Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - بهنام اسماعیلی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای سال تحصیلی جاری ۳۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان به عنوان سفیران سلامت انتخاب و فعال شدند.

برنامه سفیران سلامت در قالب آموزش سلامت از طریق گروه همسالان انجام می‌شود و این افراد در فضا‌های آموزشی اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و سایر بیماری‌ها در بین دانش آموزان را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

آغاز طرح مداخلات تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان

به گفته اسماعیلی، سفیران سلامت توسط مراقبان و رابطان سلامت در مدارس انتخاب و در فضای مجازی و همچنین محیط مدرسه آموزش‌های تغذیه، حفظ محیط زیست و فعالیت بدنی و خودمراقبتی را آموزش می‌گیرند و از طریق گروه‌های همسالان و همکلاسی‌های خود این آموزش‌ها را به سایر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

دانش‌آموزان برای شرکت در ششمین جشنواره سفیران سلامت آثار خود را در قالب شعر، سرود، داستان کوتاه، رسانه، فضای مجازی، قصه گویی، فیلم کوتاه، نقاشی، کاریکاتور، موشن گرافی و عکاسی با موضوعات رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، اهمیت واکسیناسیون، اهمیت ورزش و تربیت‌بدنی، حفظ محیط زیست، پیشگیری از اعتیاد، تغذیه سالم و بهداشت دهان و دندان ارسال کنند.

خود مراقبتی و شیوه زندگی سالم محور برگزاری این جشنواره دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان تا پایان بهمن‌ماه برای ارسال آثار خود به مدارس فرصت دارند.

هم اکنون ۵۵ مراقب سلامت رسمی و ۸۰ نفر نیز مراقب سلامت با قراردادی در مدارس استان فعالیت دارند که مراقبان سلامت ۲ تا سه مدرسه را زیرپوشش آموزش دارد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش سفیران سلامت سفیران سلامت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری