله قوخ اداره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست

منصور فلاحتی مدیر امور آبفای شهرستان مروست گفت: به منظور مدیریت فشار و تقسیم عادلانه آب در شبکه توزیع آب  روستای توتک یک عدد شیر گلوپ و دو عدد شیر قطع و وصل نصب شد.

او به احداث حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب این روستا اشاره کرد و افزود: با اجرای این عملیات ۱۳۰ خانوار روستای توتک از توابع بخش ایثار مروست با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از بهبود فشار آب برخوردار شدند.

مدیر امور آبفای مروست ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه توزیع آب روستای توتک با اعتباری حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به اتمام رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد