Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:07:20 GMT

طرح محرومیت زدایی از ۴ هزارمنطقه محروم در فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۵۹۲۱

طرح محرومیت زدایی از ۴ هزارمنطقه محروم در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آبادانی بیش از ۴ هزار روستا و مناطق محروم استان فارس هدف ارائه خدمات قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه فجر استان است.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان گفت: با توجه به پیش بینی که در قانون بودجه انجام شده در حوزه محرومیت زدایی که در ۵ بخش آبخیزداری، آبرسانی، راه روستایی، مدارس و خانه بهداشت در نظر گرفته شده یک هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزل سفلی، افزود: قرارگاه بسیج سازندگی تلاش دارد با تعامل و هماهنگی بین دستکاه‌های اجرایی متولی تا پایان سال مالی که اواسط سال آینده خواهد بود بتواند در ۵ بخش تعریف شده اقدامات خوبی در سطح مناطق محروم استان انجام دهد.

وی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی در بخش‌های مختلف متفاوت است گفت: در ۴ هزار روستا و مناطق محروم مورد هدف قرارگاه بسیج سازندگی، تنها ۳۷۲ روستای استان، در حوزه آبرسانی نیاز به دریافت خدمات عمرانی دارند.

در ادامه جلسه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان، هم گفت: قرارگاه بسیج سازندگی قرار است در مناطق محروم استان بیش از ۳ هزار واحد مسکونی را در قالب مجتمع‌های مسکونی روستایی ایجاد کند.

ایمانیه استاندار فارس هم در این جلسه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها تاکید کرد و گفت: علاوه بر طرح‌های عمرانی و ساخت مسکن با ساخت گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌های کوچک و کارگاه‌های قالی بافی باید زمینه ایجاد اشتغال روستاییان فراهم شود تا نه تنها مهاجرتی از روستا‌ها به شهر‌ها انجام نگیرد بلکه باعث مهاجرت معکوس هم بشود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه بسیج سازندگی ایمانیه استاندار فارس آبخیزداری قزل سفلی بسیج سازندگی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان ضمن قدردانی از زحمات این گروه جهادی مسوولیت پذیری دانشجویان، غنی سازی اوقات فراغت آنان، محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف این اردو برشمرد.
در ادامه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و همچنین غرس هزار نهال از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان در سفر به شهرستان سروآباد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت