Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن علمی دانشجویی علوم شیلات دانشگاه تربیت مدرس، وبینار علمی «طراحی پرایمر به منظور بررسی بین ژن» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، پرایمرها یا آغازگرها، توالی های کوتاهی از جنس DNA هستند که معمولا از ۱۸ تا ۲۴ باز تشکیل شده اند و به عنوان نقطه‌ آغاز تکثیر DNA توسط آنزیم DNA  پلیمراز در طی فرآیند PCR عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنزیم های DNA پلیمراز تنها قادر هستند نوکلئوتیدها را به انتهای´۳ یک رشته DNA در حال ساخت اضافه کنند، پرایمرها از اجزای ضروری فرآیند تکثیر DNA محسوب می شوند. بنابراین طراحی پرایمرهای مناسب برای درست انجام شدن یک واکنش PCR و تکثیر قطعه مورد نظر با کارایی بالا بسیار ضروری است.

برای طراحی پرایمر ابتدا باید توالی ژن مورد مطالعه را با فرمت FASTA از بانک های توالی اسید نوکلئیک بدست آورد که یکی از معروف ترین آن ها سایت NCBI  است. در مرحله بعد، جهت طراحی پرایمر از نرم افزارهای مختلفی نظیر Oligo، gene runner، primer3، beacon designer می توان استفاده کرد.

وبینار علمی طراحی پرایمر برای بررسی بین ژن، با حضور و ارائه دکتر امیرحسین اسماعیلی تمندگانی ـ عضو هیئت علمی گروه علوم شیلات دانشگاه تربیت مدرس، روز دوشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۳ الی ۱۵ به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://b2n.ir/anjoman.tmu مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طراحی پرایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز معلم و سالگرد شهادت استاد مطهری اندیشه های فلسفی معلم شهید در برنامه رادیویی سوفیا بررسی می شود.

این برنامه امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۲ با حضور مهمانانی همچون مجید حمید زاده مدرس حوزه ودانشگاه، حسین غفاری از شاگردان شهید مطهری، حجت الاسلام عسگر دیرباز رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه و حجت الاسلام مهدی جهان عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حضور خواهند داشت.

کارشناس مجری این برنامه روح الله منامی معاون علمی مجمع فلاسفه ایرانی خواهد بود و به صورت زنده نیز از اپلیکیشن ایران صدا پخش خواهد شد.

کد خبر 6092827 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • «رخنه» سریالی درباره امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • بررسی اندیشه های فلسفی شهید مطهری در برنامه رادیویی سوفیا
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود