Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، هوشنگ ملائی، رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور با اشاره به اینکه بحث مطالعات شناخت حوضه زاینده‌رود بیش از یک دهه با مشارکت کشور آلمان و با همکاری  شرکت‌های آب منطقه‌ای اصفهان و چهار محال و بختیاری انجام شده است، عنوان کرد: حکمرانی آب  بایستی با شفافیت، عدالت، رعایت حقوق همه مصرف کنندگان انجام شود و در این مسیر هدف احیا زاینده‌رود برای همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تصویب مطالعات جامع  برای آب شرب، محیط زیست و بهداشت، موضوع باز تخصیص مطرح است و در راستای معیشت کشاورزان نیز باید در سطح  ملی و کلان تصمیم‌گیری شود.

ملایی ادامه داد واقعیت این است که در این حوضه بارگذاری مصارف بیش از توان اکولوژیکی حوضه است و در سالهای کم بارش و خشکسالی فشار وارد بر منابع افزون می شود.

 رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور اضافه کرد: در این راستا نیاز است یکسری طرح‌های اصلاحی با هم پیش بروند از جمله در بخش صنعت برداشت از آب سطحی جابجا شود و استفاده از آب دریا در دستور کار قرار گیرد و در بخش کشاورزی با در نظر گرفتن حقابه آبه‌ها و طومار تغییر الگوی کشت و کشتهای جایگزین مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه‌سازی حوضه زاینده‌رود در برنامه‌های کوتاه مدت ودراز مدت در کارگروه احیای زاینده‌رود به تصویب رسیده است و این کارگروه به ریاست معاون رئیس‌جمهور در جلسات مختلف نقشه راه احیای زاینده‌رود را تصویب کرده که در بهار امسال در شورای عالی آب نیز تصویب شد.

ملایی با بیان اینکه اقدامات انجام شده باید مبتنی بر نقشه راه باشد گفت: طرح‌های اجرایی در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با محوریت این مصوبات در حال انجام است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس