Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال اول اجرای این طرح ما کار را در مغان و با کشت سفارشی گندم و کلزا به عنوان محصول استراتژیک آغاز کردیم تا کشاورزان با عقد قرارداد بتوانند کشت و زرع به موقع خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح قرارداد مابین زارعین و شرکت‌های تعاونی روستایی منعقد شده تا بر اساس مفاد تعهد طرفین اجرای طرح را به شکل مطلوب شاهد باشیم که در این زمینه رضایت کشاورزان در حال حاضر مطلوب و مناسب ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اجرای این طرح را کمک و حمایت از کشاورزان در تولید محصولات استراتژیک به ویژه ۲ محصول با ارزش گندم و کلزا اعلام کرد و گفت: در این قرارداد که به صورت مکتوب نوشته شده تعاون روستایی متعهد شده تا در اراضی دیم و آبی استان تأمین بذر و سایر نهادها به ویژه کود و سموم را انجام داده تا کشاورزان در مرحله کشت با مشکلی روبه‌رو نشوند.

نیکشاد افزود: در کنار این خدمات، برای زارعین پاداش بهره‌وری نیز در نظر گرفته شده که این پاداش بهره‌وری در صورت افزایش تولید به ازای هر هکتار ۵ درصد مبلغ تشویقی و ترغیبی نیز به حساب کشاورزان در زمان برداشت محصول واریز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: آزمایش خاک، تغذیه مناسب گیاه، خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و پوشش بیمه‌ای محصولات نیز از دیگر مزایای اجرای طرح کشاورزی قراردادی است که قطعاً این بسته‌های حمایتی و تشویقی در جهت پشتیبانی از زارعین است.

نیکشاد اضافه کرد: در این طرح کشاورزان بدون اینکه ریالی پرداخت کنند خدمات مطلوب و مناسب یاد شده را دریافت کرده و در زمان برداشت محصول و تحویل آن به مراکز خرید به قیمت تضمینی مبالغ مورد نظر از حساب کشاورزان کسر خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورتی که کشاورزان نیاز به آزمایش خاک داشته باشند، این کار با نمونه‌برداری و آزمایش خاک به شکل علمی و کارشناسی انجام می‌شود و تمام هزینه‌ها نیز در زمان برداشت محصول از حساب کشاورزان کسر خواهد شد.

نیکشاد ادامه داد: اجرای این طرح به نفع کشاورزان هم در زمان کاشت و هم زمان برداشت و خرید تضمینی محصولات است و امیدواریم کشاورزان بهترین استفاده را از اجرایی شدن این طرح ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در سطح استان اقدامات مؤثر برای مشارکت دادن کشاورزان در اجرای این طرح دیرهنگام شروع شده ولی برای سال‌های آینده می‌توانیم این طرح را در ابعاد گسترده توسعه داده و گسترش بدهیم.

کد خبر 5396832

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اردبیل کشاورزی قراردادی کشت کلزا گندم بهره وری ماشین آلات کشاورزی ادوات کشاورزی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا گرگان آلودگی هوا ایلام شیوع کرونا سانحه تصادف واکسن کرونا عکس استانها خسارات سیلاب اجرای این طرح زمان برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در کاشان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت گل‌محمدی اختصاص دارد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: با فرا رسیدن این ایام عطر خوش گل محمدی در این منطقه پیچیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

وی گفت: از میزان حضور گردشگران در ایام گل و گلاب در اردیبهشت و خرداد باید گفت که بیش از 2 میلیون گردشگر در کاشان ویژه این ایام حضور پیدا می‌کنند و سال‌های گذشته همین میزان گردشگر را کاشان پذیرایی کرد.

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

محمدی فشارکی ضمن اشاره به برگزاری جلسات خدمات سفر تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام گل و گلاب در شهرستان کاشان دارند و از تمامی مردم و گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در کاشان دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین