Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-معصومه خدابنده لوگفت: این تعداد چادر به منظور برپایی کلاس‌های دانش آموزان عشایری که اکنون به استان‌های ایلام و لرستان کوچ کرده اند، تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

او گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری از مهمترین راهبرد‌های آموزش و پرورش است و توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی و تربیتی در مناطق محروم و عشایری از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، حدود ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری استان همدان تحصیل می‌کنند که این تعداد به دلیل کوچ عشایر به استان‌های دیگر در طول سال کاهش می‌یابد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در پایان آبان به دلیل سرد شدن هوا و کوچ عشایر، ادامه کلاس‌های دانش آموزان عشایری در استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در حال برگزاری است.

خدابنده لو گفت: در استان‌های خوزستان و کرمانشاه مشکل چادر نداریم و چادر‌ها با هماهنگی هلال احمر، برای دانش آموزان استان در مناطق سخت گذر ایلام و لرستان ارسال شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در هر چادر پنج تا ۱۲ دانش آموز آموزش می‌بینند.

خدابنده لو گفت:عشایر از ابتدای اسفندماه سفر خود برای بازگشت به همدان را آغاز می‌کنند و کوچ عشایر ۲ ماه و ۱۵ روز زمان می‌برد و معلمان استان از ۱۵ اردیبهشت برای آموزش آن‌ها اعزام می‌شوند.

او گفت: دوره متوسط اول و دوم ویژه دانش‌آموزان عشایری نداریم و این دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید به نزدیک‌ترین دبیرستان محل اسکان خود مراجعه کنند.

در سال تحصیلی جاری حدود ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی استان همدان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس عشایری آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموزان عشایری آموزش و پرورش استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند