Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بر اساس چرخه‌ انتخابی تیم ملی، تنها ۶ مدال آور رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در این رقابت‌ها معاف هستند و سایر کشتی گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی باید در این مسابقات که بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد شرکت نمایند و نفراتی که از این مسابقات معاف نیستند در صورت غیبت از چرخه‌ی انتخابی تیم ملی کنار گذاشته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به دلیل اهمیت بسیار بالای این رقابت‌ها سهمیه‌های اضافی برای استان‌های مازندران (۱۰ نفر) ، تهران (۵ نفر) و لرستان (۵ نفر) که در رقابت‌های نروژ نماینده داشته‌اند، در نظر گرفته شده است.

خروجی مسابقات قهرمانی کشور به این گونه است که قهرمانان هر وزن ضمن باقی ماندن در چرخه انتخابی تیم‌ملی، به طور مستقیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد، نفرات دوم و سوم مشترک در چرخه باقی خواهند ماند و مجوز حضور مستقیم در جام‌تختی را به دست خواهند آورد و به سایر کشتی‌گیرانی که در رقابت‌های قهرمانی کشور در جمع نفرات اول تا سوم قرار نگیرند، این مجوز داده خواهد شد تا در رقابت‌های انتخابی جام‌تختی حضور پیدا کنند.

خروجی مسابقات قهرمانی کشور به این گونه است که قهرمانان هر وزن ضمن باقی ماندن در چرخه انتخابی تیم‌ملی، به طور مستقیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد

این مسابقات در اوزان ۵۷-۶۱-۶۵-۷۰-۷۴-۷۹-۸۶-۹۲-۹۷-۱۲۵ کیلوگرم برگزار می‌شود و همدان با تیمی کامل گام به عرصه رقابت‌ها خواهد گذاشت.

مسابقاتی که قرار است بدون ارفاق وزن انجام شود و قهرمانان به مرحله دوم چرخه انتخابی تیم ملی راه خواهد یافت.

خیز همدان برای کسب سهمیه
ترکیب تیم منتخب کشتی استان همدان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در حالی مشخص شد که ستاره‌های فعلی کشتی استان انگیزه مضاعفی برای درخشش در این میدان مهم ملی دارند.

کمیته فنی هیات کشتی استان همدان اسامی نفرات منتخب برای حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور را اعلام کرد که ترکیب تیم تلفیقی از جوانان و تجربه است.

با تصمیم کمیته فنی هیات کشتی استان همدان در وزن ۵۷ کیلوگرم «میثم فیروزآبادی» سهمیه حضور در مسابقات کشوری را کسب کرد که البته از بین «سینا زندی و امیر حسین عبدی» یک نفر نیز به عنوان ذخیره به این مسابقات اعزام می‌شود.

فیروزآبادی با کوله باری از تجربه قرار است بار دیگر در مسابقات کشتی قهرمانی کشور شانس خود را امتحان کند و البته حریفان قدرتمندی را در این رقابت‌ها پیش رو خواهد داشت.

این کشتی گیر نهاوندی در سال‌های اخیر همواره نفر اول کشتی همدان در وزن ۵۷ کیلوگرم بوده اما در میادین ملی به آنچه که حق او بوده، دست نیافته است.

در وزن ۶۱ کیلوگرم «سعید انوری» نماینده کشتی همدان در مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود.

انوری هم شرایط مشابه فیروزآبادی دارد و شاید امسال اگر موفق به کسب سهمیه تیم ملی نشود، دیگر این شانس را برای رسیدن به این مهم پیدا نکند.

سعید انوری سال‌ها در میادین مختلف حضور یافته و حتی تا مراحل بالای جدول هم پیش رفته اما در نهایت به آنچه که مورد خواسته‌اش بوده، دست نیافته است.

در وزن ۶۵ کیلوگرم «داریوش ولی زاده نماینده کشتی همدان در مسابقات قهرمانی کشور است.

ولی زاده هم اکنون نفر دوم تیم ملی کشتی جوانان کشور است و اکنون انگیزه فراوانی برای تصاحب سکوی قهرمانی در مسابقات گرگان دارد.

این جوان مستعد و اهل فن کشتی همدان به طور قطع می‌تواند از امیدهای همدان برای رسیدن به سکوی رقابت‌های قهرمانی کشور باشد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم «یوسف کامرانی» در ترکیب تیم کشتی اعزامی همدان به مسابقات کشوری حضور دارد.

کامرانی در سال‌های اخیر پای ثابت ترکیب تیم همدان بوده و حتی در جام بین المللی تختی هم روی تشک رفته است و تجربه لازم را برای حضوری دوباره در مسابقات قهرمانی کشور دارد.

اما در وزن ۷۴ کیلوگرم بین «سجاد چهاردولی و حسن قاسمی» مسابقه انتخابی برگزار شد، دیداری که حسن قاسمی با شکست سجاد چهاردولی فیکس این وزن در قهرمانی کشور شد و می‌تواند شانس خود را در این آوردگاه ملی امتحان کند، او نیز تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور را دارد و امسال به اذعان کارشناسان از آمادگی بسیار مطلوبی برخوردار است.

در وزن ۷۹ کیلوگرم «عباس یزدانی» از کشتی گیران مطرح همدان که در انتخابی استان غایب بود، در صورت ارایه مدارک پزشکی و سلامت کامل می‌توانست در مسابقه انتخابی درون اردویی شرکت کند اما حضور نیافت.

براین اساس مبارزه نهایی به دست «جمال خدابنده لو و یوسف سلگی» افتاد و خدابنده لو توانست با استفاده از تجربه گرانب‌های خود پیروز میدان شود، خدابنده لو نایب قهرمان کشتی انتخابی تیم ملی امید کشور است و سال‌ها در میادین مختلف از جمله جام تختی شرکت کرده و ماه گذشته نیز در اردوی تیم منتخب نیروهای مسلح برای حضور در رقابت‌های جهانی شرکت داشت.

این کشتی گیر همدانی حالا نفر اول وزن ۷۹ کیلوگرم همدان در مسابقات قهرمانی کشور است و امید زیادی برای رسیدن به سکوی قهرمانی دارد.

در وزن ۸۶کیلوگرم نیز قرار بود «علیرضا کریمی و امید کولیوند» مسابقه انتخابی برگزار کنند و نکته جالب توجه غیبت کولیوند در این مسابقه انتخابی بود.

علیرضا کریمی تجربه حضور در اردوی تیم ملی را دارد و در مسابقات انتخابی تیم ملی در سال‌های گذشته به ویژه سال ۹۷ جزو ستاره‌های کشتی کشور معرفی شد.

کریمی با تجربه گرانبهای خود می‌تواند در این میدان مهم بار دیگر بدرخشد و به مرحله دوم چرخه انتخابی تیم ملی راه یابد.

البته همدان در این وزن هم «هادی وفایی پور» را در اختیار دارد که از آمادگی بسیار خوبی برخوردار است.

وفایی پور پس از کسب مدال برنز مسابقات ارتش‌های جهان و حضوری موفق در لیگ برتر کشتی آزاد، حالا برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور لحظه شماری می‌کند و بخت اول کشتی همدان برای کسب عنوان قهرمانی است.

وفایی پور پس از کسب مدال برنز مسابقات ارتش‌های جهان و حضوری موفق در لیگ برتر کشتی آزاد، حالا برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور لحظه شماری می‌کند و بخت اول کشتی همدان برای کسب عنوان قهرمانی است.

این کشتی گیر لالجینی در یکسال اخیر دراوج آمادگی قرار داشته و توانسته با سهمیه مستقیم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم «حسین رسولی» کشتی گیر مستعد همدانی در مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود و در وزن ۹۷کیلوگرم نیز «دانیال شریعتی نیا» باردیگر در عرصه ملی ظاهر می‌شود.

شریعتی نیا نیز از کشتی گیران باتجربه همدانی به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته طعم حضور در اردوی تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان کشور را چشیده است.

دانیال شریعتی نیا این شانس را دارد تا بار دیگر در عرصه ملی توانمندی خود را اثبات کند، او دارنده مدال طلای قهرمانی جوانان آسیا است و بازهم می‌تواند به این افتخارات مهم دست یابد.
ابوالفضل بربط نیز کشتی گیر سنگین وزن همدانی در مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان کشور خواهد بود.

این کشتی گیر همدانی به طور قطع جدال سخت را در مسابقات قهرمانی کشور خواهد داشت و باید دید آیا همدان پس از سال‌ها می‌تواند در سنگین وزن موفق عمل کند.

غیبت ملی پوشان به کام شرکت کنندگان
ملی پوشان کشتی با صلاحدید کادر فنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی کشور معاف شده‌اند تا فرصت طلایی برای سایر کشتی گیران جهت درخشش در این میدان ملی فراهم شود.

نبود ملی پوشان نامدار کشورمان در این مسابقات فرصت را در اختیار دیگر کشتی گیران مستعد قرار داده تا توانمندی خود را به مرحله آزمایش قرار دهند.

بر اساس اعلام میزبان، ۵۰۰ کشتی گیر در این دوره از مسابقات باهم رقابت خواهد داشت.

پیکارهایی که با حضور تیم‌های مدعی از جمله مازندران، خراسان رضوی، تهران، گیلان، خوزستان، آذربایجان و البرز، کار را برای کسب عنوان قهرمانی سخت خواهد کرد.

همدان با تمام داشته‌ها و موجودی کشتی خود گام به این مسابقات گذاشته و باید دید در نهایت چه نتیجه‌ای عاید کشتی گیران این استان می‌شود.

افزون بر ترکیب تیم منتخب همدان اعزامی به قهرمانی کشور، مهدی حاجیلوئیان دارنده مدال نقره جوانان جهان نیز سهمیه مستقیم برای شرکت در این رقابت‌ها دارد.

نخبه کشتی آزاد همدان نیز یکی از بخت‌های اصلی سنگین وزن برای کسب عنوان قهرمانی در این دوره از مسابقات به شمار می‌رود.

برچسب‌ها گرگان کشتی همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان کشتی همدان گرگان کشتی همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان مسابقات قهرمانی کشور برای کسب عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی کشور چرخه انتخابی تیم ملی مسابقه انتخابی همدان برای کسب رقابت ها کشتی گیر استان همدان کشتی گیران کشور خواهد کشتی همدان کشتی استان کشتی آزاد برای حضور ترکیب تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت

مراد محمدی درباره شرایط تیم ملی کشتی آزاد و کسب ۵ سهمیه برای حضور در المپیک گفت: خدا را شکر یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در مسابقات گزینشی قاره آسیا موفق به کسب سهمیه شدند تا تعداد سهمیه‌های کشتی آزاد به عدد ۵ برسد. البته در مسابقات گزینشی المپیک کسب سهمیه توسط کشتی‌گیران ایرانی قابل پیش بینی بود. در مسابقات قهرمانی آسیا هم تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد. این عنوان هم از قبل قابل پیش بینی بود به این خاطر که سطح مسابقات قهرمانی آسیا کمی پایین است و بیشتر کشور‌ها هم نفرات اصلی و شاخص خود را برای مسابقات گزینشی و میدان المپیک در نظر گرفتند.

وی گفت: با این حال حضور در این دو مسابقه از جهت اینکه ملی‌پوشان در شرایط آماده قرار بگیرند اهمیت زیادی داشت. امیدوارم تک سهمیه باقی مانده در مسابقات ترکیه توسط علیرضا سرلک کسب شود. البته که کار سختی پیش رو دارد، اما فکر می‌کنم اگر سرلک همان کشتی‌گیری باشد که در مسابقات جهانی به مصاف حریفان خود رفت، می‌تواند این سهمیه را به دست بیاورد و تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب کامل به مسابقات المپیک راه پیدا کند.

کارشناس کشتی ایران در مورد حذف دیوید تیلور از المپیک پاریس گفت: این اتفاق برای کشتی‌گیران ما خوب بود؛ به هر حال تیلور حریف دیرینه و قدیمی حسن یزدانی بود که موفق شده بود کشتی‌گیر نامدار ما را در چندین مسابقه شکست دهد. حذف او از المپیک به لحاظ روحی و روانی برای کشتی‌گیران ما خوب بود. اما نباید از حریف او غافل شویم، کشتی‌گیری که توانسته تیلور را شکست دهد و ۶ دقیقه بدون اشتباه کشتی بگیرد قطعاً حریف قدرتمندی است و نباید او را دست کم گرفت.

محمدی تأکید کرد: بنابراین به نظرم نباید این کشتی‌گیر را دست کم گرفت. قطعاً حذف تیلور از نظر روحی و روانی و استرسی که به کشتی‌گیران ایران می‌داد به نفع ماست. اما نباید حریف او را دست کم گرفت. امیدوارم کشتی آزاد بتواند بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشد.

وی در مورد جدال حسن یزدانی و کامران قاسمپور گفت: این دو کشتی‌گیر هر دو از قهرمانان نامدار کشتی آزاد هستند، اما مسئولیت انتخاب بین این دو نفر با کادر فنی است و آن‌ها باید پاسخگو باشند. امیدوارم هر دو کشتی‌گیر در مسابقات مجارستان بهترین عملکرد را داشته باشند و هر کدام که کادر فنی صلاح بداند به المپیک اعزام شود و بهترین نتیجه را کسب کند.

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور