Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حمید سوری عصر سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت:  مانگران این هستیم  که پس از پشت سرگذاشتن اپیدمی کرونا، حوزه سلامت به  دلیل کاستی ها در بخش سخت  افزاری و نرم افزاری دوباره  دچار مشکل و کاستی شود  چرا که این حوزه خستگی فراوانی متحمل شده است و  باید سازوکارهای بین بخشی  در زمینه تامین امکانات درمانی دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : امروز در کشور و استان البرز با کمبود کیت های آزمایشگاهی مواجه هستیم که این امر سبب شده تا میزان بیماریابی پایین باشد؛ روزانه بین  ۵۰۰ تا ۷۰۰ تست کرونا  در البرز انجام می شود که کافی نیست.

سوری ادامه داد:  بیمار یابی باید در اولویت قرار بگیرد تا بتوانیم افراد مبتلا به کووید ۱۹ را در اسرع وقت شناسایی و درمان کنیم و  از گسترش بیماری جلوگیری به عمل آوریم.

این مسوول گفت : هزینه تست کرونا در کشور  بالا است که باید به آن پرداخته شود؛ اکنون هیچ ردیف بودجه ای برای آن دیده نشده است و بیمه ها هزینه های تست کرونا را نمی پردازند.

رییس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت:  نکته دیگر در بحث مدیرت کرونا ، ایجاد بانک های اطلاعاتی  و دسترسی به اطلاعات  است که در تمام استان ها  باید یک سیستم مدون تعریف شود.

سوری با بیان اینکه اکنون خرید تجهزات پزشکی در کشور به شکل هیات امنایی است، افزود: در این حوزه با گلایه مندی استان ها مواجه هستیم که معیار توزیع به ازای جمعیت مورد قبول نیست و پیشنهاد می شود که به صورت استانی انجام شود و وزرات بهداشت بر خرید ها نظارت کند.

وی با اشاره تغییر رنگ بندی  کشور گفت: بحث آموزش و فرهنگ سازی  برای مقابله با امیکرون باید در اولویت قرار بگیرد ضمن آنکه در این بخش باید استان ها از ظرفیت های موجود بهره بگیرند.

سوری تاکید کرد که مدیریت هوشمند کرونا و رفع نواقص درمانی  مهمترین اقدام برای مهار این ویروس است تا شاهد بازگشت مردم  به زندگی عادی باشیم  چرا که نباید  همه مکان های فرهنگی و آموزشی  تا ابد تعطیل شود.

وی به مشکلات زیر ساختی درمانی استان البرز اشاره کرد و گفت : این استان  یکی از پرتراکم ترین مناطق  کشور است که باید نیازهای  سخت افزاری و نرم افزاری آن در بخش بهداشت و درمان به خوبی دیده شود.

رییس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت:  پایین بودن  سرانه تخت بیمارستانی از مشکلات استان البرز است که رفع این مشکل نیازمند اقدام سریع وزارت بهداشت و درمان است. 

برچسب‌ها کرونا کرج فاصله گذاری هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کرج فاصله گذاری هوشمند کرونا کرج فاصله گذاری هوشمند مقابله با کرونا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی

به گزارش ورزش‌سه، اتفاقات و حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان باعث شده که مسئولان عالی رتبه ورزش و فوتبال کشور خیلی زود دست به کار شوند و در همین راستا قرار است اولین کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار شود.
امیرمهدی علوی،مدیر روابط عمومی فدراسیون در این خصوص اینطور توضیح داده است: «نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال،نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها جهت اعمال رویه های قانونی متقن،به زودی با حضور دستگاههای ذیربط،مقامات و مدیران مسول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.»
وی افزود:«بدیهی است،با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین نامه های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای وهمچنین با توجه به الزامات بالادستی،تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت  مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.»

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه