Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:17:57 GMT

عوامل موثر در کم خوابی کودکان

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۶۳۵۳

عوامل موثر در کم خوابی کودکان

باشگاه خبرنگاران جوان - ناصرکلانتری گفت: کودکان زیر چهار سال،در طول شبانه روز میزان خواب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند چراکه ساعت و میزان خواب آن‌ها با بزرگسالان متفاوت است. بخش مهمی از عوامل بی خوابی کودکان محیطی است، گرم نگه داشتن محیط خانه، پوشاندن لباس زیاد به کودک، وجود سروصدا و تنش روانی باعث اختلال در خواب کودک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از کودکان بعد از خوردن شیر دچار ترش کردن و رفلاکس معده می‌شوند و محتویات معده که حاوی اسید ترش ، تند و تلخ است به سمت مری برمی گردد، در این صورت کودک دچار بی قراری و اختلال در خواب می‌شود. بسته شدن بینی ناشی از سرماخوردگی که به طور موقت ایجاد می‌شود ،از عوامل اختلال در خواب است که با استفاده از قطره سدیم کلراید می‌توان آن را برطرف کرد. درکودکان زیر دو سال مواردی مانند مناسب نبودن شیر خشک  می‌تواند ترشحات پشت حلق کودک را افزایش دهد. درکودکان بالای دو سال موادغذایی محرک مثل شکلات‌ها و نوشابه‌ها کودک را دچار بی خوابی می‌کند که بهتر است قبل از خواب یک فنجان شیر گرم میل کنند تا خواب راحت تری داشته باشند.

به گفته این متخصص کودکان، کودکانی که خواب مستمر حداقل ۱ تا ۲ ساعت ندارند و مشکلاتی مانند آلرژی فصلی و اختلالات مربوط به حفره دهانی دارند برای درمان باید به پزشک مراجعه کنند. مراقبت روانی اجتماعی از کودک، ارتباط مناسب والدین با آنها، محیط مساعد همراه با آرامش ، در خواب و رشد کودکان بسیار مهم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کم خوابی کم خوابی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟