Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان پس از سفر دو روزه به عمان و قطر، ساعتی پیش وارد تهران شد.

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان که در رأس یک هیأت سیاسی، به عمان و قطر سفر کرده بود، وارد کشور شد. امیر عبداللهیان در سفر به عمان با معاون پادشاه و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و در سفر به قطر نیز با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امیرعبداللهیان در خصوص دستاورد دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود به دوحه گفت: گفتگوهای دو جانبه در خصوص موضوعات مختلف روابط ایران و قطر یکی از محورهای گفتگو با مسئولان سیاسی قطر بود. به گفته امیر عبداللهیان، بر مبنای دعوت دولت قطر، قرار است طی روزهای آینده گروهی از وزرای جمهوری اسلامی ایران، به دوحه سفر کنند. موضوعات تجاری، اقتصادی و همکاری در حوزه‌های فناوری و حوزه‌های متنوع مورد علاقه دو طرف از جمله بهداشت و مهار کرونا در قطر، با توجه به تجارب ایران و کشور قطر از مهمترین محورهای این سفر است. وزیر خارجه کشورمان افزود: با توجه به شکل گرفتن یک موج قوی کرونا در قطر، طی روزهای اخیر، ایران آمادگی خود را برای مساعدت در این زمینه اعلام کرده است. وزیر امورخارجه تصریح کرد: گفتگو و همکاری در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای یکی دیگر از محورهای گفتگو در این سفر بود و جمهوری اسلامی ایران بارها ایده‌هایی را برای تقویت روند همکاری و گفتگوهای منجر به همکاری در منطقه خلیج فارس ارائه کرده است و امیر قطر از جمله رؤسای منطقه است که همواره از ایده‌های مطرح شده از سوی ایران استقبال کرده است. امیرعبداللهیان افزود: ایران معتقد است که راه حل برخی از بحران‌ها در منطقه، صرفاً تمرکز بر راه حل سیاسی است و ما نباید از مسیر زور، نظامی گری و هژمونیک، مشکلات منطقه را حل و فصل کنیم و تجربه سال‌های اخیر نشان داده این به نفع منطقه نیست. رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه همواره در هرگونه راه حل، نقشی مهم و اساسی دارد و چه در موضوع مبارزه با داعش و چه در هر گفتگوی منطقه‌ای در طرف خوب تحولات بوده و نقش سازنده ایفا می‌کند. امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت ایران از هر ابتکار عملی که به ثبات، امنیت و توسعه منطقه کمک کند، اظهار داشت: امروز صحبت‌های خوبی از امیر قطر در این رابطه شنیدیم و ایشان نیز دیدگاه‌های خوبی برای توسعه همکاری همه جانبه منطقه‌ای دارند و ما نیز از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم. وزیر خارجه ابراز امیدواری کرد: منطقه بیش از گذشته در مسیر رشد و توسعه و همکاری قرار بگیرد. امیر عبداللهیان در ادامه در خصوص طرح موضوعات مرتبط با مذاکرات وین در پایتخت‌های دو کشور عمان و قطر گفت: ایران دوستان خود را در منطقه در جریان مذاکرات وین قرار می‌دهد و آن‌ها به عنوان همسایه ما از این حق برخوردار هستند که در جریان آنچه بین ایران و ۴+۱ در وین در حال انجام است قرار بگیرند. وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما معتقد هستیم دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه دانش صلح آمیز هسته‌ای، می‌تواند در اختیار همه کشورهای منطقه، همسایگان و کشورهای مسلمان قرار گیرد. وی گفت: برخی از طرف‌های ما در مذاکرات وین تلاش دارند با انتقال نادرست مطالب به برخی از همسایگان، موجبات نگرانی آن‌ها را فراهم کنند، اما یکی از اهداف ما در این گفتگوها و سفرها این است که آن‌ها را در جریان روایت خودمان از مذاکرات وین قرار دهیم و دوستان ما در منطقه نیز مشورت‌هایی را به ما می‌دهند که در روند مذاکرات کمک کننده است. انتهای پیام منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیرعبداللهیان قطر مذاکره مذاکرات وین وزیر خارجه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درجریان دیدار با وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در ابوظبی با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه امارات درجریان این دیدار بر اهمیت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای انجام مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که در تقویت ثبات و برقراری امنیت دائمی در منطقه و نیز پایان یافتن اقدامات خشونت‌بار روزافزون سهم به‌سزایی دارد، تاکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان طی این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد اولویت خاتمه بخشیدن به تنش و خشونت، حفاظت از جان غیرنظامیان و نیز تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ازطریق گذرگاه‌های امن و بدون مانع به‌طور روزافزون و مداوم است.

در همین رابطه، دفتر یائیر لاپید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاپید طی «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات دیدار کرد. دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تلاش‌های فعلی جهت دستیابی به توافق برای آزادی اسرا و این موضوع که غزه در مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود، رایزنی کردند.

لاپید طی این دیدار ضمن تاکید بر لزوم نیاز فوری برای آزادی اسرا، خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد.»

پیشتر سخنگوی رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که لاپید روز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال ۲۰۲۱ در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور