Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عزت الله ضرغامی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که عصر سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینه‌های آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینه‌های خودش هم داشته است. کسی‌که باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.

تشییع پیکر شهید سلیمانی، بزرگ‌ترین رفراندوم عملی تاریخ بود

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: در طول تاریخ سیاسی کشور و طی سالیان گذشته، هر وقت شکافی عمیق ایجاد شده، دفاع مقدس آمده و آن شکاف را پر کرده است. به عنوان مثال پس از جریان دوم خرداد موضع‌گیری‌های مختلفی انجام شد که شهادت صیاد شیرازی و تشییع پیکر آن شهید والامقام ورق را در سطح ملی برگرداند. شهادت او مشابه عملیات ثامن الائمه (ع) است. این حادثه مدام تکرار می‌شود و برکتی است که مربوط به دفاع مقدس است.

او ادامه داد: شهادت حاج قاسم سلیمانی مصداق تام آن بود و تشییع پیکر آن شهید بزرگوار، بزرگ‌ترین رفراندوم عملی تاریخ بود که همه عاشقانه آمدند.

نباید به نام دفاع‌مقدس جامعه را دچار تفرقه کنیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: اگر داریم ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ می‌کنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضی‌ها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.

ضرغامی گفت: یک‌بار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعه‌ای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزش‌ها و قهرمان‌های ملی‌اش است و مردم همین هستند.

وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: وقتی شما راهیان نور را راه‌اندازی می‌کنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، نشان‌دهنده ارزش‌های دفاع مقدس است و تأثیرات معنوی دارد. حوزه‌ای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کند حوزه کاملاً مقدس و متفاوت است. کوچک‌ترین کاری که می‌کنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که می‌کارید، برکت آن به دلیل خون‌های پاک شهیدان است.

دفاع‌مقدس و گردشگری؛ نخستین حوزه کاری

او گفت: دو موضوع را با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت. که یک موضوع آن در حوزه گردشگری و مرتبط با این بنیاد است، گردشگری دفاع مقدس، گردشگری جنگ یا گردشگری مقاومت. البته گردشگری مقاومت را در سطح منطقه‌ای و جهانی خواهیم دید.

ضرغامی تصریح کرد: راهیان نور در جنوب سابقه دارد و باید در غرب نیز تقویت شود. پیشنهاد من برای سردار کارگر این است که جاذبه‌های تکمیلی برای این برنامه در نظر بگیریم و ما باید با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به طور مرتب آن را توسعه دهیم. یعنی جوانانی که برای بازدید به منطقه جنوب سفر می‌کنند فقط مناطق جنگی را نبینند، بلکه در کنار آن جاذبه‌های دیگر باید داشته باشیم و تفریحات و سرگرمی مانند دیدن مناظر طبیعی برای آن‌ها در نظر بگیریم. این نوع گردشگری باید خانواده محور باشد.

دفاع مقدس و بوم‌گردی؛ دومین حوزه کاری

وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بوم‌گردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم در اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

ضرغامی تصریح کرد: در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تخت‌های اقامتی تسهیلات می‌گیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وام‌های ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راه‌های مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراث‌فرهنگی است.

کد خبر 5397910 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بوم گردی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه تصادفات رانندگی زنان سازمان زندان ها پلیس راهور شورای عالی استان ها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هواپیمای اوکراینی مهدی چمران مترو آلودگی هوا کمیته امداد امام خمینی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس وزیر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است