Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - سلیمانی گفت: سطح زیر کشت باغ‌های انار شهرستان فردوس امسال ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار بوده است که پیش‌بینی می‌شد از هر هکتار حداقل ۲۰ تن انار برداشت شود اما سرمازدگی اوایل امسال، توفان مرداد ماه و کیفیت پایین انار باعث شد برداشت محصول ۴۰ درصد کاهش داشته باشد.

او گفت: با وجود اینکه پیش بینی شده بود امسال ۴۰ هزار تن انار در شهرستان فردوس برداشت شود، اما تنها ۲۵ هزار تن محصول از درختان برداشت شد که ۱۰ هزار تن از آن فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی گفت: سال ۹۵ بود که سرمای شدید به درختان و محصول انار فردوس خسارت وارد کرد؛ پس از آن درختان انار کف‌بُر شدند تا روند تولید محصول با ترمیم درختان افزایش پیدا کند، اما با گذشت ۵ سال از کف‌بُری برخی درختان هنوز وضعیت تولید و کیفیت انار فردوس به حد مطلوب نرسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: پارسال ۳۰ هزار تن انار از سطح شهرستان فردوس برداشت شده بود که ۲۰ هزار تن از آن (۷۰ درصد) روانه بازار شد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید انار برداشت انار جهاد کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش