Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش‌های این هفته و هفته منتهی به اول بهمن‌ماه برای تعدادی از حوضه‌های آبریز اصلی و درجه‌ دو کشور ۲۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده که در برخی از این حوضه‌ها احتمال وقوع سیلاب را به همراه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، پیش‌بینی وضعیت بارش‌های کشور را در یک هفته پایانی دی‌ماه ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، بـرای هفته جاری، وقوع بارش‌ها برای مناطق واقع در غرب، جنوب غرب و برخی از منـاطق واقـع در نـوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است.

همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شـده بـرای هفتـه منتهی به اول بهمن، وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور به‌خصوص مناطق واقع در نیمـه جنـوبی و شـرق کشـور مورد انتظار است به‌طوری‌که در حوضه‌های آبریز کارون بزرگ، جراحی زهره، مند، کاریـان، طشـک، بختگان، مهارلو، کویر ابرقو سیرجان، کل مهران، کـویر لـوت، هـامون هیرمنـد و بنـدرعباس سـدیج می‌تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.

این هفته بیشترین میزان بارش در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با بیشینه 89 میلی‌متر و متوسط 7 میلی‌متر رخ خواهد داد و بعد از آن حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه 84 میلی‌متر و متوسط بارش 17 میلی‌متری قرار دارد.

بیشینه بارش حوضه آبریز دریای خزر این هفته 65 میلی‌متر و متوسط بارش 9 میلی‌متر خواهد داشت و نیز در حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش‌ها به 38 میلی‌متر و متوسط بارش آن 2 میلی‌متر خواهد بود.

این هفته، دو حوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق متوسط بارش ندارند اما بیشینه بارش در آن‌ها به ترتیب 3 و 2 میلی‌متر است.

حوضه‌های آبریز درجه‌ دو هامون و تشکیل، هامون و هیرمند، بندرعباس ـ سدیج و رودخانه‌های بلوچستان هیچ میزان بارشی ندارند.

وضعیت بارشی در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه (هفته آینده) نسبت به این هفته بهتر خواهد بود به‌گونه‌ای که در دو حوضه اصلی آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان و فلات مرکزی بارش 200 میلی‌متری رخ خواهد داد.

حوضه‌های آبریز اصلی مرزی شرق و دریاچه ارومیه هم در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه بیشینه بارش به ترتیب 148 و 108 میلی‌متر خواهد بود.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به اول بهمن این‌گونه است که بیشینه بارش آن به 88 میلی‌متر می‌رسد درحالی‌که متوسط بارش آن 21 میلی‌متر است.

حوضه آبریز قره قوم هم بیشینه بارش 85 میلی‌متری با متوسط بارش 18 میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

در هفته منتهی به اول بهمن‌ماه (هفته آینده) یازده حوضه آبریز درجه‌ دو کشور بارش 200 میلی‌متری را خواهند داشت و در محدوده‌های 9 گانه مدیریت حوضه‌های آبریز هم 4 محدوده کارون بزرگ، زهره ـ جراحی و حوضه‌های جنوبی، فلات مرکزی و شرقی و نیز زاینده‌رود بارش 200 میلی‌متری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو میلی متر و متوسط حوضه های آبریز بیشینه بارش حوضه آبریز متوسط بارش میلی متری پیش بینی بارش ها حوضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان خبر داد. 

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان  خوزستان و فردا احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی افزود: در دیگر مناطق استان خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست. روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه‌زاری ادامه داد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد. از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. 
تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۸.۳ و ۲۱.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود