Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی پیش‌‍بینی کرد که شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو سبب ورود سامانه سرد بارشی از روز جمعه به استان می شود که تا شنبه هفته آینده با بارش برف و باران و وزش شدید باد  بویژه ارتفاعات رامسر تا بابل در نیمه غربی مازندران را تحت تاثیر قرار خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این پیش بینی ، شرایط جوی مازندران طی این مدت مناطق ساحلی، جلگه ای و دامنه‌های استان با بارندگی ، کاهش دما و گاهی با وزش باد نسبتا شدید مواجه خواهد  بود. در مناطق مرتفع و محورهای کوهستانی نیمه غربی استان بارندگی به شکل برف پیش بینی شده است.

مه آلود شدن هوا ، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی و احتمال ریزش سنگ از دیگر پیامدهای سامانه جدید بارشی است که هواشناسی نسبت به آن هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه همچنین علاوه بر تاکید بر رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای و توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات طی این مدت، از شهروندان نیز خواست با توجه به کاهش محسوس دما در مناطق مختلف کشور در هفته آینده، با هدف جلوگیری از افت فشار، در مصرف گاز طبیعی نیز صرفه جویی کنند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در مناطق ساحلی وجلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از روز جمعه با ورود سامانه سرد بارشی شرایط جوی در نیمه غربی مازندران، ابری ه با کاهش دما،  وزش باد، بارندگی و در ارتفاعات با بارش برف و احتمال وقوع رعد و برق و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما،  وزش باد ، بارش پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روز شنبه هفته آینده در مناطق ساحلی و جلگه ای را نیمه ابری و در اواخر روز و شب با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات را نیز ابری با بارش باران و برف و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی کرده است.

هوای مازندران در روزهای یک‏شنبه  و دوشنبه هفته آینده نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش متناوب باران ، کاهش دما و در ارتفاعات با بارش برف و وزش باد و در روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواتشناسی مازندران نشان می‌دهد که پل سفید با ۲۰.۵ و رینه لاریجان نیز با ۹ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان در طی روز گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می‌دهد.

طبق پیش‌بینی جدول دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا با موج کوتاه همراه است.

برچسب‌ها ساری ایرنا مازندران بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ایرنا مازندران ساری ایرنا مازندران بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی هواشناسی مازندران هفته آینده شرایط جوی نیمه ابری بارش برف پیش بینی کاهش دما وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید در نواحی غربی کشور

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه فردا پنجشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز  شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود، گفت: شهرهای از جمله  قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق فارس، کرمان،‌ مرکز و شرق کشور رگبار، رعدوبرق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش‌های روز پنجشنبه برای استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  توضیح داد: روز جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه  شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود افزود: یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه از فردا تا شنبه هفته آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود گفت: از بعدازظهر امروز تا روز جمعه مرکز و شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد شدید در نواحی غربی کشور
  • هشدار نارنجی برای ۵ استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق
  • صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل
  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • ورود سامانه بارشی به مازندران
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان