Web Analytics Made Easy - Statcounter

دست درازی دلالان، نبود مشتری و عدم صادرات محصولات صیفی در فصل برداشت در جنوب کشور سبب می شود که دخل کشاورزان به خرجشان نرسد و مجبور به رها سازی محصولاتشان شده که این محصولات هر ساله خوراک گاو و گوسفند می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان که در جنوبی ترین نقطه کشور قرار دارد در روزهای سرد پاییز و زمستان دارای آب و هوای مطلوب بوده به طوری که کشاورزی و کشت و برداشت محصولات صیفی و سبزیجات در نیمه دوم سال در این استان ساحلی رونق می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشت های وسیع در جای جای هرمزگان از شرق گرفته تا غرب، شمال و جنوب در زیر بار محصولات صیفی و سبزیجات است و سر سبزی مزارع هرمزگان در نمیه دوم سال چشم نوازی می کند.

گوجه، پیاز، فلفل، خیار، بادمجان و هندوانه از جمله محصولات کشاورزی خارج از فصل هرمزگان به شمار می رود که علاوه بر تامین نیاز بازار استان به سایر نقاط کشور نیز صادر می شود.

تلفیق روش های صنعتی با سنتی در هرمزگان سبب تولید محصولات با کیفیت می شود و محصولات خارج فصل استان توانسته مشتری های پر و پا قرصی را در کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا و روسیه داشته باشد.

۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان زیر کشت محصولات خارج از فصل

۵۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی  هرمزگان زیر بار محصولات خارج فصل بوده که هر ساله بیش از  ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت می شود.

کشت محصولات خارج فصل در هرمزگان از اواسط شهریورماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد و برداشت آن نیز اواخر آبان ماه تا اردیبهشت ماه سال آینده است.

هر ساله با آغاز فصل برداشت محصولات خارج فصل در هرمزگان؛ نوبرانه آن با قیمت های مناسب به فروش می رسد اما هنگامی که برداشت محصول به اوج خود می رسد دیگر خبری از مشتری نیست.

قصه پر غصه کشاورزان هرمزگانی هر ساله در ماه های بهمن و اسفندماه آغاز می شود و در حالی که زحمات فراوانی برای محصولات خود کشیده اند دسترنجشان را مجبور به رها سازی هستند.

دست درازی دلالان و عدم صادرات محصولات صیفی در فصل برداشت

دست درازی دلالان، نبود مشتری و عدم صادرات محصولات صیفی در فصل برداشت در جنوب کشور سبب می شود که دخل کشاورزان به خرجشان نرسد و مجبور به رها سازی محصولاتشان می شود که این محصولات هر ساله خوراک گاو و گوسفند می شود.

نداشتن برنامه ای مدون برای کشت محصولات در هرمزگان به خصوص در مناطق شرقی استان سبب تولید انبوه یک محصول و کمبود محصولی دیگر می شود که می طلبد جهاد کشاورزی برنامه ای جامع برای اصلاح کشت برای کشاورزان داشته باشد.

با روی کار آمدن دولت کریمه نور امیدی در دل کشاورزان خطه جنوب روشن شده و امیدوارند که قصه پردرد هر ساله تکرار نشود.

ایجاد سردخانه های نگهداری محصولات صیفی، راه اندازی کارخانجات فرآوری مرحمی بر درد کشاورزان به شمار می رود که در فصل برداشت مشتری ندارند.

با توجه به سفر رییس جمهور در روزهای اخیر به استان هرمزگان می طلبد که مسئولان استان و کشوری به مشکلات و معیشت کشاورزان جنوب کشور نیز پرداخته شود تا دولت کریمه در سطح ملی مشکلات این قشر زحمت کش از جامعه را مرتفع سازند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محصولات خارج فصل فصل برداشت محصولات صیفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشت و برداشت صد‌ها تن کلم چینی در ژاپن (فیلم) نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم) نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است