Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: همگرایی بین شهرستان ها وضعیت ایده آلی ندارد و نقش ائمه جمعه راستای بهبود این وضعیت بسیار تعیین کننده است.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۱ دیماه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی با اشاره به مشکلات کشور و اینکه منابع مالی کشور تکافوی رفع نیازها را نمی دهد و به راحتی نمی توان به سمت وضعیت مطلوب مورد هدف حرکت کرد، اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید به سه مولفه وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید در اداره امور آمانگرایی واقع بینانه داشت و با بیان اینکه واقعیت ها ناظر به شرایط حال و آرمان ها ناظر بر آینده هستند، افزود: بالغ بر ۸۷ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که اگر بیش از سه دهه بودجه کشور صرف اتمام این پروژه ها شود، خاتمه نمی یابد و از این پروژه ها می توان به بیمارستان ولیعصر اراک، بیمارستان ساوه، انتقال آب از سد کوچری و کتابخانه مرکزی اشاره کرد که با یک دستور و فرمان نمی توان این مسیر را اصلاح کرد.

وی با اشاره به اینکه در لایه هایی از امور، کار ایراد دارد و این ایرادات اجازه نمی دهد که به شرایط مطلوب دست یابیم، گفت: در حال حاضر مهمترین و علت العلل مشکلات و مفاسد کشور، ناکارآمدی در نظام اداری است و این اتفاق، ارث دولت هاست و به مدت ۵۰ سال شاهد این ناکارآمدی در اقتصاد کشور هستیم، اقتصادی که به نفت وابسته بوده است و این اقتصاد وابسته به نفت نظام اداری فرسوده را شکل داده است که در آن غوطه ور هستیم و یک افلیجی را ایجاد کرده است که از آن انتظار حرکت و تحرک داریم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تا زمانی که دچار تحول بنیادین در نظام اداری کشور نشویم و تغییری در ساختارها، نیروی انسانی، روش ها و فرآیندها و شیوه اداره امور و ... ایجاد نشود، مطالبه تحول، مطالبه ای بی مورد است و حداکثر اگر با اقداماتی مسکن وار برخی از مشکلات روزمره مردم را رفع کنیم، همچنان مطمئن نیستیم که آینده ای خوب را برای نسل بعد ایجاد کنیم یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه امنیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی و ... استان مرکزی مرتبط با دیگر استان هاست، افزود: کشور در واقع یک خودروی در حال حرکت است در حالی که انتظارات برخی از جوانان، اقتصاد دانان و کارشناسان، ناظر بر خودروی متوقف است. نمی توان نظام اداری استان و کشور را متوقف کرد تا مدیران جدید حاضر شوند و انتقال تجربیات و اطلاعات صورت گیرد، بلکه باید این خودرو را در حین حرکت تعمیر کرد که کار بسیاری دشوار است هر چند که تلاش می کنیم در این فرصت اندک پیش رو اقداماتی موثر را به انجام برسانیم تا وضعیت مدیریت ناکارآمد و راکد اصلاح شود.

مخلص الائمه اظهار کرد: متاسفانه این مدیریت ناکارآمد و راکد باعث شده است که سیلی از مطالبات مردم به سمت ائمه جمعه و نمایندگان و استانداری سرازیر شود و دائم مشغول سازماندهی این شرایط هستیم، البته شبکه ای از مدیران کارآمد و جهادی و انقلابی در صدر دستگاه های استان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه اغلب ائمه جمعه استان، بومی استان نیستند، گفت: در استان به شدت و بیش از دیگر استان های کشور به همگرایی نیاز داریم، استان به لحاظ همگرایی بین شهرستان ها وضعیت ایده آلی ندارد و نقش ائمه جمعه در این راستا بسیار تعیین کننده است و باید همگرایی تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استان مرکزی نظام اداری ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، گفت: مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، محمود مرادی نراقی پیش از ظهر امروز در بازدید مشترک با اداره اوقاف شهرستان تفرش از اجرای عملیات مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم(ع) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امامزاده محمد تفرش از نسل حضرت سید سجاد امام زین العابدین (ع) و جد مقام معظم رهبری است، امامزاده محمد(ع) به عنوان قطب فرهنگی تفرش و یکی از زیبا‌ترین بناهای تاریخی مذهبی استان مرکزی به شمار می‌رود و به جهت اهمیت بنا باید مرمت و بازسازی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آرامگاه امام زاده محمد فم که به شماره 432 در تاریخ 5 اسفند 1341 به ثبت آثار ملی رسیده است، عملیات مرمتی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش که قبلا به صورت غیر اصولی انجام شده بود در چند مرحله با طرح مرمتی و با نظارت کارشناسی اداره کل میراث‌فرهنگی انجام شد و در این مرحله گنبد و بخشی از محوطه این بنای تاریخی دوره صفویه نیاز به مرمت دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: پیرو انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه با اداره کل اوقاف و امور خیریه، هیئت امنا و شهرداری تفرش و با کمک ظرفیت خیرین این شهرستان مراحل پایانی مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

مرادی بیان کرد: این مکان مقدس دارای بقعه، ایوان، آستانه، حجره و حیاط است. در سردر ورودی امامزاده محمد هنرهای مختلفی به‌کار رفته است و دارای یک بنای مرکزی است که اصل بنا مربوط به اواخر قرن هشتم هجری و دوره ایلخانی است که بعد از آن تعمیر و بازسازی شده است. این بنای تاریخی توسط معماری زیبای یک اصفهانی انجام شده که از تزئینات، آجرکاری، کاشیکاری و نقاشی زیبایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید مشترک میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی و اداره اوقاف شهرستان تفرش، هیئت امنا و شهردار تفرش مقرر شد اجرای عملیات مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم(ع) در شهرستان تفرش تسریع پیدا کند و در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است