Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@23:08:05 GMT

حرکات مفید برای از بین بردن سلولیت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۲۶۵

حرکات مفید برای از بین بردن سلولیت

شکل پوست پرتقالی شکل توده های چربی پشت ران ها بسیاری از خانم ها با هر سایزی را آزار می دهد. سلولیت در واقع بدین صورت است که سلول های چربی در کیسه هایی، که در بین رشته های لایه های مختلف بافت پیوندی پوست نگه داشته می شوند، جمع می شوند. ناطقان: این رشته ها قابل گسترش نیستند، بنابراین به ویژه هنگامی که وزن افزایش می یابد و یا پوست فشرده می شود، گلبول های چربی از شکل طبیعی خود خارج شده و به داخل فشرده می شوند و توده های پرتقالی شکلی از چربی را تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدیده سلولیت در زنان رایج تر است و به نظر می آید که هورمون زنانه ی استروژن باعث می شود بیشتر چربی موجود در بدن زنان در اندام تحتانی (ران ها و باسن) جمع شوند. اگر چه تئوری هایی مطرح است که تأکید دارند عواملی از قبیل قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست و ورزش نکردن در ایجاد سلولیت تأثیر داشته باشند.



یکی از مؤثرترین راه ها برای مبارزه با سلولیت رژیم و ورزش است. حرکات مقاومتی یوگا که ران ها را ورزیده می کنند نیز در مبارزه با این پدیده بسیار مؤثرند، زیرا این حرکات عضلات را می کشند و ورزیده می کنند و باعث می شوند که پوست صاف تر به نظر برسد. سه حرکت زیر را حداقل سه تا چهار بار در هفته تمرین کنید، رژیم غذایی سالمی داشته باشید، نرمش های کاردیو انجام دهید و آب فراوان بنوشید تا بتوانید تأثیر این حرکات را روی ران ها و باسن خود مشاهده کنید.


حرکت عقاب (Eagle Pose)
این حرکت یکی از بهترین حرکات یوگا برای مبارزه با سلولیت است. شاید دلیلش این باشد که این حرکت بخش درونی و بیرونی ران ها را می کشد و ورزیده می کند و کاملاً به عضلات ران فشار می آورد. برای انجام این حرکت باید مرکز بدن و کل نیمه پائینی بدنتان را درگیر کنید.


با خم کردن زانوها آغاز کنید و سپس ران راست را بالای ران چپ ببرید. اگر توانستید پایتان را پشت ساق چپ قلاب کنید. اگر این کار برایتان سخت است، بگذارید پایتان بیرون بماند یا حتی نوک انگشتانتان به زمین بخورد. دست چپ تان را زیر بازوی راستتان ببرید و سپس کف دست ها را بهم برسانید. پائین تر بروید و همینطور که به پائین نگاه می کنید، ران هایتان را بکشید. این حرکت برای تمرین تمرکز هم خوب است.

 

تخته شیبدار (Incline Plank)
این حرکت به خصوص برای عضلات پشت ران مناسب است و برای تمرین دادن تاندون پشت زانو عالی است. معمولاً در این بخش است که سلولیت بیشتر خودش را نشان می دهد. بنشینید و پاهایتان را به جلو باز کنید و دست هایتان را حدود 25 سانتیمتر از پشت تان روی زمین بگذارید و انگشتانتان رو به جلو باشند. به دست ها و پاهایتان فشار بیاورید و باسن تان را از زمین جدا کنید و حالت تخته شیبدار به بدنتان بدهید. 5 تا 8 نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی پائین بیایید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.

  

استند شانه (Shoulder Stand)
استند شانه و حرکت های وارونه دیگر یوگا به دستگاه لنفاوی کمک زیادی می کنند. این حرکت سموم بدن را دفع می کند و بخش های چربی دار بدن را تحریک به شکستن چربی ها و خارج شدن از بدن می کند. به پشت بخوابید. از عضلات شکمی تحتانی برای بردن باسن بالای سر استفاده کنید.



 

دست ها را پشت تان بگذارید و شانه ها را به زمین تکیه دهید تا به گردنتان فشار نیاید. آرنج ها را خم کنید و دست ها را پشتتان بگذارید. پاها را تا سقف ببرید و از ران ها برای راست کردن بدن استفاده کنید. اگر حس می کنید به گردنتان فشار می آید، پائین بیایید یا اینکه زیر شانه هایتان حوله بگذارید. 8 تا 10 نفس عمیق بکشید و سپس پائین بیایید و روی زمین دراز بکشید.
منبع : مجله زندگی ایده آل
سیمرغ
برچسب ها: یوگا ، سلولیت ، ناطقان ، شیبدار ، زانو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یوگا سلولیت ناطقان شیبدار زانو دست ها ران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رجاییان پس از حذف پرسپولیس در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم در مورد حواشی به وجود آمده، اظهار کرد: اولاً من که با هواداران پرسپولیس مشکلی نداشتم. قبول کنید ما با تیمی جوان که یک پنجم پرسپولیس هزینه کرده در لیگ برتر شرایط مشخصی داریم. مقابل تیم نامی، اسمی بزرگی دو مرتبه با اختلاف دو گل عقب افتادیم و جبران کردیم. تماشاگرانی که انتظار چنین نتیجه‌ای نداشتند ایجاد مسئله کردند. در نیمی از CIP ما تماشاگران پرسپولیس بودند. آنهایی که راه دادند باید جواب دهند. همه اراکی بودند، بچه‌های خود را آورده بودند و عکس سلفی می‌گرفتند. برای فوتبال اراک بد است.

مدیرعامل آلومینیوم اراک در خصوص اینکه چه شد تماشاگران پرسپولیس شروع به پرتاب اشیا کردند، گفت: فکر کنم، چون بعد از آنکه پرسپولیس پیش افتاد و تماشاگران آنها تماشاگران ما را مسخره کردند با تساوی بازی مقابله به مثل شد و اشیایی پرتاب شد که این موارد در فوتبال طبیعی است. نمی‌توانم بگویم هواداران ما آنها را تحریک نکردند. باید ببینیم در کدام ورزشگاه لیدر‌های پرسپولیس و استقلال در دو بخش تقسیم می‌شوند و تیم‌شان را تشویق می‌کنند. در کدام ورزشگاه داریم هواداران تیم مهمان می‌گویند «روبرو آماده باش». علی رغم اینکه ناظر بازی و نماینده فدراسیون خیلی تلاش کردند این اتفاق نیفتد. متأسفانه این اتفاق افتاد و تماشاگران پرسپولیس در یک نقطه ورزشگاه مستقر نشدند.  

وی ادامه داد: از طرفی بپذیرید پرسپولیسی که در نیم فصل دوم یک باخت و یک تساوی داشته و فوتبال زیبایی بازی می‌کند، اما اینجا فقط نیمه اول بازی خوبی کرد و با دیدگاه فنی مجتبی حسینی آن قدر بچه‌های ما خوب بازی کردند که در نیمه دوم بازی و وقت‌های اضافه به پرسپولیس موقعیتی ندادیم. پرسپولیس با شوت از راه دور و ضدحمله به دو گل دیگر رسید و با لطف خدا توانستیم برنده شویم.

رجاییان در مورد اینکه پس از تساوی ۲ بر ۲ به سمت بازیکنان تیمش رفت، گفت: بردن تیم‌های استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد و رفتم تا کیف خود را با آنها تقسیم کنم. استاندارد فوتبال برای لذت بردن مردم است و آنها را ناراحت می‌کند که من ناراحت هستم.  

وی در مورد اینکه بانوان اراکی می‌تواند بعد از این وارد ورزشگاه شوند، گفت: مسئولان استانی ما با وجود اینکه تحت فشار بودند ولی اولین بودند که این کار را انجام دادند. در بازی‌های قبلی با استقلال و پرسپولیس ۳ هزار هوادار خانم آمدند که شرکتی و تزئینی نبودند. بار دیگر انتقاد خود را از رفتار خارج از شأن کسانی که باعث شدند تا این بازی بدون تماشاگران خانم باشد مطرح می‌کنم.  

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در مورد مشکل بازیکن استقلال عنوان کرد: مشکل بازیکن استقلال این بوده که پس از تخلیه زمین چند دقیقه می‌ایستد. از آن طرف هوادار خانم با سهل انگاری مأمور، خود را وارد زمین می‌کند و اتفاقاتی می‌افتد که در مملکت ما رایج نیست. این اتفاق خلاف قانون باعث شد تا فدراسیون فوتبال از زیرساخت‌های ما ایراد بگیرد و در تلاش هستیم تا این مسئله حل شود. ما با هماهنگی مسئولان سیاسی استان و یگان ویژه اجازه ورود بانوان را می‌دادیم.  

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان