Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: ارزیابی مرحله استانی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در سومین رویداد فهما با حضور مدیر ستاد، کارشناسان استانی و ناظر ستاد کشوری برگزار شد و ۱۲ کانون منتخب در استان جواز شرکت در مرحله کشوری این رویداد ملی را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلباغی گفت:سومین رویداد ملی «فهما» از ۱۶ مردادماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در بین کانون‌های مساجد کردستان نیز آغاز شد و در مدت زمان ثبت این فعالیت‌ها که تا ۳۰ آذر ماه ادامه داشت ۳۸۱ کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان توانستند فعالیت‌های خود را در بستر سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

او گفت: بعد از اتمام زمان ثبت فعالیت‌های در سامانه بچه‌های مسجد، داوری‌ها در ابتدا در سطح ملی برگزار و قریب به ۳۰ کانون فعال کردستان که توانسته بودند مشارکت بالایی در این رویداد ملی داشته باشند و امتیاز بالای ۱۰ هزار را کسب کنند برای انتخاب کانون‌های برگزیده هر رواق به ستاد فهما استان معرفی شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: سومین رویداد ملی «فهما» در قالب ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد در سامانه «بچه‌های مسجد» با شعار «به توان مردم» برگزار شد که در این رویداد برنامه‌های اجرای شده در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و ۱۲ رواق زیرمجموعه با عناوین ترنج، دانش، رسانه، سرود، فن آوری، فیلم، نمایش، قلم، کارآفرینی، کتاب، نور و همدلی به ثبت رسید.

گلباغی گفت: رویداد ملی فهما یک حرکت ارزشمند در راستای شناسایی و کشف استعداد‌های بچه‌های مسجدی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و هنری است و می‌توان از این ظرفیت برای تسریع در کشف استعداد بچه‌های مسجدی استفاده کرد و شناسایی چهره‌های برجسنه قرآنی، گسترده شدن فعالیت بین بچه‌های مسجدی و ایجاد شوق و شور در بین جوانان مسجدی از جمله این دستاورد‌ها بوده است.

به گفته او: کانون‌های منتخب هر رواق که به مرحله کشوری معرفی شده است تا ۲۴ دی‌ماه فرصت خواهند داشت تا با بارگذاری مستندات در رشته معرفی شده به رقابت با کانون‌های راه یافته از سایر استان‌ها بپردازند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون فرهنگی مساجد کردستان فرهنگی هنری مساجد کردستان سومین رویداد رویداد ملی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان