Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز سه‌شنبه از بوریس جانسون بابت شرکت در یک پارتی در حیاط دفتر نخست وزیری آن هم در دوران قرنطینه کرونا در مارس ۲۰۲۰ به شدت انتقاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش از این هم باعث خشم قانونگذاران شده بود، آن هم زمانیکه در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان که درباره خودش بود، شرکت نکرد و بجایش "مایکل الیس"، یکی از مقام‌های دولت را فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون همچنین قرار است امروز (چهارشنبه) در پارلمان حضور یابد.

روز سه شنبه "آنجلا راینر"، معاون رهبر حزب اصلی اپوزیسیون کارگر انگلیس در پارلمان گفت: بسیار ناامید کننده است، اما جای تعجب نیست که نخست وزیری که من از او این سوال را پرسیدم، با اینکه هیچ قرار رسمی نداشت،‌ امروز اینجا حضور ندارد. به نظرم غیبت او در اینجا توهین است و مردم قبلا درباره او نتیجه گیری کرده‌اند. او می‌تواند فرار کند اما نمی‌تواند مخفی شود.

وی ادامه داد: دعوتنامه‌ای برای شرکت در آن مهمانی به ۱۰۰ کارمند ارسال شده که اکثرا از افراد منصوب شده از سوی جانسون هستند.

آی تی وی ایمیلی را از جانب "مارتین رینولدز"، منشی خصوصی نخست وزیری انگلیس منتشر کرد که در آن، بوریس جانسون از ۱۰۰ تن دعوت کرده بود تا در یک پارتی شرکت کنند درحالیکه کل کشور در قرنطینه به سر می‌برد.

در این ایمیل آمده است: سلام به همگی، پس از یک دوره پر مشغله اکنون زمان آن رسیده تا در حیاط دفتر نخست وزیری گردهم آییم. از ساعت ۱۸ به ما ملحق شوید و نوشیدنی‌های خودتان را بیاورید.

جانسون از اینکه بگوید در این مهمانی شرکت داشته یا خیر، امتناع کرد اما رسانه‌های محلی گزارش کردند که وی به همراه همسرش قطعا در کنار ۴۰ میهمان دیگر در این پارتی حضور داشتند.

در دوران قرنطینه سراسری در انگلیس، قوانین وضع شده از سوی دولت جانسون به مردم اجازه می‌داد تا تنها با یک نفر آن هم در فضای باز معاشرت داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بوریس جانسون کروناویروس نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا