Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- وزیر ورزش و جوانان پس از نشست با کمیسیون فرهنگی مجلس درباره هشدار کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد حذف ۳ تیم ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت که در حوزه فوتبال محیط بین‌الملل را جدی نگرفته‌ایم  و ۵ روز از مهلت AFC به ۳ باشگاه‌ ایرانی باقی مانده تا از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند.

حمید سجادی اضافه کرد که در گذشته و از سال ۲۰۱۶ تکالیف خود را به ماه‌های بعد موکول می‌کردیم و به مجوزهای موقتی دلخوش بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان از برخی عوامل کمیته بدوی (استیناف) انتقاد کرده که پیش از پایان فرصت چهار ماهه ارسال مدارک باشگاه‌ها، به گونه دیگری عمل کرده‌اند و تنها با مهلتی ۵ روزه، «همه را به شوک فرو برده و هنوز هم از رابطان فدراسیون فوتبال با کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این اتفاق پاسخ دقیقی دریافت نشده است.»

کنفدراسیون فوتبال آسیا در روزهای گذشته از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران خواسته بود تا در مهلتی ۵ روزه اسناد و مدارک لازم را برای دریافت مجوز به این نهاد ارسال کنند و کمیته مستقل مجوز حرفه‌ای هم اعلام کرده بود ۳ باشگاه فوتبال ایرانی معیار‌های لازم حرفه‌ای را فراهم نکرده اند.

وزارت ورزش می‌گوید جلسات متعدد حقوقی را برای حل مشکل باشگاه‌های ایرانی برگزار شده است و اعلام کرده پس از اعلام فرصت ده روزه AFC برای حق اعتراض را به استقلال و پرسپولیس، از مهلت باقی مانده استفاده می‌کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس امروز در گفت‌وگویی از حضور مقطعی برخی افراد در جایگاه‌های مدیریتی باشگاه‌های فوتبال انتقاد کرد که «بهره‌برداری خودشان را انجام می‌دهند و می‌روند.»

محمدمهدی فروردین  گفت باشگاه‌های باید به اهل و صاحبش واگذار شود که شب و روز برای حل مشکلات نشناسند.

او اضافه کرد که «مشکلات انباشته شده و در دقیقه نود می خواهیم رفع اشکال کنیم. بعد هم از بین همان افراد مسئول می‌خواهیم گزارشمان را به نهادهای نظارتی AFC و فیفا ارسال کنند که ما چنین خلافی کردیم و بیاید خلافمان را بررسی کنید و ما را از مسابقات حذف کنید.»

فروردین گفت فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌هایی که در زمان مشخص برای حل مشکلات اقدامی نکرده‌اند باید پاسخگوی مشکل باشند. رئیس فراکسیون ورزش ادامه داد که «ما هم به نوبه خودمان مقصریم ،زیرا نتوانسته‌ایم نظام جامع و قانونمندی را برای باشگاهداری در کشور مصوب کنیم.»

او دولت قبل را مسئول سهل‌انگاری در واگذاری باشگاه‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال دانست که بر اساس برنامه ریزی پیش نرفته است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت دولت گذشته با فشارهای کمیسیون فرهنگی مجلس لایحه نظام جامع باشگاهداری را به صورت بسیار ضعیف ارائه کرده بود که در شأن باشگاه‌های کشور نبوده است.

فروردین در روزهای پیش از نهایی شدن لایحه نظام جامع باشگاهداری پس از بازنگری دولت جدید در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داده بود.

در نشست علنی امروز مجلس یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت «جریانات مافیایی در ورزش کشور حضور دارند.»

محمود احمدی بیغش به مسئولان وزارت ورزش گفت که آنقدر نشستند و دست روی دست گذاشتند که جمعه سیاه برای ورزش کشور رقم خورد، فاجعه‌ای بار آمد و عاملان این فاجعه به جای محاکمه با پررویی و گستاخی دست پیش گرفتند تا پس نیفتند. برخی جریانات ناپاک حوزه ورزش را رسمیت بخشیده‌اند.»

او هشدار داد که «اراده‌ای مرموز و مسموم در مافیای فوتبال به دنبال ضربه زدن به کشور بوده و در سطوح مختلف پی بدنامی دولت جدید می‌گردند.»

احمدی بیغش ادعا کرده برخی در فدراسیون فوتبال ایران سیگنال‌های اصلی را به کنفدارسیون فوتبال آسیا داده‌اند تا این دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حذف شوند. او احتمال داده اهدافی در پشت پرده این اتفاق برای «عصبانی کردن مردم و بازی با روح و روان ملت» وجود داشته است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون فرهنگی وزیر ورزش ورزش و جوانان لیگ قهرمانان آسیا فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسؤول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آئین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6096589

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • ورود وزیر ورزش به حرکت جنجالی هوادار سپاهان
  • دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید