Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ تخته چادر برای برگزاری کلاس های درس دانش آموزان عشایری استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، معصومه خدابنده لو با اعلام این خبر، افزود: این تعداد چادر به منظور برپایی کلاس های دانش آموزان عشایری که اکنون به استان های ایلام و لرستان کوچ کرده اند، تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری از مهمترین راهبردهای آموزش و پرورش است، اظهار داشت: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق محروم و عشایری از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

خدابنده لو گفت: از همه ظرفیت‌ها و امکانات استان برای دسترسی دانش آموزان عشایری به خدمات آموزشی و پرورشی استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان آبان به دلیل سرد شدن هوا و کوچ عشایر، ادامه کلاس‌های دانش آموزان عشایری در استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در حال برگزاری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در استان های خوزستان و کرمانشاه مشکل چادر نداریم، ادامه داد: چادرها با هماهنگی هلال احمر، برای دانش آموزان استان در مناطق سخت گذر ایلام و لرستان ارسال شد.

وی تاکید کرد: در دوران همه گیری بیماری کرونا، کلاس های مدارس عشایری استان به دلیل پراکندگی جغرافیایی و تعداد کم دانش‌آموزان، برپا بود و اکنون نیز برنامه‌های آموزشی و تربیتی با شیوه نامه های بهداشتی اجرا می شود.

خدابنده لو تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، ۴۷۲ دانش‌آموز دوره ابتدایی در مدارس عشایری این استان تحصیلی می‌کنند که این تعداد به دلیل جابجایی عشایر در طول سال تحصیلی متغیر است.

وی با اشاره به اینکه در هر چادر پنج تا ۱۲ دانش آموز آموزش می بینند، اظهار داشت: کلاس های عشایری از ابتدای سال تحصیلی جاری در استان همدان ساماندهی و در داخل چادر عشایری تشکیل شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه عشایر از ابتدای اسفندماه سفر خود برای بازگشت به همدان را آغاز می‌کنند، گفت: کوچ عشایر ۲ ماه و ۱۵ روز زمان می برد و معلمان استان از ۱۵ اردیبهشت برای آموزش آن ها اعزام می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره متوسط اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایری نداریم و این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به نزدیک‌ترین دبیرستان محل اسکان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان مدارس عشایری دانش آموزان عشایری آموزش و پرورش استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در حکمی صابر جباری فاروجی را به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن انتصاب دبیر کارگروه سلامت مدارس به شرح زیر است:

«با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه­‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ جنابعالی به سمت «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب می­‌شوید.

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­عصر (عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش­آموزان موفق و منصور باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات