Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:37:26 GMT

تخصیص ۱۸۵ میلیون مترمکعب آب برای «معشوره»

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۳۴۴

تخصیص ۱۸۵ میلیون مترمکعب آب برای «معشوره»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد شامگاه سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: عملیات ساخت سد «معشوره» با ۱۸۵ میلیون متر مکعب تخصیص و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره از سر گرفته شد.

پیگیری برای تأمین اعتبار سد «آبسرده»

وی در ادامه سخنان خود افزود: سد «آبسرده» بروجرد ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با هدف تأمین آب شرب شهر بروجرد در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: از محل اعتبارات ماده ۵۶ بانک‌ها دنبال جذب اعتبار برای ادامه ساخت این سد هستیم.

حسن نژاد اضافه کرد: برای تکمیل و ادامه ساخت ۱۰ طرح اولویت دار حوزه تأمین آب ۵۹۱ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور شامل تکمیل شبکه سد «حوضیان» الیگودرز، تکمیل فاز یک شبکه آبیاری «ایوشان»، تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ «نیله»، «اسماعیل آباد»، «چم مهر»، تکمیل سد «مروک» دورود، آبگیری سد «کمندان» ازنا، سد «تاج امیر» و اجرای شبکه آبیاری ایستگاه پمپاژ «جایدر» در نظر گرفته شده است.

کاهش ۲ متری سطح آب‌های زیرزمینی

وی تصریح کرد: برای اجرای ۲۱ طرح حوزه تأمین آب در لرستان تا پایان سال مالی، ۴۵۱ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: دبی آب رودخانه‌های لرستان نسبت به بلندمدت ۵۲ درصد کاهش یافته است.

حسن نژاد با بیان اینکه میزان سطح آب‌های زیر زمینی در لرستان حدود دو متر کاهش یافته است گفت: حجم کل مخازن سدهای لرستان ۲۸۰ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: کل آب موجود در پشت سدهای لرستان ۳۸ میلیون متر مکعب است که نسبت به پارسال ۵۸ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 5397719

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای لرستان داریوش حسن نژاد سد معشوره بروجرد سدسازی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا گرگان آلودگی هوا ایلام شیوع کرونا واکسن کرونا سانحه تصادف عکس استانها خسارات سیلاب میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بوده و به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش میزان تعداد واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تأمین دارو و واکسن‌های دامی موردنیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

زبردست اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان عنوان کرد و هدف از این اقدام را دردسترس‌بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران برشمرد.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر هیچ‌گونه کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر 6096978

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • تخصیص ۳ میلیارد تومان برای ساخت پلاژ در جزیره خارک
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم