Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@06:58:16 GMT

۵ خوراکی خیلی مفید برای دیابتی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۸۸۴۴

۵ خوراکی خیلی مفید برای دیابتی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه تغییر رژیم غذایی دیابت را درمان نمی‌کند، اما می‎‌تواند عوارض جانبی دیابت نوع ۲ مانند بیماری قلبی و نوروپاتی (آسیب عصبی) را کاهش دهد. بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ رژیم غذایی متعادلی است که در هر وعده غذایی دارای مقدار مناسب کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مطلب را مطالعه کنید تا بدانید در صورت ابتلا به دیابت نوع۲ از کدام مواد غذایی باید استفاده کنید.

ماهی

مصرف ماهی دو بار در هفته، از بیماران مبتلا به دیابت در برابر ابتلا به مشکلات کلیوی محافظت می‌کند. همچنین ماهی در حفظ سلامت قلب هم نقش مثبتی را ایفا می‌کند.

اسفناج

مصرف سبزیجاتی که برگ‌های تیره دارند، مانند اسفناج، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد؛ علت این امر آن است که این سبزیجات دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین C هستند که در برابر دیابت، نقش یک محافظ را ایفا می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل داشتن کالری و کربوهیدرات کم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یک انتخاب مناسب هستند.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و بهتر است بیماران دیابتی باید به طور مرتب از آن مصرف کنند. این ماده غذایی در کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) نقش دارد و از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری می‌کند. لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند احتمال بروز بیماری قلبی را تا ۲۶ درصد کاهش دهد.

*لیکوپن گوجه‌فرنگی پخته شده بیشتر از گوجه‌فرنگی خام در بدن جذب می‌شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C است. این دو ماده‌ی مغذی خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و مصرف آن‌ها هم برای افراد سالم و هم افراد مبتلا به دیابت مفید است.

آووکادو

آووکادو به دلیل داشتن چربی‌های غیراشباع با یک پیوند دوگانه، یکی از بهترین غذا‌ها برای حفظ سلامت قلب به شمار می‌رود. فیبر، پتاسیم و لوتئین موجود در آووکادو به کاهش کلسترول خون و کاهش التهاب بدن و همچنین حفظ فشار خون در محدوده‌ی طبیعی کمک می‌کند. در هر ۵۰ گرم آووکادو، ۸۰ کالری انرژی، ۶ گرم چربی سالم و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیابت رژیم غذایی مبتلا به دیابت دیابت نوع دیابت نوع ۲ گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!