Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:30:36 GMT

شستشو شبکه توزیع آب شرب منطقه قوخ سقز

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۶۰۴۰

شستشو شبکه توزیع آب شرب منطقه قوخ سقز

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - خالد فتاحی رییس مرکز بهداشت سقز گفت: وظیفه تهیه، تامین و توزیع آب شرب سالم بر عهده اداره آب و فاضلاب است و وظیفه نظارت و کنترل کیفی آب توزیع شده نیز بر عهده مرکز بهداشت است.

فتاحی با بیان اینکه در تاریخ ۱۳ دی ماه حدود ۱۵ مورد اسهال و استفراغ از بیمارستان‌های سقز داشتیم، گفت: طبق پروتکل‌های شبکه بهداشت و درمان مبتلا شدن ۲ نفر و بیشتر به یک بیماری طغیان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه سریعا آب و فاضلاب و بهداشت محیط به محله قوخ مراجعه کردند و از آب شرب این منطقه نمونه گیری‌های را انجام دادند، گفت: کارشناسان این ۲ اداره علت بیماری را منبع غذایی و آلودگی آب را احتمال دادند.

رییس مرکز بهداشت سقز می گوید: افراد مراجعه کننده با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان‌های سقز در طول این چند روز حدود ۸۰۰ نفر بودند که غیر از بستری پنج نفر، بقیه مراجعه کنندگان بصورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

فتاحی با بیان اینکه نتایج نمونه‌های آب شرب، ۴۸ ساعت و ۲۴ ساعت طول می‌کشد، گفت: نتایج نمونه‌های روز چهاردهم و پانزدهم آلودگی میکروبی داشت که بلافاصله به اداره آبفای سقز اطلاع دادیم تا منبع آلودگی احتمالی ناشی از پوسیدگی یا شکستگی شبکه توزیع آب شرب این محله را بررسی کنند.

او گفت: اداره آب و فاضلاب سقز بلافاصله لوله‌های شبکه توزیع آب شرب محله قوخ را شستشو دادند و پس از شستشو شبکه توزیع، نتایج روز شانزدهم آلودگی را نشان نداد و به مراتب مراجعات مردم هم به بیمارستان‌ها روند کاهشی داشت.

رییس مرکز بهداشت سقز گفت: نمونه‌های مدفوع را هم به آزمایشگاه رفرانس در تهران ارسال کردیم تا از نظر میکروبی و ویروسی بررسی شوند.

دکتر فتاحی با اشاره به اینکه مراجعات مردم طی روز‌های گذشته به بیمارستان‌ها روند کاهشی داشته است،گفت: احتمالا از طرف آبفای سقز منبع آلودگی شناسایی و مشکل رفع شده است و برای اطمینان بیشتر شستشوی سیستم آب شرب محله قوخ باید انجام می‌شد.

او گفت: آب آشامیدنی شهرستان سقز هیچ مشکلی ندارد، فقط در سیستم توزیع شبکه آب محله قوخ، مشکل (احتمال شکستگی و پوسیدگی لوله‌ها) وجود دارد که همکاران اداره آب و فاضلاب در صدد رفع و برطرف کردن آن هستند.

در طول یک هفته اخیر، حدود ۸۰۰ نفر از محله قوخ سقز با علایم اسهال و استفراغ به بیمارستان‌های سقز مراجعه کردند و این افراد در فضای مجازی بر آلودگی آب شرب این محله تاکید کردند و از مسوولان محلی انتظار برطرف کردن مشکل را دارند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب سقز توزیع آب شرب مرکز بهداشت آب و فاضلاب شبکه توزیع اداره آب محله قوخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی این شرکت در بخش سرمایه‌ای با هدف افزایش پایداری شبکه توزیع برق و بهبود ارائه خدمات به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کامبیز ناظریان همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت‌رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است و از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره‌برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، به‌رغم بعضی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم.

ناظریان تصریح کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش‌رو نیز شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

منبع: فارس

کد خبر 748835

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد