Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تعداد ۸ هزار و ۳۴۷ واحد مسکونی بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل در ۵ استان آسیب دید که ۳ هزار و ۸۹۶ واحد در مناطق شهری و روستایی نیاز به احداث مجدد دارد و ۴ هزار و ۴۵۱ واحد نیز تعمیری هستند.

مهدی جودی در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان‌های جنوبی کشور در پی بارش‌های اخیر گفت: بر اثر بارندگی‌هایی که هفته گذشته  در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و فارس رخ داد بخشی از واحد‌های مسکونی در این استان‌ها دچار آسیب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از ابتدای آبگرفتی‌ها همکاران ما در محل‌های حادثه دیده حاضر شدند و ارزیابی واحد به واحد و برآورد خسارات را انجام دادند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در خصوص جزئیات واحد‌های آسیب دیده گفت: تعداد ۸ هزار و ۳۴۷ واحد مسکونی بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل در ۵ استان آسیب دید که ۳ هزار و ۸۹۶ واحد در مناطق شهری و روستایی نیاز به احداث مجدد دارد و ۴ هزار و ۴۵۱ واحد نیز تعمیری هستند.


جودی گفت: ارزیابی‌های واحد به واحد در استان‌ها تحت تاثیر سیل به پایان رسیده است و ستاد‌هایی برای تشکیل پرونده در مناطق آسیب دیده مستقر شده است.

وی تاکید کرد: کار بازسازی واحد‌ها در حال حاضر در مناطق سیل زده انجام می‌شود و در مرحله اول آواربرداری واحد‌هایی که نیاز به احداث دارند در جنوب استان فارس در حال انجام است و در استان‌های دیگر نیز طی چند روز آینده آواربرداری‌ها آغاز می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه تاکید کرد: با توجه به جمع بندی خسارات به دولت اعلام کردیم که جلسه‌ای در روز یکشنبه هفته آینده برگزار شود تا اعتبارات لازم تخصیص یابد.

جودی گفت: پیشنهاد ما برای واحد‌های احداثی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام ۲۰ ساله ۵ درصدی و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بوده و برای واحد‌های تعمیری ۳۰ میلیون تومان وام ۵ درصدی و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پیشنهاد شده است.

وی افزود:  در مجموع به واحد‌های احداثی ۲۷۰ میلیون تومان و واحد‌های تعمیری ۵۰ میلیون تومان تخصیص می‌یابد.


معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: عمدتاً در مناطقی که واحد‌ها بازسازی شده با توجه به ساخت آن‌ها هیچ کدام از واحد‌ها آسیب ندیده است و واحد‌های تخریبی عمدتاً واحد‌های نامقاوم در مناطق شهری و روستایی بوده که بازسازی نشده بودند.

جودی در توضیح جزئیات واحد‌های تعمیری و احداثی اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان دو هزار و ۱۰۰ واحد احداثی و ۲ هزار واحد تعمیری، در بوشهر ۴۲ واحد احداثی و ۱۲۳ واحد تعمیری، در منطقه لامرد استان فارس ۹۳۰ واحد احداثی و ۵۴۸ واحد تعمیری ارزیابی  و در هرمزگان ۳۷۳ واحد احداثی، ۴۸۳ واحد تعمیری و در جنوب کرمان ۴۵۰ واحد احداثی و ۱۴۵ واحد تعمیری برآورد شده است.

وی گفت: برای بازسازی نیز ستاد‌هایی در مناطق آسیب دیده تشکیل شده است تا مردم در خصوص بازسازی‌ها با مشکلی روبرو نشوند و از مردم خواسته شده تا به نوبت برای تکمیل مدارک و تشکیل پرونده اقدام کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بعد از این که اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شد مردم را برای ارائه تسهیلات معرفی خواهیم و با توجه به پیشرفت کار تسهیلات و کمک بلاعوض به افراد پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ارزیابی خسارات سیل به واحد های مسکونی بعد از فروکش کردن آب/ واحد تخریبی گزارش نشده است

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بنیاد مسکن وزارت راه و شهرسازی سیل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بنیاد مسکن وزارت راه و شهرسازی سیل معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن واحد احداثی میلیون تومان واحد تعمیری استان ها آسیب دیده واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری این مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

وی افزود: باید فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کنیم تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تأمین مسکن مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 6089975 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی