Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 21 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و 8 ماده از آن  به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب 1.1  برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا 5 سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده 28 شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: بر این اساس کار بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود 150 هزار معلم مواجه است و در این طرح با توجه به اینکه طی 3 سال آینده نیاز  رو به افزایش است، جبران نیروی انسانی پیش‌بینی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۴ هزار ۸۸۹ نفر در دوره متوسطه جذب می‌شوند که برای این تعداد ۳۸۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کاظمی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته یکی از موضوعات اساسی، رویکرد مبتنی بر آمایش منطقه‌ای بوده که بر این اساس وضعیت دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم پیشرفت و حتی تا ۱۰ سال آینده تحلیل شده است، در واقع آمار جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی و نرخ موالید طی پنج سال گذشته را از سازمان ثبت‌احوال دریافت و برنامه ریزی را متناسب با این اطلاعات انجام داده‌ایم.

تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود

وی افزود: بیشتر برنامه‌ریزی‌ها برای دوره دوم متوسطه است که در آنجا تنوع شاخه و رشته وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری هستیم. اما در دوره ابتدایی و متوسطه اول وضعیت درسی ثابت است و همه دانش آموزان یک برنامه درسی را در هر پایه در آموزش عمومی می‌گذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمارها نشان می دهد که تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود.

محمد مهدی کاظمی یادآورشد: در وضعیت تحلیل آمار نیروی انسانی امسال، بخش قابل توجه جمعیت استخدامی آموزش و پرورش برای دوره متوسطه در نظر گرفته شده است و رشد قابل توجهی در ۲ سال گذشته در خصوص استخدام دبیر و هنرآموز داشته‌ایم و تعداد هشت هزار نفر برای بخش هنرآموزی جذب خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس مدل شایستگی که پیش‌بینی شده برای انتخاب افراد شایسته‌تر و مطلوب‌تر، شایستگی تخصصی و حرفه‌ای برای دبیرستان و هنرستان را مد نظر خواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در دوره دوم متوسطه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، با توجه به اینکه معلمان ۲۴ ساعت و حداکثر در ۴ روز شاغل هستند، می‌توان از ظرفیت دبیران بصورت حق‌التدریس نیز استفاده ‌شود و مشکل جدی برای نیروی انسانی دبیری نخواهیم داشت، ولی در بخش هنرآموزی بدلیل افزایش جمعیت دانش آموزی، می بایست جذب نیروی هنرآموز و استادکار صورت پذیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: هرچند که گستردگی تعداد بازنشستگی معلمان در همین ۲ سال یعنی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از آن تعداد بازنشستگان روند کاهشی خواهد داشت، با جذب نیروهای فعلی نیاز به معلم در بخش دبیری در آینده تا حدودی تامین می‌شود و با بحران کمبود نیرو مواجه نخواهیم بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم