Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:46:44 GMT

جزییات پوشش بیمه ای ساکنین محلات کم برخوردار

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۹۳۰۹

جزییات پوشش بیمه ای ساکنین محلات کم برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، مشایخی گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در قالب صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، ایرانیان و بیمه سلامت همگانی خدمات دریافت می‌کنند، از سال ۸۴ که توسعه خدمات بیمه سلامت روستایی کامل شد؛ یعنی از خدمات بستری و تخصصی سرپایی به کل خدمات بستری و سرپایی ارتقا پیدا کرد، بیمه شدگان در صندوق روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر در قالب تفاهم نامه با وزارت بهداشت تحت پوشش نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه در سال ۹۱ دو استان فارس و مازندران تحت پوشش نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده شهری قرار گرفتند، افزود: برای سایر استان‌ها به موجب تکالیف قانونی از سال گذشته تعریف نظام ارجاع برای شهروندان ساکن شهر در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی آغاز شد، ابتدا در ۴ استان چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمان و یزد و پس از آن ۶ استان نیز اضافه شد؛ در همین راستا از اول مهر امسال ۱۹ استان دیگر نیز به این طرح پیوستند، بنابر این در حال حاضر در صندوق بیمه سلامت همگانی ۲۹ استان غیر از فارس و مازندران تحت پوشش هستند.

وی با اشاره به پروژه بیمه ساکنین محلات کم برخوردار تصریح کرد: تفاهمی میان سازمان بیمه سلامت و وزارت کشور در خصوص بیمه نمودن ساکنین محلات کم برخوردار امضا شد؛ خوشبختانه پایش سلامت این افراد و نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده برای این افراد در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، به دنبال این تفاهم نامه کارگروهی با عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی تشکیل شد؛ این کارگروه ۷ عضو دارد که اینجانب به عنوان مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت رئیس کارگروه هستم؛ نماینده وزارت کشور به عنوان دبیر کارگروه، نماینده وزارت بهداشت عضو کارگروه و ۴ دستگاه کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت داوطلبان هلال احمر نیز در این کارگروه عضو هستند.

مشایخی با اشاره به اینکه اولین جلسه کارگروه چندی پیش برگزار شد تاکید کرد: از جمله مصوبات این کارگروه این بود که کارگروه متناظر استانی و شهرستانی باید با ترکیب مشابه کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی در ستاد تشکیل شود، ضمن اینکه مصوب شد طی یک هفته پس از امضای صورت جلسه، سازمان دستورالعمل نحوه بیمه نمودن ساکنین محلات کم برخوردار را تدوین کرده و پس از تصویب در شورای فنی سازمان ابلاغ کند که این مساله نیز به انجام رسیده است.

وی اظهار داشت: بر اساس بند دیگری از مصوبه، هفته آینده شیوه نامه نظام ارائه خدمات برای این محلات تدوین شده و پس از تصویب در شورای فنی، به ادارات کل استانی ابلاغ می‌شود که امیدواریم زودتر از موعد این مساله هم انجام شود، البته پس از این موضوع باید شیوه نامه نظام پرداخت نیز در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بدون شک در گام اول باید جمعیت مورد نظر شناسایی شده که برای این مساله ابزارهای کافی در قالب رابطان همچون امام جماعت مساجد، هیأت امنای مساجد، بسیج مساجد، بسیج ادارات و جامعه پزشکی، شهرداران کوچه می‌توانند مشارکت کنند، لذا علاوه بر اینکه افراد می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند؛ این امکان وجود دارد که افراد در قالب سامانه شهروندی هم بتوانند ثبت نام کرده و از خدمات بیمه‌ای بهره مند شوند.

مشایخی افزود: برای اطلاع رسانی هم اقدامات لازم با فراخوان انجام خواهد شد، استان‌ها نیز از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی‌های مورد نظر را انجام می‌دهند، همچنین به وسیله جراید و شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان فراخوان، شناسایی و ثبت نام افراد را پیگیری کرد؛ لذا پکیج و بسته خدماتی کامل بوده و افراد به راحتی می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

کد خبر 5397887 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیمه کمک به نیازمندان شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه زنان سازمان زندان ها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای عالی استان ها تصادفات رانندگی هواپیمای اوکراینی مهدی چمران مترو آلودگی هوا پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی سازمان بیمه سلامت نظام ارجاع تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن