Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد ساعتی پیش در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ظرفیت ساماندهی و بازسازی حاشیه شهر‌ها را دارد و هم اکنون طرح ساماندهی حاشیه ۱۰ نقطه کشور از جمله چابهار، زابل، زاهدان، کرمان، بندر امام و دوگنبدان به این نهاد واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین لرزه چهار- پنج ریشتری در برخی از حاشیه‌های شهر‌ها می‌تواند فاجعه انسانی به دنبال داشته باشد.

سست‌ترین خانه‌ها در حاشیه شهر‌ها ساخته شد، ظرفیت فنی و اجرایی بنیاد مسکن می‌تواند بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر‌ها را سامان ببخشد.

روحانی‌نژاد می‌گوید: در طرح جهش تولید مسکن که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت سیزدهم ابلاغ شده است، بنیاد مسکن مکلف به احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکن در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شده است.

بیشتر بخوانید

ابلاغ تسهیلات برای بازسازی ۴۹۶ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ

در همین راستا سهم استان چهارمحال و بختیاری چهار ۴۶ هزار واحد مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۴ هزار واحد در روستاهاست که در مجموع احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال می‌شود.

در طرح ساخت مسکن محرومین هم در استان چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۴۴۰ واحد بوده که در سال ۹۸ و ۹۹ به طور کامل اجرا شده است.

چنانچه خیرین ساخت مسکن را تقبل کنند انشعاب آب، برق و گاز برای آن واحد‌های مسکونی رایگان می‌شود.

در این نشست نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به محرومیت این استان بویژه در منطقه کوهرنگ، ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در این استان ناچیز است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام با گلایه از روند کند آوار برداری در منطقه زلزله زده کوهرنگ افزود: منازلی که تخریب نشده است نیز دارای استحکام و امنیت نیست و باید از نو ساخته شود.

عکاس:  سید رضا حسینی وردنجانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین لرزه چهارمحال و بختیاری هزار واحد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد

دریافت 6 MB کد خبر 6097061

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد